متن خبر

این پنل OLED جدید به 95 درصد طیف رنگی رسیده و 10 تا 25 درصد از بهترین تلویزیون های ال جی و سامسونگ پیشی گرفته است.

این پنل OLED جدید به 95 درصد طیف رنگی رسیده و 10 تا 25 درصد از بهترین تلویزیون های ال جی و سامسونگ پیشی گرفته است.

شناسهٔ خبر: 742079 -




سه گوشی با صفحه نمایش OLED BOE با پرنده سبز روی صفحه
OLED-Info تصویر بالا از نمونه اولیه OLED را از کنفرانس شرکای نوآوری BOE منتشر کرد. (اعتبار تصویر: OLED-Info)

BOE، سازنده لوازم الکترونیکی مصرفی که همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه نمایش در جهان از چین است، نمونه اولیه OLED جدیدی را منتشر کرد که می تواند 95 درصد از طیف رنگ Rec.2020 (همچنین به عنوان BT.2020 شناخته می شود) را نشان دهد که بهتر از نمایشگرهای OLED ال جی و سامسونگ .

با توجه به OLED-Info ، نمونه اولیه جدید، که در حال حاضر برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده است، در کنفرانس شرکای نوآوری این شرکت در 4 سپتامبر به نمایش گذاشته شد. همانطور که از پست زیر در X (توئیتر سابق) می‌بینید، فناوری جدید OLED دقت و غنای رنگ های نمایش داده شده را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

BOE اولین نمونه اولیه TADF OLED خود را با سیستم تابشگر هایپرفلورسانس سبز و معماری پشت سر هم نشان می دهد:https://t.co/6F9KLKlYN7#OLED pic.twitter.com/zlac760zDI 5 سپتامبر 2024

برای ارائه برخی اعداد (مانند FlatpanelsHD که ابتدا اشاره شد)، W-OLED ال‌جی که در تلویزیون‌هایی مانند LG B4 یافت می‌شود، حدود 70 درصد از طیف رنگ Rec.2020 را نشان می‌دهد. در همین حال، فناوری AMOLED سامسونگ که در برخی از گوشی‌های هوشمند آن مانند Samsung Galaxy S24 Ultra یافت می‌شود، تقریباً 70 تا 80 درصد نمایشگر را نشان می‌دهد و فناوری QD-OLED آن تا 90 درصد را نشان می‌دهد که در هنگام آزمایش یکی از آنها متوجه شدیم که این مورد چنین است. بهترین تلویزیون های خود، Samsung S95D - نتیجه 87.9٪ را به دست آورد.

در زمان نگارش این مقاله، صفحه‌نمایش‌های OLED BOE را می‌توان در برخی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار یافت، مانند Honor Magic V3 که از فناوری f-OLED (صفحه نمایش تاشو انعطاف‌پذیر) BOE استفاده می‌کند.

در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا این نمونه اولیه OLED جدید به تلویزیون‌ها عرضه می‌شود یا خیر، وجود ندارد، اما BOE همچنین یک تولیدکننده نمایشگر تلویزیون است که اندازه‌های 26 تا 110 اینچی شامل فناوری 8K Super IPS-ADS را پوشش می‌دهد، پس امیدواریم که ممکن است به دنبال گسترش آن باشد. این فناوری جدید به صفحه نمایش بزرگتر خود می رسد.

تلویزیون های رنگارنگ تر؟

سامسونگ S95D با گل روی صفحه

Samsung S95D (تصویر) در حال حاضر به بالاترین میزان پوشش رنگ Rec.2020 رسیده است. (اعتبار تصویر: آینده)

فضای رنگی Rec.2020، که ما در تحلیل های تلویزیونی خود از آن به عنوان BT.2020 یاد می کنیم، نسبت به فضاهای رنگی Rec.709 و DCI-P3 قدیمی تر، که به آن ها اشاره می کنیم، رنگ بیشتری را برای چشم انسان نشان می دهد. UHDA-P3 در تست تلویزیون ما - دومی در صنعت فیلم استفاده می شود.

به طور کلی، اکثر تلویزیون ها کمتر از 75 درصد از فضای رنگی Rec.2020 را نمایش می دهند. به عنوان مثال، برخی از بهترین تلویزیون های OLED مانند LG C4 در تست های ما به 72.7 درصد رسیدند. حتی تلویزیون‌های مینی ال‌ای‌دی مقرون‌به‌صرفه مانند Hisense U6N به 73.1% رسیده‌اند، در حالی که تلویزیون‌های 8K مانند Samsung QN900D کمتر از 75% و QN900D به 70.5% رسیده‌اند.

Samsung S95D که از فناوری QD-OLED استفاده می کند، همانطور که در بالا بیان کردیم به بیش از 87 درصد رسیده است و این تنها یکی از عوامل موثر در کسب پنج ستاره از پنج در تحلیل ما است و رنگ های پر جنب و جوش و پر جنب و جوش آن یکی از آنها است. نکات برجسته آن این ثابت می کند که پوشش رنگ خوب می تواند یک لایه اضافی به تلویزیون اضافه کند.

اگرچه BOE نگفته است که آیا نمایشگرهای OLED 95% Rec.2020 آن به تلویزیون‌ها می‌آیند یا خیر، امیدواریم که این کار را انجام دهد. OLED احتمالاً محبوب‌ترین فناوری پنل تلویزیون در دسترس است و امکان گفت ن رنگ بیشتر به تصویر از قبل پویا آن تنها خبر خوبی است.

حداقل، نمایشگرهای رنگارنگ BOE می تواند ال جی و سامسونگ را تشویق کند تا فناوری OLED خود را بهبود بخشند، اگرچه QD-OLED در حال حاضر نزدیک است. امیدواریم شاهد نمایشگرهایی مانند OLED های سطح پایه مانند LG B4 باشیم که رنگ های زنده تری را به نمایش می گذارند. کمی رقابت سالم اشکالی ندارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

کارمند سخت افزار تلویزیون، سرگرمی خانگی

جیمز نویسنده کارکنان سخت افزار تلویزیون در TechRadar است. قبل از پیوستن به این تیم، او در یک خرده‌فروش عمده AV مستقر در بریتانیا در فروش تلویزیون و تجهیزات صوتی کار می‌کرد، جایی که یا تفاوت بین OLED و QLED را به مشتریان می‌گفت یا با تماشای PS5 اجرا شده روی LG 65G2 شگفت‌زده می‌شد. وقتی جیمز در مورد آخرین فناوری تلویزیون نمی نویسد، می توان آن را در حال بازی، خواندن، تماشای راگبی یا ایده دیگری برای یک رمان یافت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است