بامبل 350 کارمند را برکنار می کند زیرا برنامه های دوستیابی با مشکل مواجه می شوند
بامبل، نیرویی که زمانی قدرتمند در دوستیابی آنلاین بود، با یک حساب و کتاب مواجه است.
این شرکت امروز نتایج ضعیف سه ماهه چهارم 2023 را منتشر کرد که نشان دهنده زیان خالص 32 میلیون دلاری و درآمد 273.6 میلیون دلاری است. در حالی که نسبت به مدت مشابه یک سال قبل، درآمد کمتر از انتظارات وال استریت بود و با پیش بینی ناامیدکننده سه ماهه اول 2024 همراه شد - باعث شد سهام بامبل در معاملات پس از ساعت کاری 10 درصد سقوط کند.
Bumble در حال انجام اقدامات شدید برای جلوگیری از خونریزی است.
مدیر عامل شرکت لیدیان جونز (تصویر بالا) اعلام کرد که 30 درصد از نیروی کار Bumble یا حدود 350 کارمند، رها خواهند شد و بامبل یک بازنگری اساسی برنامه را با هدف احیای رشد آغاز خواهد کرد. جونز بيان کرد که نقشه راه محصول کوتاه مدت بر هوش مصنوعی و اقدامات ایمنی افزایش یافته و همچنین ویژگی هایی که برای جذب مخاطبان جوان طراحی شده اند، تمرکز خواهد کرد.
جونز طی تماسی در مورد درآمد امروز گفت: «ما معتقدیم این اقدامات قابلیتهای اساسی ما را تقویت میکند و ما را قادر میسازد تا به ارائه تجربیات جدید و جذاب کاربر که روابط سالم و عادلانه ایجاد میکند، ادامه دهیم. «امروزه کاربران زیادی داریم که عاشق پارادایم دوستیابی آنلاین - کشیدن انگشت، کشف و جستجو - هستند، اما مجموعهای از کاربران نیز وجود دارند که انعطافپذیری بیشتری میخواهند تا بتوانند افراد را به روشی طبیعی و طبیعیتر تجربه و کشف کنند. ”
بامبل در چندین جبهه با چالشهایی مواجه است زیرا رقیب اصلی آن، Match Group، که مالک Tinder، Hinge و Match در میان سایر برنامههای دوستیابی است، با تاکتیکهای بازاریابی تهاجمی فزایندهای به دنبال کاربران Gen Z میرود.
جونز در طول این تماس بيان کرد که رشد پرداختکنندگان Bumble از اواخر سال 2021 کاهش یافته است و بسیاری از قابلیتهای معرفی شده در برنامههای Bumble در 18 ماه گذشته با پایگاه کاربران طنیناندازی نکرده است.
بامبل همچنین پس از کناره گیری موسس ویتنی ولف هرد از سمت مدیرعاملی در نوامبر گذشته و انتقال به سمت ریاست اجرایی، مجبور شد با تغییرات سازمانی داخلی دست و پنجه نرم کند. جونز که در ژانویه از Slack به آن ملحق شد، تنها در هفته گذشته چهار مدیر جدید C-suite را در Bumble منصوب کرد.
رشد آهستهتر مختص بامبل نیست. به طور کلی برنامه های دوستیابی - از جمله Match Group - شاهد کاهش درآمد کاربرانی بوده اند که تمایلی به پرداخت پول نقد برای گفت نی های ممتاز ندارند. طبق یک مطالعه Pew Research در سال 2023، در حالی که 41٪ از کاربران 30 ساله یا بیشتر برای برنامه های دوستیابی پول پرداخت کرده اند، فقط 22٪ از کاربران زیر 30 سال - جمعیتی که به عنوان مطلوب ترین آنها شناخته می شود - همین کار را انجام داده اند.
پلتفرم ها سعی کرده اند به روش های مختلف با این کاهش مبارزه کنند. Tinder در حال تمرکز بر روی روابط بلندمدت است - اولویت اصلی ژنرال Z، که نظرسنجیها نشان میدهد علاقه کمتری به روابط معمولی و ارتباطها دارد. در همین حال، هینگ، در میان دیگران، از حرکت به جلسات IRL، راه اندازی یک صندوق و تبلیغات برای حمایت از رویدادهای مجرد استقبال می کند.
ارسال نظر