متن خبر

این فوم‌های فلزی جدید 90 درصد بهبود تبادل حرارتی را برای خنک‌سازی پایدار مرکز داده نوید می‌دهند

این فوم‌های فلزی جدید 90 درصد بهبود تبادل حرارتی را برای خنک‌سازی پایدار مرکز داده نوید می‌دهند

شناسهٔ خبر: 722341 -




نمایی میکروسکوپی <a href= از Apheros&#039; فوم فلزی، افزایش سطح و ساختار هوادهی را نشان می دهد." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hdTnXqDDsovdVeTcQ6tNdH-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hdTnXqDDsovdVeTcQ6tNdH-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hdTnXqDDsovdVeTcQ6tNdH-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hdTnXqDDsovdVeTcQ6tNdH-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hdTnXqDDsovdVeTcQ6tNdH-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hdTnXqDDsovdVeTcQ6tNdH-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hdTnXqDDsovdVeTcQ6tNdH-1284-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hdTnXqDDsovdVeTcQ6tNdH.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: Apheros)

استارت‌آپ سوئیسی Apheros از روش جدیدی برای رسیدگی به تقاضای جهانی برای پردازش داده‌ها که ناشی از ظهور هوش مصنوعی ( AI ) و زبان‌های بزرگ (LLM) است، رونمایی کرده است.

این شرکت فوم فلزی جدیدی ساخته است که او میگوید می‌تواند سیستم‌های خنک‌کننده مورد استفاده در مراکز داده را متحول کند.

با ادامه افزایش فشار بر روی مراکز داده، سیستم های خنک کننده برای حفظ عملکرد بهینه خود بسیار مهم می شوند و اغلب تقریباً 40٪ از کل مصرف انرژی آنها را تشکیل می دهند.

راه حل خنک کننده کارآمد برای مراکز داده

مراکز داده به طور فزاینده ای وظیفه مدیریت بارهای کاری پیچیده هوش مصنوعی را بر عهده دارند که به سخت افزارهای تخصصی مانند GPU و TPU نیاز دارند.

این قطعات مقادیر قابل توجهی گرما تولید می‌کنند و به سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و اطمینان از عملکرد ثابت نیاز دارند. به طور سنتی، مراکز داده برای سرمایش بر سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) متکی بوده اند. با این حال، با افزایش تراکم سرور، این سیستم های مبتنی بر هوا ناکافی شده اند.

برای رفع این محدودیت‌ها، روش‌های خنک‌سازی کارآمدتری از جمله خنک‌سازی غوطه‌وری و خنک‌سازی مستقیم به تراشه پدیدار شده‌اند. خنک کننده غوطه ور شامل غوطه ور شدن سرورها در یک مایع دی الکتریک است، در حالی که خنک کننده مستقیم به تراشه خنک کننده را از طریق صفحات سرد متصل به تراشه ها به گردش در می آورد. هر دو روش برای انتقال گرما از تراشه‌ها و انتقال حرارت به محیط خنک‌کننده، جایی که فوم‌های فلزی Apheros وارد عمل می‌شوند، به تبادل گرمای مؤثر متکی هستند.

فوم فلزی Apheros در چندین ساختار مختلف <a href= از جمله اسلب، آجر و کاشی." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SAPQWsbDinF6mLePaPxUrS-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SAPQWsbDinF6mLePaPxUrS-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SAPQWsbDinF6mLePaPxUrS-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SAPQWsbDinF6mLePaPxUrS-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SAPQWsbDinF6mLePaPxUrS-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SAPQWsbDinF6mLePaPxUrS-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SAPQWsbDinF6mLePaPxUrS.jpg">

(اعتبار تصویر: Apheros)

فوم های فلزی در ترکیبات مختلفی از جمله مس، نیکل، آهن و فولاد ضد زنگ موجود هستند. ساختار آنها دارای تخلخل کاملاً باز با منافذ به هم پیوسته است که در نتیجه سطحی 1000 برابر بیشتر از راه حل های سنتی است. فوم ها دارای چگالی بین 0.9 تا 2.2 گرم بر سانتی متر مکعب هستند.

