متن خبر

بانکداری باز منجر به رونق فین تک شد – با افزایش ۶۰ میلیون دلاری بریت، پرداخت حساب به حساب افزایش می یابد

بانکداری باز منجر به رونق فین تک شد – با افزایش ۶۰ میلیون دلاری بریت، پرداخت حساب به حساب افزایش می یابد

شناسهٔ خبر: 440666 -




حرکت به سمت پرداخت های بانکداری باز، به ویژه در اتحادیه اروپا، عملاً رونق فین تک را آغاز کرد. استانداردهای Open Baking به این معنی است که استارت آپ های فین تک می توانند کیف پول ایجاد کنند و به طور موثر به بانک یا حداقل «نئو بانک» در شرایط امروزی تبدیل شوند.

بر اساس گزارش پرداخت های جهانی توسط Worldpay، امروزه کیف پول های دیجیتال با سهم ۴۹ درصدی، پیشروترین روش پرداخت در سطح جهان در تجارت الکترونیک هستند. گفته می‌شود، پرداخت‌های موسوم به حساب به حساب (A2A) در حال افزایش است و ارزش تراکنش‌های A2A جهانی در سال ۲۰۲۲ از ۵۲۵ میلیارد دلار فراتر رفت، زیرا اکنون ریل‌های پرداخت بلادرنگ در دسترس هستند.

تعداد فزاینده ای از استارت آپ ها در حال حاضر از این رونق A2A استفاده می کنند، از جمله Trustly خارج از استکهلم، که تا به امروز ۲۳ میلیون یورو جمع آوری کرده است.

با این حال، آنها اکنون ممکن است از طرف دیگر همسایه مستقر در استکهلم خود، Brite Payments، احساس گرما کنند، که امروز اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری سری A به مبلغ ۶۰ میلیون دلار توسط سرمایه‌گذار متخصص نرم‌افزار B2B، Dawn Capital، جمع‌آوری می‌شود. همچنین شرکت آلمانی/آمریکا VC Headline (با نام تجاری مجدد eVentures) و سرمایه‌گذار فعلی Incore (خارج از سوئد) به این دور پیوستند.

قبل از این دور، بریت از یک سرمایه گذار غیر نهادی کوچکتر Agof Investments که توسط مارکوس بلوم در کنار نیکولای چامیزو (رئیس هیئت مدیره بریت و همچنین مدیرعامل اینکور) اداره می شود، پول نقد جمع آوری کرده بود.

Brite که تنها در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و توسط مدیر سابق کلارنا، Lena Hackelöer تأسیس شد، در سال ۲۰۲۲ چیزی شبیه به یک سال شکست را پشت سر گذاشت و ادعا کرد که حجم معاملات و درآمد خود را دو برابر کرده و به سوددهی رسیده است. پلتفرم آن اکنون در ۲۵ کشور در سراسر اروپا در دسترس است، البته نه در بریتانیا (که دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست).

شایان ذکر است که داون کپیتال یکی از حامیان اولیه دیگر رهبران فین‌تک سوئدی مانند iZettle (فروخته شده به PayPal به قیمت ۲.۲ میلیارد دلار) و Tink (خرید شده توسط Visa با قیمت ۲.۰ میلیارد دلار) بود. Headline قبلاً از Pismo، ارائه‌دهنده زیرساخت‌های پرداخت برزیل (که با مبلغ ۱.۰ میلیارد دلار به Visa خارج شد) حمایت کرده بود.

در مصاحبه‌ای، هاکلور به من بیان کرد که فکر می‌کند پلتفرم پرداخت Brite در حال پیشرفت است «تا حد زیادی به این دلیل که ما بر روی حساب به حساب فوری تمرکز می‌کنیم، و این بدان معناست که ما تراکنش‌های بین مصرف‌کننده و خودمان را پردازش می‌کنیم، که واقعاً قبلاً اینطور نبود. . اگر به بریتانیا نگاه کنید، طرح‌های پرداخت سریع را دارید، پس این بازاری است که البته بسیار بالغ است. اما ما در بریتانیا فعالیت نمی‌کنیم، در این نقطه در بیشتر اروپا فعالیت می‌کنیم، و در آنجا، آنی هنوز استاندارد نیست. پس این چیزی است که ما را از بازیکنان نسل اول حساب به حساب متمایز می کند."

انبوهی از پلتفرم های پرداخت A2A در حال حاضر وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در برزیل، بانک مرکزی PIX را توسعه داد، در حالی که در کانادا، اینتراک آنلاین یک سرویس پرداخت تجارت الکترونیکی است که توسط اینتراک، یک همکاری خصوصی بین بانک‌های پیشرو کانادا، ارائه می‌شود. علاوه بر این، شورای ملی پرداخت هند و بانک رزرو هند، واسط پرداخت های یکپارچه (UPI) را در سال ۲۰۱۶ در هند راه اندازی کردند.

بازرگانان طرفداران خاصی از پلتفرم‌های پرداخت A2A هستند زیرا هزینه پذیرش پرداخت را در مقایسه با کارت‌های اعتباری کاهش می‌دهند و در عین حال تسویه فوری وجه را ارائه می‌دهند. به نظر می رسد روند این است که مصرف کنندگان نیز به تدریج از کارت های اعتباری به گزینه های جدیدتر مانند استفاده از کارت اعتباری مستقیم، کیف پول دیجیتال، BNPL (اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید) و سایر گزینه های تامین مالی در نقطه فروش، روی می آورند. Crypto همچنان یک روش پرداخت جزئی است. با وجود طرح‌های پرداخت A2A بیشتر از همیشه، به نظر می‌رسد این روند فقط ادامه خواهد داشت.

جاش بل، شریک عمومی داون کپیتال، در بیانیه ای گفت : «ما در آستانه بانکداری باز ۲.۰ هستیم. چشم‌انداز پرداخت‌های حساب به حساب در زمان واقعی در سراسر اروپا در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است و بریت پیشتاز این دسته است.

مطمئناً، در این دور از بودجه، Brite در موقعیت خوبی قرار دارد تا از جعبه جنگ خود برای افزایش مقیاس استفاده کند یا به طور بالقوه وارد برخی معاملات M&A با سایر بازیکنان شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است