متن خبر

بایک X7 در هتل استقلال تهران به نمایش درآمد؛ کراس‌اوور جدید دیار خودرو به‌زودی در بازار

بایک X7 در هتل استقلال تهران به نمایش درآمد؛ کراس‌اوور جدید دیار خودرو به‌زودی در بازار

شناسهٔ خبر: 761835 -




پس از آن‌که دیارخودرو به یکی از زیرمجموعه‌های گروه ماموت تبدیل شد، اجرای بخشی از برنامه‌های جدید گروه ماموت به این گروه منتقل شد. یکی از این برنامه‌ها، مونتاژ تیارا پرایم یا همان بایک X7 است. این خودرو یک کراس‌اوور متوسط محسوب می‌شود و رقیب خودرویی همچون تیگو 8 پرو خواهد بود.

همچنین بخوانید: شرایط فروش بایک بیجینگ X7 اعلام شد؛ رقیب تیگو 8 پرو از گروه ماموت [شهریور 1403]

بایک X7 نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران 1402 به معرض دید عموم گذاشته شد. با نزدیک شدن به زمان نهایی عرضه این خودرو، پیش نمایش‌های آن در رویدادهای مختلف به اجرا درمی‌آیند. شب گذشته نیز دیار خودرو تصمیم گرفت تا بایک X7‌ را در هتل استقلال تهران به نمایش بگذارد.

مشخصات فنی بایک X7

بایک X7 همانند بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی، به موتور 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه حداکثر 188 اسب‌بخار قدرت و 305 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که ارقام مناسبی به نظر می‌رسند. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد.

بایک X7

تیارا پرایم یا همان بایک X7، حدود 1.55 تن وزن دارد. شتاب صفرتاصد رسمی این کراس‌اوور، 7.8 ثانیه عنوان شده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 200 کیلومتربرساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی کراس‌اوور دیار خودرو، 7.4 لیتر بر صد کیلومتر عنوان شده است. باک سوخت این خودرو نیز 60 لیتر حجم دارد، پس می‌توان بيان کرد که تیارا پرایم با یک باک سوخت، حدود 810 کیلومتر را پیمایش خواهد کرد.

امکانات و نمره ایمنی

بایک X7 در تست تصادف موسسه ایمنی C-NCAP چین، پنج ستاره ایمنی کسب کرده است. تجهیزات ایمنی این خودرو نیز شامل این موارد می‌شوند: ترمز ضد قفل(ABS)، سیستم تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز(EBD)، سیستم ترمز کمکی(BA)، سیستم کنترل کشش(TCS)، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری(ESP)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی(HAC)، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی(HDC)، دوربین 540 درجه، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، ترمز پارک برقی و سنسور پارک در جلو و عقب.

بایک X7

برخی از تجهیزات رفاهی تیارا پرایم نیز به شرح زیر هستند:

سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، کروز کنترل، کلاستر 10.1 اینچی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف در جلو، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، اتوپارک، دستگیره‌های مخفی درب‌ها، گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو، سانروف پانورامیک و تهویه مطبوع اتوماتیک 2 نقطه‌ای.

تیارا پرایم

دیار خودرو در شهریور 1403، قیمت بایک بیجینگ X7 را حدود 2.1 میلیارد تومان اعلام کرده بود. البته هنوز تا تحویل این خودرو به مشتریان، زمانی باقی مانده است. از آن‌جایی که رقیب نزدیک این خودرو یعنی تیگو 8 پرو دیگر به تولید نمی‌رسد، دیار خودرو می‌تواند توجه مشتریان علاقمند به کراس‌اوورهای خانوادگی و شهری را به خود جلب کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است