متن خبر

باتری لیتیوم آهن فسفات جدید CATL در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شد

باتری لیتیوم آهن فسفات جدید CATL در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شد

شناسهٔ خبر: 468931 -




شرکت چینی CATL از نسخه جدید باتری لیتیوم آهن فسفات خود در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی کرد. این باتری با چگالی انرژی 205 وات ساعت، برد بیش از 1000 کیلومتر را برای خودروهای تمام برقی فراهم می‌کند. این باتری در بازیابی توانایی نیز عملکرد مناسبی دارد و با شارژ 10 دقیقه‌ای، 600 کیلومتر از برد آن احیا می‌شود.

شرکت چینی CATL‌ علاوه بر تولید باتری‌های جدید، در حال کار بر روی یک شبکه شارژ سریع در چین است. راه‌اندازی این شبکه به CATL‌ اجازه خواهد داد تا بزرگترین سرویس شارژ فوق سریع را در چین راه‌اندازی کند. در حالی که خودروسازان چینی مشغول رونمایی از انواع خودروهای برقی و هیبریدی مختلف هستند، CATL نیز به رونمایی از باتری‌ها و شبکه شارژ جدید خود با 600 ایستگاه در سراسر چین مشغول است.

نگاهی به نوآوری‌های باتری لیتیوم آهن فسفات جدید CATL

باتری لیتیوم آهن فسفات جدید CATL از یک ماده سه بعدی با شکل لانه زنبوری تشکیل شده است. این ماده به بخش آند باتری اضافه می‌شود که بر اثر آن، چگالی انرژی افزایش می‌یابد. این باتری‌ها از فناوری دانه‌بندی جدیدی بهره می‌برند که هر ذره نانومتری را برای بهبود چگالی انرژی در موقعیت بهینه قرار می‌دهد. CATL این باتری‌های جدید را شن‌ژینگ پلاس نامیده است.

باتری لیتیوم آهن فسفات

به گفته شرکت چینی، چگالی انرژی‌ باتری‌های جدید CATL برابر 205 وات ساعت بر کیلوگرم است. این باتری‌ها در چرخه آزمایش خودروهای برقی چینی، بردی بیش از 621 مایل یا 1000 کیلومتر را برای خودروهای الکتریکی فراهم می‌کنند. CATL وعده شارژ فوق‌العاده سریع را نیز داده است. تنها با 10 دقیقه شارژ این باتری، 373 مایل یا 600 کیلومتر مسافت رانندگی به دست خواهید آورد. این میزان برابر 0.62 مایل یا یک کیلومتر مسافت به ازای هر ثانیه شارژ است.

CATL‌ برای دستیابی به این سرعت شارژ، از پوشش رسانای لیتیوم یون جدیدی برای باتری شن‌ژینگ پلاس استفاده کرده است. علاوه برآن ظرفیت پایانه‌ها و منطقه جریان اضافه باتری نیز برای افزایش دریافت انرژی از طریق شارژ سریع افزایش یافته‌اند. CATL‌ هنوز زمان مشخصی برای نصب باتری لیتیوم آهن فسفات جدید خود در خودروهای برقی ارائه نکرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است