متن خبر

این لامپ های رومیزی برای بهبود خلق و خوی شما، نور نزدیک به مادون قرمز را پرتو می کنند

این لامپ های رومیزی برای بهبود خلق و خوی شما، نور نزدیک به مادون قرمز را پرتو می کنند

شناسهٔ خبر: 453545 -




از آنجایی که انسان زمان زیادی را در داخل خانه سپری می کند، دسترسی به فواید طبیعی خورشید را از دست می دهیم. تشخیص اختلال عاطفی فصلی بر این اساس رشد کرده است. در حالی که وقوع واقعی این بیماری کم است (حدود 5٪ - یا 10 میلیون آمریکایی یا بیشتر)، این منجر به افزایش آگاهی از تأثیر خورشید بر تولید سروتونین در مغز - و تأثیر آن بر بدن انسان شده است.

در نتیجه لامپ های نور درمانی به طور فزاینده ای محبوب شده اند. چند وقت پیش یکی خریدم این بزرگ، غیر قابل انعطاف است و مانند یک لامپ برنزه کننده، نور درخشانی از خود می تاباند. این محصولات به طیف نور مرئی متکی هستند تا تاثیر خورشید را برای آن دسته از ما که بیشتر از آنچه که می‌خواهیم ذکر کنیم، ساعات بیداری خود را جلوی کامپیوتر می‌گذرانیم، تقلید کنند.

اخیراً، استفاده از بخش "نزدیک مادون قرمز" (NIR) از طیف نور به عنوان جایگزینی بالقوه برای نور مرئی در حال افزایش است. همانطور که از نام آن پیداست، بخش بین نور مادون قرمز و مرئی، در حدود 600 تا 1000 نانومتر قرار دارد. به گفته مؤسسه ملی بهداشت، «نور درمانی سطح پایین در محدوده طیف قرمز دور (FR) تا مادون قرمز نزدیک (NIR) که در مجموع به آن تعدیل نوری (PBM) می گویند، در سال های اخیر توجه جهانی را به خود جلب کرده است. ابزار جدیدی برای کاربردهای تجربی درمانی در انواع شرایط پزشکی.

این آخر هفته در MWC، یک شرکت هلندی (با توجه به کمبود نور خورشید در زمستان های هلند) به نام Seaborough دستگاه های کوچکی را به نمایش گذاشت که برای جایگزینی لامپ های SAD بزرگ طراحی شده بودند. یکی در کنار کامپیوتر و دیگری در بالای صفحه نمایش قرار می گیرد و بسیار شبیه به یک وب کم خارجی است. هر دو برای برق به پورت USB وصل می شوند.

متأسفانه، دستگاه ها اثبات مفهوم هستند. این شرکت به من بيان کرد که در حال حاضر به دنبال مشارکت برای مجوز فناوری است. من تصویر اصلی را با یک آیفون گرفتم که قادر به گرفتن NIR است، به همین دلیل است که شما آن درخشش بنفش مایل به قرمز را می بینید. همچنین می‌توانید درخشش را که از قاب‌های اطراف می‌آید ببینید. در حالت ایده‌آل، Seaborough در نهایت دوست دارد آن را در خود لپ‌تاپ‌ها بسازد، اگرچه لوازم جانبی شخص ثالث بسیار محتمل‌تر به نظر می‌رسد. هک، چرا آن را در یک وب کم واقعی ساخته نمی شود؟

به عنوان فردی که در چند سال گذشته با کمی افسردگی مبارزه کرده است، مطمئناً مایلم آن را تحلیل کنم. البته تحلیل این مطالب به صورت حکایتی بسیار سخت است، زیرا باید تأثیر بالقوه دارونما را در نظر بگیرید. با این حال، من می گویم که برخی تحقیقات در این مورد انجام شده است. این را از مقاله ای که یک دهه پیش منتشر شد، در نظر بگیرید، «نتایج نشان داد که درمان PBM تنها در 6.5 J·cm-2 دارای مزایای مثبت ثابتی بر رفاه و سلامتی، به ویژه بهبود خلق و خو، کاهش خواب آلودگی، کاهش IFN-γ و ضربان قلب در حالت استراحت.»

این تحقیق خاطرنشان می کند که این تاثیر تنها در ماه های زمستان تجربه شده است. همچنین تأثیر معنی داری بر ریتم شبانه روزی شرکت کنندگان نداشت. با این اوصاف، احتمالاً هنوز هم می توان بيان کرد که هیئت منصفه هنوز در مورد بسیاری از این چیزها حاضر نیست.

درباره MWC 2024 در TechCrunch بیشتر بخوانید

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است