متن خبر

باتری پاناسونیک 4680، برد پنج‌برابری را برای خودروهای برقی فراهم می‌کند

باتری پاناسونیک 4680، برد پنج‌برابری را برای خودروهای برقی فراهم می‌کند

شناسهٔ خبر: 775528 -




از اصلی ترین مسائل پیرامون خودروهای برقی و گسترش فروش آن‌ها مسئله باتری خودروهای الکتریکی است. خودروسازان و شرکت‌های تولیدکننده باتری در تلاش‌ هستند باتری‌هایی کارآمدتر بسازند تا برد خودروهای برقی افزایش پیدا کند و البته زمان شارژ نیز به حداقل برسد. باتری 4680 پاناسونیک یکی از جدیدترین دستاوردهای ژاپنی‌ها در این زمینه است.

پاناسونیک اخیراً ادعا کرده از دانش 30 ساله خود در تولید باتری‌های لیتیوم یون استوانه‌ای برای تولید باتری‌های سری 4680 با کارایی بالا استفاده کرده است. این باتری‌ها چگالی انرژی بالایی دارند و راندمان برد خودروهای برقی را تا 500 درصد (5 برابر) افزایش می‌دهند.

پاناسونیک درحال‌حاضر باتری‌های سری 2170 را برای استفاده در خودروهای برقی تولید می‌کند. به گفته این شرکت، باتری‌های 4680 نسبت به سری 2170 پیشرفت قابل‌توجهی کرده‌اند. این باتری‌ها برد خودروهای برقی را افزایش می‌دهد و درعین‌حال به تعداد کمتری سلول باتری برای دستیابی به انرژی مطلوب نیاز دارد.

تولید باتری پاناسونیک با انرژی تجدیدپذیر

استفاده از سلول‌های کمتر در کنار راندمان انرژی بالاتر، باعث می‌شود فرایند مونتاژ باتری جدید پاناسونیک کارآمدتر شود. این کار هزینه تمام‌شده خودروهای برقی را نیز کاهش می‌دهد. هنگامی که تعداد بالایی خودرو الکتریکی با استفاده از باتری پاناسونیک تولید شوند، مجموع هزینه تولید هرکدام از آن‌ها نسبت به مدل‌های فعلی کاهش می‌یابد. البته مونتاژ باتری‌های 4680 با ظرفیت بیشتر در هر سلول، به فناوری پیشرفته‌تر و تخصص بالاتری نیاز دارد.

باتری پاناسونیک

فرایند تولید باتری 4680 پاناسونیک به‌زودی در کارخانه واکایاما در غرب ژاپن آغاز خواهد شد. این کارخانه علاوه‌بر تولید باتری‌های جدید، به مرکزی برای نمایش محصولات جدید و روش‌های تازه کشف‌شده این شرکت ژاپنی تبدیل خواهد شد. پاناسونیک تخمین می‌زند از مارس 2025، فرایند تولید این باتری‌ها با 400 کارمند آموزش‌دیده آغاز شود. شرکت ژاپنی برای دستیابی به فرایند تولید سازگار با محیط‌زیست، از منابع انرژی تجدیدپذیر برای تأمین نیروی کارخانه واکایاما استفاده خواهد کرد. پاناسونیک تصمیم دارد تا سال 2029، میزان کربن تولیدی تمامی 20 خط تولید خود را به صفر برساند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است