متن خبر

این همان چیزی است که یک ماژول حافظه 256 گیگابایتی DDR5 به نظر می رسد – اما شما نمی توانید این رم میکرون را در دسکتاپ یا لپ تاپ خود قرار دهید و اگر بتوانید آن را بخرید تقریباً به طور قطع بیش از 10000 دلار هزینه خواهد داشت.

این همان چیزی است که یک ماژول حافظه 256 گیگابایتی DDR5 به نظر می رسد – اما شما نمی توانید این رم میکرون را در دسکتاپ یا لپ تاپ خود قرار دهید و اگر بتوانید آن را بخرید تقریباً به طور قطع بیش از 10000 دلار هزینه خواهد داشت.

شناسهٔ خبر: 461072 -




حافظه میکرون 256 گیگابایت DDR5
(اعتبار تصویر: Tom's Hardware)

Micron در کنفرانس اخیر Nvidia GTC 2024 ماژول های حافظه عظیم 256 گیگابایتی DDR5-8800 MCRDIMM خود را به نمایش گذاشت.

ماژول های 20 واتی با ظرفیت بالا، دو ارتفاع، برای سرورهای نسل بعدی هوش مصنوعی، مانند سرورهای مبتنی بر پردازنده های Xeon Scalable 'Granite Rapid' اینتل که به حافظه قابل توجهی برای آموزش نیاز دارند، طراحی شده اند.

Tom's Hardware ، که دست اول ماژول حافظه را دید و عکس بالا را گرفت، او میگوید که این شرکت یک نسخه بلند از ماژول را در GTC به نمایش گذاشته است، اما همچنین قصد دارد MCRDIMM‌های استاندارد ارتفاع مناسب برای سرورهای 1U را ارائه دهد.

DIMM های ترکیبی رتبه های چند پلکسر

هر دو نسخه MCRDIMM 256 گیگابایتی با استفاده از آی سی های یکپارچه 32 گیگابایتی DDR5 ساخته شده اند. ماژول Tall دارای 80 تراشه DRAM در هر طرف است، در حالی که ماژول استاندارد از بسته‌های انباشته شده 2Hi استفاده می‌کند و در نتیجه کمی داغ‌تر می‌شود.

MCRDIMM ها یا DIMM های ترکیبی رتبه های چند پلکسر، ماژول های حافظه دو رتبه ای هستند که از یک بافر تخصصی استفاده می کنند تا به هر دو رتبه اجازه می دهد همزمان کار کنند.

همانطور که Tom's Hardware توضیح می دهد، "بافر به دو رتبه فیزیکی اجازه می دهد تا به گونه ای عمل کنند که گویی دو ماژول مجزا هستند که به طور موازی کار می کنند، در نتیجه عملکرد را با امکان بازیابی همزمان 128 بایت داده از هر دو رتبه در هر ساعت دو برابر می کند، و به طور موثر عملکرد را دو برابر می کند. یک ماژول واحد در همین حال، بافر با کنترل‌کننده حافظه میزبان خود با استفاده از پروتکل DDR5 کار می‌کند، البته با سرعت‌هایی فراتر از آنچه در استاندارد مشخص شده است، در این مورد در 8800 MT/s.

مشتریانی که مایل به دستیابی به ماژول های حافظه جدید هستند، مدت زیادی منتظر نخواهند بود. Sanjay Mehrotra، مدیر اجرایی Micron، در اظهارات آماده شده برای تماس درآمد شرکت در هفته گذشته، گفت: "ما نمونه برداری از ماژول 256 گیگابایتی MCRDIMM خود را آغاز کرده ایم، که عملکرد را بیشتر می کند و محتوای DRAM را در هر سرور افزایش می دهد."

Micron هنوز قیمتی را اعلام نکرده است، اما هزینه هر ماژول احتمالاً از 10000 دلار فراتر خواهد رفت.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است