متن خبر

“بازی مرغ”: سامسونگ قصد دارد تراشه ذخیره سازی جدیدی را راه اندازی کند که می تواند SSD های 100 ترابایتی را به جریان اصلی تبدیل کند – NAND 430 لایه با افزایش رقابت برای برتری NAND رقابت را پشت سر می گذارد.

“بازی مرغ”: سامسونگ قصد دارد تراشه ذخیره سازی جدیدی را راه اندازی کند که می تواند SSD های 100 ترابایتی را به جریان اصلی تبدیل کند – NAND 430 لایه با افزایش رقابت برای برتری NAND رقابت را پشت سر می گذارد.

شناسهٔ خبر: 467442 -




سامسونگ، سئول
(اعتبار تصویر: وین ویلیامز)

دستگاه‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر NAND بخش‌هایی هستند که به شدت مورد مناقشه قرار می‌گیرند، بخشی که سامسونگ از سال 2002 در آن پیشتاز بوده است، اما رقبای آن در حال افزایش هستند.

غول الکترونیک کره جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد تولید انبوه جدیدترین تراشه های NAND نسل نهم 290 لایه عمودی (V9) خود را با هدف هوش مصنوعی و دستگاه های ابری و همچنین سرورهای سازمانی در مقیاس بزرگ آغاز کند. اینها از فناوری دو پشته سامسونگ استفاده می کنند، نه از روش سه پشته ای که معمولاً استفاده می شود.

با این حال، سایر شرکت ها در حال بسته شدن هستند. SK Hynix، دومین سازنده بزرگ تراشه های حافظه جهان و رقیب اصلی سامسونگ، قصد دارد فناوری 321 لایه NAND خود را در اوایل سال آینده عرضه کند، در حالی که متخصص چینی حافظه فلش Yangtze Memory Technologies می گوید قصد دارد تراشه های 300 لایه را اواخر امسال معرفی کند.

یک بازی مرغ

با داغ شدن نبرد، سامسونگ در حال حاضر فراتر از عرضه قریب الوقوع V9 نگاه می کند، و کارشناسان داخلی نشان می دهند که پیش بینی می شود تراشه 430 لایه ای 430 لایه NAND نسل دهم (V10) NAND در سال آینده رونمایی شود. برخلاف V9، این گوشی از فناوری سه پشته سامسونگ استفاده می کند.

فشار تهاجمی برای برتری NAND با افزایش تقاضا برای دستگاه‌های ذخیره‌سازی با کارایی بالا و ظرفیت بالا در عصر هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. تراشه‌های NAND با چگالی بالا پاسخگوی این تقاضا هستند و در عین حال قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند 5G را نیز افزایش می‌دهند.

کره اکونومیک دیلی او میگوید که سازندگان تراشه‌های بزرگ اکنون «در مسابقه‌ای برای توسعه فناوری چیپ‌های پیشرفته برای کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد، درگیر یک بازی مرغ هستند». این نشان می دهد که سامسونگ قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2030 بیش از 1000 تراشه NAND را توسعه دهد .

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC انگلستان نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است