متن خبر

بانک مرکزی هند از اقدام “متناسب” در Paytm دفاع می کند

بانک مرکزی هند از اقدام “متناسب” در Paytm دفاع می کند

شناسهٔ خبر: 449062 -




بانک مرکزی هند روز پنجشنبه اعلام کرد که اقدامات نظارتی انجام می دهد و محدودیت های تجاری را تنها پس از "عدم رعایت مداوم" قوانین اعمال می کند، اولین اظهارنظر این بانک پس از سرکوب Paytm در هفته گذشته، سوالاتی وجودی در مورد آینده این شرکت پیشرو خدمات مالی ایجاد کرده است.

Shaktikanta Das، رئیس بانک مرکزی هند، بيان کرد که بانک مرکزی همیشه با نهادهای تحت نظارت به صورت دوجانبه تعامل دارد و آنها را به انجام اقدامات اصلاحی تشویق می کند. داس، تصویر بالا، در یک نشست خبری گفت: اگر بانک مرکزی اقداماتی را انجام دهد، "همیشه متناسب با وخامت وضعیت است. "

وی گفت : تمام اقدامات ما به عنوان یک تنظیم کننده مسئول، به نفع ثبات سیستمی و حفظ منافع سپرده گذاران یا مشتریان است.

بانک مرکزی هند محدودیت‌های خود را برای بانک پرداخت Paytm، یک نهاد وابسته به Paytm که تراکنش‌های گروه خدمات مالی را پردازش می‌کند، افزایش داد و آن را از ارائه بسیاری از خدمات بانکی، از جمله پذیرش سپرده‌های جدید و تراکنش‌های اعتباری در سراسر خدماتش منع کرد.

سوامیناتان جی معاون فرماندار RBI در نشست خبری گفت: "این اقدام نظارتی برای عدم انطباق مداوم است. " «چنین اقدامی همیشه پیش از ماه‌ها و گاهی سال‌ها تعامل دوجانبه صورت می‌گیرد که در آن ما به کمبودها اشاره می‌کنیم، اما زمان لازم برای انجام اقدامات اصلاحی را نیز می‌دهیم. به عنوان یک تنظیم کننده، این وظیفه ماست که از مصرف کننده محافظت کنیم.»

سهام Paytm روز پنجشنبه 10 درصد کاهش یافت و ارزش بازار آن را به 3.4 میلیارد دلار کاهش داد. Paytm که با ارزش بازار حدود 20 میلیارد دلار در سال 2021 وارد بورس شد، قبل از سفارش RBI در هفته گذشته با قیمت 5.8 میلیارد دلار معامله می شد.

گروهی از بنیانگذاران در هند اخیراً به رگولاتور و وزارت دارایی نامه نوشتند و هشدار دادند که اقدام بانک مرکزی می تواند مانع از نوآوری شود. داس روز پنجشنبه بيان کرد که بانک مرکزی هند همیشه "نوآوری و فناوری در بخش مالی را تشویق و حمایت خواهد کرد. "

به گفته مقامات، بانک مرکزی هند قصد دارد در هفته آینده در مورد Paytm اظهار نظر کند. TechCrunch اولین بار هفته گذشته گزارش داد که بانک مرکزی در روزهای اخیر لغو مجوز بانک پرداخت Paytm را تحلیل کرده است.

به گفته سه نفر از آشنایان با این موضوع، همچنین دستور تغییر مدیریت ارشد در بانک پرداخت Paytm و برکناری برخی از مقامات شرکت از واحد بانک، از جمله ویجی شکر شارما، بنیانگذار Paytm، سنجیده شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است