متن خبر

این ویدیوی یوتیوب رقیب کوچک اینتل را نشان می‌دهد که کد x86 را به صورت شبیه‌سازی اجرا می‌کند — هفته‌ها پس از اعلام CPU هیولایی ۱۹۲ هسته‌ای

این ویدیوی یوتیوب رقیب کوچک اینتل را نشان می‌دهد که کد x86 را به صورت شبیه‌سازی اجرا می‌کند — هفته‌ها پس از اعلام CPU هیولایی ۱۹۲ هسته‌ای

شناسهٔ خبر: 440936 -




سازنده پردازنده Tachyum ادعا می کند که اجرای یک برنامه غیر بومی تحت لینوکس را نشان داده است که بر روی سیستم شبیه سازی برای Prodigy FPGA خود اجرا می شود، که مبنایی برای پردازشگر جهانی پرودیجی ثبت شده آن است.

این یک نقطه عطف کلیدی در ماموریت Tachyum برای نشان دادن این است که پردازنده جهانی آن می تواند با بهترین CPU ها و بهترین GPU ها پیش از حرکت به سمت دسترسی عمومی در سال ۲۰۲۴ مقابله کند.

معماری تراشه شامل سخت‌افزار خاصی برای اجرای برنامه‌های x86 نمی‌شود که گسترده‌ترین پایگاه نصب مرکز داده را تشکیل می‌دهند، زیرا این کار عملکرد را مختل می‌کند. اما مشتریانی که از سخت‌افزار Tachyum استفاده می‌کنند، طبق نسخه آزمایشی، می‌توانند چنین برنامه‌هایی را تقلید کنند.

دکتر رادوسلاو دانیلاک، بنیانگذار و مدیر عامل Tachyum، گفت: «نشان دادن توانایی اجرای برنامه‌های باینری x86-64 بر روی شبیه‌سازی پردازنده Prodigy یک نقطه عطف کلیدی برای Tachyum است و معماری ما را قبل از حذف اعتبار بیشتر می‌کند.»

"اثبات همه این برنامه های باینری موجود در شبیه ساز FPGA ما برای آماده سازی Prodigy برای تولید حجمی در سال آینده حیاتی است و به ما امکان می دهد تا میلیاردها دلار سفارشی را که در حال حاضر در خط لوله فروش خود داریم انجام دهیم."

چیپم را بزن

این تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت اعلام کرد تعداد هسته‌های پردازنده یونیورسال Prodigy خود را به ۱۹۲ هیولا افزایش داده است.

با پیروی از تکنیکی به نام کدگذاری طراحی سطح انتقال ثبت (RTL)، Tachyum کار بر روی تکمیل طراحی فیزیکی برای Prodigy را آغاز کرد. با مجموعه جدیدی از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها، این تیم توانست تعداد هسته ها را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

بهبودهای دیگر شامل افزایش حافظه نهان L2/L3 از ۱۲۸ مگابایت به ۱۹۲ مگابایت، پشتیبانی از رم DDR5 7200 در کنار حافظه DDR5 6400 و همچنین یک بسته بزرگتر بود. این می تواند ۳۲ لینک سریال اضافی و ۳۲ DIMM متصل به یک تراشه Prodigy را در خود جای دهد.

رقیب اینتل، که در اسلواکی و ایالات متحده مستقر است، می‌خواهد پردازنده پرودیجی ثبت شده خود، بارهای کاری معمولی و برنامه‌های هوش مصنوعی را با استفاده از همان تراشه اجرا کند.

این بدان معناست که مشتریان سازمانی ممکن است نیاز به تراشه‌های اختصاصی و تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند AMD و Nvidia را به علاوه زیرساخت‌های مجهز به پردازنده‌های x86 اینتل را کنار بگذارند. نتیجه، طبق گفته Tachyum، هزینه های عملیاتی و سرمایه ای بسیار کمتر، در کنار استفاده بهتر از سرور است.

این شرکت ادعا می کند که معماری به عنوان یک پردازنده جهانی، به Prodigy اجازه می دهد تا بین بارهای کاری معمولی و بارهای کاری هوش مصنوعی جابجا شود و عملکرد بالایی را هم در آموزش مدل و هم در استنتاج ارائه دهد.

مشتریان فعلی می توانند از مترجم باینری پویا برای انتقال برنامه های قدیمی x86 به معماری مجموعه دستورالعمل های بومی Prodigy (ISA) در عرض ۱۸ ماه استفاده کنند.

تا زمانی که محیط‌های نرم‌افزاری کاملاً بومی باشند، Tachyum ادعا می‌کند که Prodigy تنها دو برابر افزایش عملکرد را در مقابل افزایش عملکرد سه برابری پیش‌بینی‌شده در مقابل سریع‌ترین پردازنده‌های اینتل ارائه می‌کند.

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است