متن خبر

این شرکت می خواهد به شما لنزهای تماسی هوشمند بدهد که به شما بگوید آیا واقعاً باید آن فنجان دوم قهوه را بخورید یا خیر

این شرکت می خواهد به شما لنزهای تماسی هوشمند بدهد که به شما بگوید آیا واقعاً باید آن فنجان دوم قهوه را بخورید یا خیر

شناسهٔ خبر: 454374 -




لنز تماسی هوشمند Xpanceo
(اعتبار تصویر: Xpanceo)

کنگره جهانی موبایل 2024 سهم خود را از تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ابزارهای پوشیدنی مشاهده کرد، اما دستگاه‌های تقویت‌کننده زیستی بسیار اندک بودند. اما آنها غایب نبودند. Xpanceo این هفته از چهار نمونه اولیه لنز تماسی هوشمند مختلف رونمایی کرد که ممکن است روزی به محصولات واقعی تبدیل شوند که شما در چشمان خود قرار دهید.

لنزهای تماسی هوشمند ممکن است جام مقدس محصولات پوشیدنی باشند. من The Six Million Dollar Man را سرزنش می‌کنم، یک برنامه تلویزیونی متعلق به دهه 1970 که یک فضانورد سابق را که از نظر بیومکانیکی پیشرفته‌تر شده بود، به نمایش می‌گذارد که در میان چیزهای دیگر، یک چشم بیونیک داشت که به او اجازه بزرگ‌نمایی و ارزیابی اهداف را می‌داد (حتی بازخوانی داده‌ها وجود داشت). من تصور می‌کنم این رویای لنزهای تماسی هوشمند است، یک دسته فناوری پوشیدنی که تاکنون نتوانسته است از زمین خارج شود.

Xpanceo فاقد جاه طلبی است. این شرکت به جای تنها یک لنز تماسی هوشمند، چهار نسخه را معرفی کرد:

یک لنز تماسی هوشمند هولوگرافیک

یک لنز حسگر زیستی

لنز تزریق شده با ذرات نانو برای دید فوق العاده

یک لنز الکترونیکی شفاف

لنز تماسی هوشمند Xpanceo

(اعتبار تصویر: Xpanceo)

این شرکت ادعا می کند که همه این لنزها به نازکی لنزهای سنتی هستند، اما هر کدام مجموعه ای از قابلیت های خاص خود را دارند. لنز هولوگرافی که Xpanceo در MWC 2024 نشان داد، اساساً یک لنز واقعیت مختلط (XR) است. در نسخه ی نمایشی، هیچ کس لنز را در چشمان خود قرار نداد. در عوض آنها از طریق لنز روی یک پلت فرم نگاه کردند تا یک "هولوگرام" از نانوذرات استفاده شده در لنز "فوق دید" را مشاهده کنند. این نانوذرات ممکن است دید در نور کم و، بله، قابلیت زوم را فعال کنند (نگاه کنید به؟ استیو آستین ).

لنز حسگر زیستی، که ممکن است برای اندازه‌گیری فشار چشم و هشدار به پوشنده از مشکلات احتمالی گلوکوم استفاده شود، ممکن است تا حدودی آشنا به نظر برسد. تقریباً یک دهه پیش گوگل اعلام کرد که با شرکت مراقبت های بهداشتی Novartis در حال کار برای توسعه لنزهایی است که می تواند سطح گلوکز را از طریق اشک در چشم افراد اندازه گیری کند.

مشخص نیست که پروژه گوگل چه شد ، اما راه رسیدن به لنزهای تماسی هوشمند واقعی پر از تاخیر و شکست است.

پس از گذراندن سال‌ها تلاش برای تکمیل یک سیستم نمایشگر AR درون چشمی، Mojo Vision سال گذشته اکثر کارکنان خود را اخراج کرد و به کار روی صفحه‌نمایش‌های بسیار کوچک microLED روی آورد.

شرکت دیگری به نام InWith روی تعبیه یک سیستم نمایش واقعیت ترکیبی در لنزهای تماسی Bausch & Lomb کار کرده است. پس از خروج Mojo Vision، InWith به TechRadar گفت: "ما آخرین مردی هستیم که به نظر می رسد، از زمانی که Mojo تعظیم کرده است. .. ما همچنان در حال پیشروی با ورود به بالینی و تمرکز روی موارد نظارتی FDA در حال حاضر هستیم." این شرکت فوراً به درخواست‌های ما برای به‌روزرسانی در هیچ یک از پروژه‌ها پاسخ نداد، اما سایت InWith از سال 2022 به‌روزرسانی نشده است.