Apheros از یک روش مبتنی بر پودر در انتظار ثبت اختراع و به راحتی مقیاس پذیر استفاده می کند که در دمای اتاق کار می کند، که به گفته او منجر به خواص ثابت و تخلخل سلول باز بالا می شود، بر اساس تکنیک های تولید مواد غذایی شناخته شده مانند موس شکلات و مرنگ، که امکان ایجاد را فراهم می کند. از فوم های مکانیکی پایدار

فوم های فلزی Apheros رسانایی حرارتی بالایی دارند و می توانند تا 90٪ تبادل حرارتی را در مقایسه با محلول های سنتی بهبود بخشند. این امکان استفاده از دمای بالاتر خنک کننده را فراهم می کند که منجر به صرفه جویی 10 تا 20 درصدی در انرژی در سیستم های خنک کننده می شود و نه تنها هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد، بلکه نیاز روزافزون به کار مرکز داده پایدار را نیز پشتیبانی می کند.

فوم فلزی مس Apheros <a href= به طور مستقیم روی ورق های مس برای اهداف خنک کننده اعمال می شود." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HhuHQdiMXdWdWG46PpUkqg-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HhuHQdiMXdWdWG46PpUkqg-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HhuHQdiMXdWdWG46PpUkqg-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HhuHQdiMXdWdWG46PpUkqg-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HhuHQdiMXdWdWG46PpUkqg-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HhuHQdiMXdWdWG46PpUkqg-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HhuHQdiMXdWdWG46PpUkqg.jpg">

(اعتبار تصویر: Apheros)

فوم ها برای کاربردهای خنک کننده غیرفعال مانند هیت سینک ها بهینه هستند و برای صفحات سرد تک فاز و خنک کننده غوطه ور در مراکز داده مناسب هستند. همچنین پتانسیل خنک سازی دو فاز مستقیم به تراشه وجود دارد. علاوه بر این، سطح بزرگ، فوم ها را برای استفاده به عنوان الکترود و کاتالیزور مناسب می کند.

جولیا کارپنتر، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Apheros، به VentureBeat گفت: «این فوم فلزی با سطح بسیار بالا مستقیماً روی تراشه می رود و به مایع اجازه می دهد از طریق آن جریان یابد. پس ، در مورد خنک کننده روی تراشه، مانند یک اسفنج آشپزخانه با تخلخل بسیار ظریف عمل می کند، جایی که آب یا مایع خنک کننده از آن عبور می کند و گرما را از بین می برد. این در خنک سازی غوطه ور نیز رخ می دهد.

افزایش راندمان انتقال حرارت فوم‌های Apheros مستقیماً به مزایای صرفه‌جویی در انرژی تبدیل می‌شود، زیرا به مراکز داده اجازه می‌دهد از دمای بالاتر خنک‌کننده استفاده کنند. این امر بسیار مهم است زیرا امکان تبادل گرما با هوای بیرون را بدون استفاده از برج های تبخیر آب فشرده یا فرآیندهای تشنه انرژی مانند فشرده سازی فراهم می کند.

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده (امنیتی)

بندیکت نزدیک به 5 سال است که در مورد مسائل امنیتی می نویسد، در ابتدا در زمانی که در دانشگاه باکینگهام بود، ژئوپلیتیک و روابط بین الملل را پوشش می داد. در این مدت او در رشته لیسانس سیاست با روزنامه‌نگاری تحصیل کرد، که برای آن افتخارات درجه دو (بخش فوقانی) را دریافت کرد. بندیکت سپس تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و در کارشناسی ارشد امنیت، اطلاعات و دیپلماسی موفق شد. بندیکت پس از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان Staff Writer، علایق امنیتی خود را به سمت امنیت سایبری تغییر داد و بر عوامل تهدید، بدافزارها، مهندسی اجتماعی و امنیت ملی توسط دولت تمرکز کرد. بندیکت همچنین متخصص محصولات امنیتی B2B، از جمله فایروال، آنتی ویروس، امنیت نقطه پایانی و مدیریت رمز عبور است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است