متن خبر

این تراشه ای است که می تواند در بزرگترین SSD جهان وجود داشته باشد — Kioxia تراشه NAND 2 ترابایتی را راه اندازی کرد و شریک اصلی Pure Storage ممکن است از آن در ماژول های SSD DirectFlash 150 ترابایتی خود استفاده کند.

این تراشه ای است که می تواند در بزرگترین SSD جهان وجود داشته باشد — Kioxia تراشه NAND 2 ترابایتی را راه اندازی کرد و شریک اصلی Pure Storage ممکن است از آن در ماژول های SSD DirectFlash 150 ترابایتی خود استفاده کند.

شناسهٔ خبر: 631001 -




فلاش Kioxia BiCS
(اعتبار تصویر: Kioxia)

غول حافظه ژاپنی Kioxia او میگوید نمونه‌گیری از دستگاه‌های 2 ترابایتی QLC را با استفاده از فناوری حافظه فلش سه بعدی BiCS FLASH خود آغاز کرده است.

این تراشه جدید در SSD ها، سرورها و سایر اشکال سخت افزار ذخیره سازی دیجیتالی که به اجزای حافظه با ظرفیت و کارایی بالا نیاز دارند، استفاده خواهد شد.

فناوری BiCS FLASH کیوکسیا حافظه را به صورت عمودی و جانبی گسترش می دهد، در حالی که ادغام فناوری CBA (CMOS به طور مستقیم به آرایه متصل می شود) از ایجاد حافظه متراکم تر و سرعت رابط تا 3.6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. محصول جدید دارای چگالی کمی حدود 2.3 برابر بیشتر از دستگاه QLC نسل پنجم قبلی Kioxia و 70 درصد راندمان توان نوشتن بیشتر است. Kioxia او میگوید که با معماری انباشته 16 دای در یک بسته حافظه، دستگاه QLC جدیدش می‌تواند به ظرفیت 4 ترابایت برسد.

ذخیره سازی خالص برای پذیرش فناوری

Hideshi Miyajima، مدیر ارشد فناوری Kioxia، گفت: «محصول QLC 2 ترابایتی با چگالی بیت بالا، سرعت بالای انتقال داده و راندمان انرژی فوق‌العاده، ارزش جدیدی را برای برنامه‌های هوش مصنوعی به سرعت در حال ظهور و برنامه‌های ذخیره‌سازی بزرگ که نیاز به انرژی دارند، ارائه می‌کند. و صرفه جویی در فضا."

ذخیره‌سازی ماژول DirectFlash (DFM) Pure (که به آرایه‌های تمام فلش اجازه می‌دهد تا مستقیماً با حافظه فلش خام ارتباط برقرار کنند) تراکم و کارایی بهتر و همچنین طول عمر بیشتری را در مقایسه با SSD ارائه می‌دهد. این شرکت قبلاً گفته بود که DFM های 150 ترابایتی را در سال 2025 عرضه می کند، با هدف ارسال 300 ترابایت DFM تا سال 2026. استفاده از فناوری Kioxia در محصولات خود به این هدف کمک می کند.  

Kioxia همچنین یک دستگاه حافظه جدید 1Tb QLC را به مجموعه خود اضافه کرد. در مقایسه با QLC 2 ترابایتی، دستگاه 1 ترابایتی تقریباً 30 درصد عملکرد نوشتن متوالی سریع‌تر و حدود 15 درصد بهبود در تأخیر خواندن را ارائه می‌کند و در برنامه‌های کاربردی با کارایی بالا از جمله SSD مشتری و دستگاه‌های تلفن همراه استفاده خواهد شد.

چارلز جیانکارلو، مدیر اجرایی Pure Storage، گفت: "ما یک رابطه طولانی مدت با Kioxia داریم و خوشحالیم که نسل هشتم محصولات حافظه فلش BiCS FLASH 2Tb QLC آنها را برای افزایش عملکرد و کارایی ذخیره سازی تمام فلش خود به کار می بریم. پلت فرم یکپارچه ذخیره سازی داده های فلش Pure می تواند نیازهای سخت هوش مصنوعی و همچنین هزینه های تهاجمی ذخیره سازی پشتیبان را برآورده کند.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC انگلستان نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است