این گوشیهای شیائومی، ردمی و پوکو به پایان پشتیبانی نرمافزاری خود رسیدند
شیائومی بهتازگی فهرست «پایان عمر» (EOL) گوشیهای خود را بهروز کرده است. گوشیهای این فهرست دیگر پشتیبانی نرمافزاری از سوی این شرکت چینی دریافت نخواهند کرد. در فهرست جدید شاهد اضافهشدن مدلهای محبوبی مانند سری Mi 10 شیائومی و سری ردمی نوت 10 هستیم.
شیائومی فهرست EOL خود را بهروز کرده و در آن گوشیهای مختلفی از برندهای ردمی و پوکو نیز وجود دارد. گوشیهای برند Mi که در فهرست زیر مشاهده میکنید، دیگر از این شرکت پشتیبانی نرمافزاری دریافت نخواهند کرد:
- شیائومی Mi 10S (پارتنامبر چین)
- شیائومی Mi 10 پرو (پارتنامبر چین، گلوبال و اروپا)
- شیائومی Mi 10 (پارتنامبر چین، گلوبال، اروپا، انگلیس، هند، ترکیه و اندونزی)
- شیائومی Mi 10 اولترا (پارتنامبر چین)
- شیائومی Mi 11 Lite (پارت نامبر ژاپن)
گوشیهای شیائومی که دیگر پشتیبانی نرمافزاری نمیشوند
علاوهبر فهرست گوشیهای شیائومی سری Mi، این شرکت چند گوشی برند ردمی را در فهرست EOL خود قرار داده است. در زیر میتوانید این گوشیها را مشاهده کنید:
- ردمی نوت 10 پرو (پارتنامبر گلوبال، اروپا و اندونزی)
- ردمی نوت 10 (پارتنامبر ترکیه)
- ردمی نوت 10 5G (پارت نامبر ترکیه و تایوان)
- ردمی نوت 10T (پارتنامبر انگلیس)
- ردمی نوت 8 نسخه 2021 (پارتنامبر اروپا و انگلیس)
همچنین شیائومی تنها یک گوشی از برند پوکو را به فهرست EOL اضافه کرده است: پوکو M3 پرو 5G (پارتنامبر ترکیه و انگلیس).
گوشیهای فهرست EOL دیگر بهروزرسانیهای نرمافزاری معمولی ازجمله اضافهشدن آپشن های جدید، رفع باگ و پچهای امنیتی مهم را که از گوشی در برابر آسیبپذیریها و بدافزارها محافظت میکنند، دریافت نخواهند کرد. بهطورکلی این اقدام در دنیای گوشیهای هوشمند و محصولات دیجیتالی دیگر رایج است. سازندگان گوشیهای هوشمند معمولاً پشتیبانی نرمافزاری را برای چند سال محدود ارائه میدهند و حتی گوشیهای پرچمدار نیز پس از مدتی دیگر از سوی سازنده خود پشتیبانی نخواهند شد.
البته کاربران میتوانند با راهکاریهای مختلفی آپدیتهای جدید را روی گوشی منسوخ خود اجرا کنند، اما این کار نیاز به مهارتهای فنی است و بهصورت عمومی توصیه نمیشود.
خبرکاو
ارسال نظر