متن خبر

ایکس ظاهراً فیلترینگ برزیل را دور زده است؛ جریمه سنگین در انتظار شرکت ایلان ماسک

ایکس ظاهراً فیلترینگ برزیل را دور زده است؛ جریمه سنگین در انتظار شرکت ایلان ماسک

شناسهٔ خبر: 758647 -




شبکه اجتماعی ایکس که چند هفته پیش در برزیل فیلتر شد؛ ظاهراً به‌روزرسانی نرم‌افزاری خودکاری را به‌تازگی برای اپلیکیشن موبایل خود منتشرکرده که به آن اجازه می‌دهد ممنوعیت در برزیل را دور بزند. به‌دنبال این موضوع، دادگاه عالی برزیل ایکس و استارلینک متعلق به ایلان ماسک را به جریمه‌های روزانه سنگین تهدید کرد.

طبق گزارش‌های منتشرشده، برخی از کاربران برزیلی از دسترسی مجدد به ا‌یکس خبر داده‌اند. انجمن ارائه‌دهندگان اینترنت و مخابرات برزیل (ABRINT) توضیح‌داده که بازگشت ایکس به‌دلیل به‌روزرسانی برنامه به نرم‌افزار Cloudflare که با وجود آن از آدرس IPهای دائماً در حال تغییر استفاده می‌کند.

تغییر ایکس برای دورزدن فیلترینگ برزیل

تا پیش از این به‌روزرسانی، ایکس از IPهای خاصی استفاده ‌می‌کرده که مانند یک آدرس خانه برای سرورها یا رایانه‌ها عمل می‌کنند و‌ به‌راحتی می‌توان آن‌ها را مسدود کرد.

ABRINT او میگوید که این تغییرات مسدودکردن برنامه را بسیار پیچیده‌تر می‌کند. در توضیحات آن آمده است:

«بسیاری از IPهای پویا با سایر سرویس‌های قانونی مانند بانک‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی بزرگ به اشتراک گذاشته می‌شوند و مسدودکردن یک IP بدون تأثیر بر سایر سرویس‌ها غیرممکن است. »

تهدید ایکس به جریمه توسط قاضی برزیلی

«الکساندر دی مورائس»، قاضی دیوان عالی، پس از این موضوع در حکم جدیدی به تنظیم‌کننده‌ها دستور داد تا ا‌یکس را «دوباره مسدود کنند» و بيان کرد که این شرکت به‌همراه استارلینک ممکن است به‌ازای هر روزی که به‌طور غیرقانونی از فیلترینگ خارج شده است، روزانه 921000 دلار جریمه نقدی شوند. او همچنین به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی کشور دستور داده تا برای جلوگیری از دسترسی به ایکس در برزیل، اقدامات فوری انجام دهند.

ایکس از اواخر ماه اوت در برزیل مسدود شده است، زمانی که قاضی «الکساندر دی مورائس» به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی این کشور دستور داد تا این شبکه اجتماعی را پس از ماه‌ها درگیری علنی به‌دلیل امتناع از مسدودکردن حساب‌های خاص فیلتر کنند. همچنین در این درگیری‌ها، شرکت استارلینک متعلق به ایلان ماسک نیز تحت تاثیر قرار گرفت و حساب‌های بانکی آن در برزیل برای مدتی مسدود شدند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است