متن خبر

این جعبه کوچک سامسونگ می تواند 2 ترابایت نوع خاصی از رم به ارزش ده ها هزار دلار را در خود جای دهد – جعبه ماژول حافظه CXL که به عنوان آینده حافظه گسترده سرور در عصر هوش مصنوعی ستایش می شود.

این جعبه کوچک سامسونگ می تواند 2 ترابایت نوع خاصی از رم به ارزش ده ها هزار دلار را در خود جای دهد – جعبه ماژول حافظه CXL که به عنوان آینده حافظه گسترده سرور در عصر هوش مصنوعی ستایش می شود.

شناسهٔ خبر: 461980 -




جعبه ماژول حافظه CXL
(اعتبار تصویر: سامسونگ)

در MemCon 2024، سامسونگ جدیدترین فناوری HBM3E خود را به نمایش گذاشت، در مورد برنامه های آینده خود برای HBM4 صحبت کرد و جعبه ماژول حافظه CXL را که با نام CMM-B نیز شناخته می شود، جدیدترین محصول اضافه شده به مجموعه ماژول های حافظه Compute Express Link (CXL) رونمایی کرد.

CMM-B اساساً یک ابزار جمع‌آوری حافظه برای محاسبات رک با استفاده از CXL است. این برنامه از تخصیص حافظه تفکیک شده پشتیبانی می کند، و اجازه می دهد ظرفیت حافظه موجود در مکان های راه دور بین چندین سرور به اشتراک گذاشته شود. از این طریق، CMM-B تخصیص منابع مستقل را در خوشه رک فعال می‌کند و اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز، استخرهای بزرگ‌تری از حافظه تخصیص داده شود. سامسونگ او میگوید CMM-B با پهنای باند حداکثر 60 گیگابایت در ثانیه برای برنامه‌هایی مانند هوش مصنوعی، پایگاه‌های داده درون حافظه و تجزیه و تحلیل داده‌ها ایده‌آل است.

CMM-B می تواند هشت ماژول حافظه E3.S CMM-D (PCIe Gen5) را در مجموع 2 ترابایت در خود جای دهد. حافظه CMM-D فناوری DRAM سامسونگ را با رابط استاندارد باز CXL ادغام می کند تا اتصال کارآمد و کم تأخیر را بین CPU و دستگاه های افزایش حافظه ارائه دهد.

راه اندازی آسان

سامسونگ او میگوید CMM-B به‌طور یکپارچه در راه‌حل‌های سوپرمیکرو پلاگین و پلیر رک ادغام می‌شود و نه تنها بهره‌وری سریع‌تر را تضمین می‌کند، بلکه هزینه کل مالکیت (TCO) را نیز کاهش می‌دهد.

ماژول CMM-B با نرم افزار کنسول مدیریتی Cognos سامسونگ (SCMC) از پیش نصب شده است، که یک رابط بصری برای راه اندازی سریع دستگاه سرور Rack-Scale فراهم می کند. این نرم افزار تخصیص پویا حافظه را تسهیل می کند و این امکان را فراهم می کند که حافظه مستقل از سروری که به آن متصل است تخصیص داده شود.

در طول سخنرانی اصلی خود در MemCon، جین هیوک چوی، معاون اجرایی شرکت، Device Solutions Research America – Memory در Samsung Electronics گفت: «نوآوری AI بدون نوآوری در فناوری حافظه نمی تواند ادامه یابد. سامسونگ به‌عنوان رهبر بازار در حافظه، مفتخر است که به پیشرفت نوآوری‌ها - از پیشرفته‌ترین فناوری CMM-B صنعت، تا راه‌حل‌های حافظه قدرتمند مانند HBM3E برای محاسبات با کارایی بالا و برنامه‌های کاربردی AI نیاز دارد. ما متعهد هستیم که با شرکای خود همکاری کنیم و به مشتریان خود خدمت کنیم تا پتانسیل کامل عصر هوش مصنوعی را با هم باز کنیم."

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است