متن خبر

بایت‌دنس و برودکام ظاهراً برای توسعه تراشه پیشرفته هوش مصنوعی مذاکره می‌کنند

بایت‌دنس و برودکام ظاهراً برای توسعه تراشه پیشرفته هوش مصنوعی مذاکره می‌کنند

شناسهٔ خبر: 596969 -




به گزارش بلومبرگ، شرکت «بایت‌دنس» و «برودکام» درحال مذاکره برای همکاری احتمالی در زمینه توسعه تراشه هوش مصنوعی پیشرفته هستند تا فناوری‌های بایت‌دنس، شرکت مادر «تیک ‌تاک» تقویت شود.

به گفته یک منبع آگاه از این مذاکرات، برودکام طراح تراشه آمریکایی و بایت‌دنس، مستقر در پکن، در مورد تولید یک تراشه 5 نانومتری مخصوص درحال مذاکره هستند. هنوز هیچ توافقی بین دو شرکت حاصل نشده است و برودکام هم‌اکنون پردازنده هوش مصنوعی نسل قدیمی‌تر 7 نانومتری را برای استفاده در مراکز داده بایت‌دنس تأمین می‌کند.

منبعی که این اطلاعات را منتشر کرد ، خواستار ناشناس‌ماندن نامش است و این اطلاعات را محرمانه می‌داند.

توسعه تراشه پیشرفته هوش مصنوعی؛ همکاری احتمالی مالک تیک‌ تاک و برودکام

طبق گزارش قبلی رویترز به نقل از منابع ناشناس، تراشه پیشنهادی با محدودیت‌های تجاری آمریکا علیه چین سازگار خواهد بود. رابطه تجاری موجود بین دو شرکت عمدتاً حول تجهیزات سرور و شبکه می‌چرخد و برودکام در اطلاعیه‌های مطبوعاتی خود از بایت‌دنس به عنوان مشتری یاد کرده است.

در ماه مارس، برودکام به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد که یک مشتری جدید را برای کسب و کار شتاب‌دهنده هوش مصنوعی مصرفی خود جذب کرده و در چند ماه آینده محصولاتش را به آن شرکت ارسال خواهد کرد. البته در آن مقطع زمانی هیچ‌ نامی از این شرکت برده نشده بود.

اگر دو شرکت به توافق برسند، این تراشه سفارشی توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته خواهد شد. به‌گزارش رویترز، همکاری بین مالک تیک‌تاک و این دو شرکت تراشه‌ساز موضوعی غیرعادی است. آمریکا در تلاش است تا با مجموعه‌ای از محدودیت‌های تولید و صادرات، جاه‌طلبی‌های تراشه‌سازی چین را محدود کند. درنتیجه این همکاری می‌تواند مشکل‌ساز درنظر گرفته شود.

از سوی دیگر رقبای بایت‌دنس، ازجمله متا، مایکروسافت و آلفابت همه درحال توسعه یا استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود برای وظایف هوش مصنوعی هستند. شرکت مادر تیک‌تاک یعنی بایت‌دنس در تلاش است تا با رقبای آمریکایی همگام شود و امسال هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده است.

بایت‌دنس، برودکام و TSMC هنوز در مورد این خبر اظهارنظر نکرده‌اند.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است