متن خبر

بات‌نت شبیه Mirai در حال ضربه زدن به دستگاه‌های Zyxel NAS است

بات‌نت شبیه Mirai در حال ضربه زدن به دستگاه‌های Zyxel NAS است

شناسهٔ خبر: 602032 -




بد افزار
(اعتبار تصویر: solarseven / Shutterstock)

تحقیقات جدید ادعا کرده است که یک بات نت، به طرز چشمگیری شبیه به Mirai مخوف، نمونه های Zyxel NAS را هدف قرار می دهد که تاریخ پایان عمر خود را پشت سر گذاشته اند.

گزارشی از بنیاد Shadowserver، یک سازمان امنیتی که تهدیدات سایبری را پیگیری می‌کند، او میگوید که عوامل تهدید اخیراً شروع به تحلیل یکی از سه نقص - CVE-2024-29973 - کرده‌اند که یک آسیب‌پذیری تزریق فرمان است.

ظاهرا هدف این است که نقاط پایانی را در یک بات نت جذب کنیم.

بات نت ها

در مارس 2024، محققان امنیت سایبری Outpost24 سه آسیب‌پذیری را در نقاط پایانی ذخیره‌سازی متصل به شبکه Zyxel کشف کردند - CVE-2024-29973، CVE-2024-29972 و CVE-2024-29974. هر سه امتیاز شدت 9.8 (بحرانی) دارند و بر روی NAS326 (نسخه در حال اجرا V5.21(AAZF.16)C0 و قبل از آن) و NAS542 (نسخه های در حال اجرا V5.21(ABAG.13)C0 و قبل از آن) تاثیر می گذارند.

چند ماه پیش، و اکنون عوامل تهدید شروع به هدف قرار دادن نقاط پایانی آسیب پذیر کرده اند.

یک بات نت اساساً یک "شبکه ربات ها" است - نقاط پایانی در معرض خطر که قدرت محاسباتی و پهنای باند اینترنت آن می تواند برای اهداف مخرب استفاده شود.

بات‌نت‌ها معمولاً برای حملات انکار سرویس توزیع‌شده ( DDoS ) یا برای قرض دادن پهنای باند و آدرس‌های IP برای خدمات پروکسی غیرقانونی مسکونی استفاده می‌شوند.

همچنین لازم به ذکر است که در حالی که این دو دستگاه Zyxel NAS به پایان عمر خود رسیده اند، شرکت تایوانی همچنان تصمیم به وصله آنها دارد، زیرا برخی سازمان ها گارانتی دستگاه ها را تمدید کرده اند. پس ، اگر سازمان شما از این محصولات استفاده می کند، عاقلانه است که بلافاصله این وصله ها را اعمال کنید.

علاوه بر این، قطع کامل اتصال و جایگزینی آنها با مدل های جدیدتر و پشتیبانی شده، راه حل بهتری خواهد بود.

دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه مانند اینها به دلیل اهمیت آنها در سازمان و پیکربندی نادرست مکرر، اغلب توسط مجرمان هدف قرار می گیرند. علاوه بر Zyxel، عوامل تهدید دائماً به دنبال دستگاه‌های D-Link یا QNAP برای هدف قرار دادن هستند. در واقع، در اوایل آوریل، گزارش شد که هزاران دستگاه D-Link NAS با یک آسیب‌پذیری با شدت بالا عرضه شدند که به مهاجمان اجازه می‌داد کدهای مخرب را اجرا کنند، داده‌های حساس را سرقت کنند، و رد سرویس را نصب کنند. حملات DoS)

از طریق ثبت نام

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است