یک چشم انداز بزرگ

لنز تماسی هوشمند Xpanceo

(اعتبار تصویر: Xpanceo)

از برخی جهات، برنامه های Xpanceo حتی جاه طلبانه تر به نظر می رسند. به نظر می‌رسد که چهار فناوری لنز آن چارچوبی برای «لنز تماسی هوشمند همه‌کاره» است که می‌تواند یک صفحه‌نمایش بسیار کوچک ۱ پیکسلی برای محتوا، فناوری شفاف برای قابلیت‌های XR و نانوذرات برای قابلیت‌های دید فوق‌العاده را در خود جای دهد. این شرکت معتقد است که می تواند "آزمایش های نهایی" را در اوایل سال 2026 آغاز کند.

از Xpanceo پرسیدم که چقدر به عرضه "عدسی عالی" به بازار نزدیک هستند. آنها به من گفتند که توسعه همه اجزای اصلی تا حد زیادی کامل شده است، اما باید روی یک رابط عصبی، برخی از عناصر AR و بهبود حسگرهای زیستی آنها انجام شود.

یکی از مواردی که ممکن است دیدگاه Xpanceo را از مثلاً دیدگاه Google یا InWith متمایز کند، استفاده از مواد است. Xpanceo به من بيان کرد که محدودیت‌های اساسی در مواد اپتوالکترونیک سنتی وجود دارد که آنها را برای طرح‌هایشان بیش از حد حجیم می‌کند. در مقابل، Xpanceo از مواد دو بعدی استفاده می‌کند که از «طراحی لنزهای تماسی هوشمند ساده‌تر و پیشرفته‌تر» پشتیبانی می‌کنند. Xpanceo همچنین از قطعات الکترونیکی انعطاف پذیر و شفاف استفاده می کند که تنها چند نانومتر ضخامت دارند.

هوش مصنوعی چشم

لنز تماسی هوشمند Xpanceo

(اعتبار تصویر: Xpanceo)

سس مخفی ممکن است - منتظرش باشید - هوش مصنوعی. Xpanceo به من بيان کرد که دانشمندانش از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی خواص مواد جدید و ابداع روش‌هایی برای ایجاد مواد سفارشی استفاده می‌کنند.

این شرکت حتی قول ادغام یک رابط عصبی را داده است که به معنای استفاده از مغز شما برای کنترل لنز هوشمند به جای حرکات، چشمک، پلک زدن یا حتی حرکات مشخص شده چشم است.

چشم انداز *ahem* Xpanceo برای لنزهای تماسی هوشمندش آینده نگر و گسترده است. این شرکت لنزهای همه کاره خود را در نظر دارد که انواع آمارهای سلامتی از جمله سطح گلوکز، فشار خون، کورتیزول و غیره را ردیابی کند. بر اساس خوانده شده، لنز Xpanceo ممکن است پیامی را نشان دهد که به شما توصیه می کند آن فنجان دوم قهوه را ننوشید زیرا فشار خون شما در حال حاضر بالا است.

این لنزهای آینده حتی ممکن است بتوانند به مشکلات بینایی مانند نزدیک بینی و استرابیسم (چشم های ضربدری) کمک کنند، به طور خودکار دید را در پرواز تنظیم کرده و دید کاملی را به مغز شما ارائه می دهند.

همه چیز فوق العاده به نظر می رسد، و در حالی که من از ایده یک لنز تماسی فوق العاده هوشمند حمایت می کنم که می تواند دنیایی پنهان را به شما نشان دهد، نقاط دور را در کانون توجه دقیق قرار دهد و سلامت شما را پیگیری کند و به طور فعال به شما بگوید چگونه آن را مدیریت کنید، هیچ شرکتی این کار را نکرده است. با موفقیت در یک وعده لنز تماسی هوشمند ارائه شد.

همانطور که Xpanceo به من اعتراف کرد، هیچ کس هیچ نسخه ای از لنزهای تماسی هوشمند این شرکت را در چشمان خود قرار نداده است. "نه، هنوز نه. لنز ما یک وسیله پزشکی است و ما در حال حاضر در مرحله پیش ارسال برای تایید FDA برای آزمایش پزشکی هستیم."

جرمی کاپلان در این گزارش مشارکت داشت

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

سردبیر ایالات متحده

لنس که 35 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Fox News، Fox Business، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC به طور مکرر ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است