این رهبر سابق هوش مصنوعی Scale یک پلتفرم برای استخراج خودکار بینش از بازخورد مشتریان ایجاد کرد
در این دنیای به هم پیوسته ای که ما در آن زندگی می کنیم، ارسال بازخورد به شرکت هایی که از آنها حمایت می کنیم، آسان تر از همیشه است. اما فقط به این دلیل که کسبوکارها راههای بیشتری را برای برقراری ارتباط ارائه میکنند، به این معنی نیست که هر نظری را تحلیل میکنند. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2020 از Productboard، 90٪ از شرکت ها موفق به دریافت بازخورد از همه کانال ها نمی شوند، در حالی که یک سوم هیچ فرآیندی برای گرفتن بازخورد ندارند.
وارون شارما در حالی که در LinkedIn، شرکت نرمافزار تحلیلی Amplitude و استارتآپ Scale AI رهبری تلاشهای موفقیت مشتری را بر عهده داشت، از این موضوع بسیار آگاه شد. شارما او میگوید تیمهای محصول و تجربه مشتری در تلاش برای استفاده از بازخورد مشتری برای تصمیمگیری با وجود بهترین تلاشهای خود بودند.
پس ، در سال 2020، شارما برادرش، آرناو شارما، را برای ساخت ابزاری استخدام کرد که ممکن است به حل سردردهای بازخورد مشتریان که شرکت ها با آن مواجه بودند، کمک کند. بهراحتی، آرناو تجربه مهندسی نرمافزار را داشت و به مدت سه سال به عنوان توسعهدهنده در اوبر کار کرده بود.
وارون به TechCrunch گفت: «تعاملهای مشتری مجموعه دادهای ارزشمند و در عین حال بسیار کم استفاده برای همه شرکتها است. "اگر قفل آنها به طور معنی داری باز شود، می توانند بهترین محصولات در کلاس خود را بسازند و رشد کسب و کار را هدایت کنند."
در طول سالها، ابزار Varun و Arnav به یک پلتفرم به نام Enterpret گسترش یافت که به منابع مختلف بازخورد متصل میشود و الگوریتمهایی را برای استخراج بینش اعمال میکند. Enterpret می تواند موضوعات فراگیر و مشکلات در حال ظهور را در نظرات مشتریان برجسته کند و به تیم ها در کشف مواردی مانند محصولاتی که باید بسازند کمک کند.
Enterpret میتواند تمام تعاملات یک شرکت با مشتری را در زمان واقعی انجام دهد، مانند تماسهای فروش، بلیطهای پشتیبانی، پاسخهای نظرسنجی، موضوعات X و تحلیل برنامهها، ساختاری قابل اندازهگیری به آنها بدهد و سپس با استفاده از محصول و درآمد به خروجی بپیوندد. وارون گفت: داده های شرکت برای عملیاتی کردن تصمیم گیری.
شرکت ها می توانند قوانینی را برای پاکسازی داده های خراشیده شده از اطلاعات شناسایی شخصی، از جمله آدرس های IP و نام ها تعریف کنند. Varun او میگوید که برای رعایت GDPR، Enterpret کنترلی بر دادههای مشتریان ندارد.
وارون اضافه کرد که مشتریانی مانند Canva و Monday.com نیز از Enterpret استفاده میکنند، که تا به امروز میلیونها بازخورد مشتری را تجزیه و تحلیل کرده است تا علائم اولیه ریزش را تشخیص دهد و فرضیههای محصول را تأیید کند - یا در صورت امکان رد کند.
Enterpret در این فضا بدون رقیب نیست، مانند ScopeAI، که توسط Observe.AI در سال 2021 به دلیل فناوری خود که به شرکتها در تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان کمک میکند، خریداری شد. رقیب دیگر، Klaus متعلق به Zendesk، به طور خودکار تعاملات مشتری را دسته بندی و امتیاز می دهد.
به نظر می رسد استراتژی Enterpret مستقر در سانفرانسیسکو به خوبی کار می کند - یا حداقل آنقدر خوب است که درآمد تکراری سالانه (ARR) استارت آپ را از ماه می تا کنون دو برابر کند. وارون می گوید که ارزش قرارداد Enterpret در طول 12 ماه گذشته دو برابر شده است و این شرکت اخیراً یک دور سری A 20.8 میلیون دلاری را بسته است.
وارون گفت : "ARR ما در هفت رقم است. " «تحرک قوی است. ما تصمیم گرفتیم برای حمایت از رشد سرمایه جذب کنیم.»
وارون او میگوید ، برنامه کوتاهمدت این است که پول نقد سری A، که توسط شرکای کنان با مشارکت Kleiner Perkins، Peak XV Partners، Wing Ventures، و Recall Capital هدایت میشد، برای استخدام و تحقیق و توسعه محصول قرار گیرد. Enterpret تا به امروز در مجموع 25 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
وارون گفت: "دیدگاه جاه طلبانه Enterpret ریشه در درک این موضوع دارد که بازخورد مشتری ارزشمندترین مجموعه داده هر شرکت است. " "ماموریت ما ایجاد پلتفرم برای همه شرکت هایی است که می خواهند مشتری محور باشند."
ارسال نظر