متن خبر

اینکیت، یک پلتفرم خودنشر با استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه کتاب های پرفروش، کتاب های 37 میلیون دلاری به رهبری Khosla

اینکیت، یک پلتفرم خودنشر با استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه کتاب های پرفروش، کتاب های 37 میلیون دلاری به رهبری Khosla

شناسهٔ خبر: 453849 -




همانطور که یکی از معروف ها یک بار گفته بود، هر کس داستانی در خود دارد. استارت‌آپی به نام Inkit معتقد است که می‌تواند از هوش مصنوعی برای تبدیل قوی‌ترین آنها به فیلم‌های پرفروش و ساختن «دیزنی» جدید برای قرن بیست و یکم حول آن محتوا استفاده کند. اکنون، 37 میلیون دلار برای کمک به این جاه طلبی جمع آوری کرده است.

اپلیکیشن همنام این استارتاپ به مردم اجازه می‌دهد داستان‌های خود را منتشر کنند، و سپس با استفاده از هوش مصنوعی و علم داده، آنچه را که معتقد است قانع‌کننده‌ترین آن‌ها برای دستکاری و متعاقباً توزیع و فروش در اپلیکیشن دوم Galatea انتخاب می‌کند.

این شرکت بيان کرد که تجارت آن در حال حاضر 33 میلیون کاربر و ده ها پرفروش را جذب کرده است. بودجه جدیدی که جمع آوری کرده است، سری C، برای گسترش نوع محتوایی که تولید می کند استفاده می شود: هوش مصنوعی برای نوشتن داستان هایی بر اساس ایده های اصلی شما، و تولید نسخه هایی از داستان های تخیلی خود برای خوانندگان خاص. حرکت به سمت بازی ها و کتاب های صوتی؛ و محتوای ویدیویی بیشتری که از داستان‌های داستانی منتشر شده در پلتفرم آن اقتباس شده است - ویدیویی که امروزه با انسان تولید می‌شود اما در نهایت با استفاده از هوش مصنوعی نیز تولید خواهد شد.

علی البازاز مدیر عامل و بنیانگذار آن می گوید چشم انداز بلندمدت گسترش کتابخانه محتوای خود و ایجاد امپراتوری چند رسانه ای حول آن است. رقیب کمتری برای امثال Wattpad و بیشتر "دیزنی قرن بیست و یکم" که او آن را می نامد.

37 میلیون دلار، سری C، توسط وینود خوسلا از Khosla Ventures هدایت می شود. حامیان قبلی NEA و Kleiner Perkins به همراه سایر سرمایه گذاران نامشخص نیز در آن شرکت کردند.

این سرمایه‌گذاری کل جمع‌آوری شده توسط Inkitt را تا به امروز به 117 میلیون دلار می‌رساند (سایر راندها شامل یک دانه 3.9 میلیون دلاری، یک سری A 16 میلیون دلاری و یک سری B با دلاری 59 میلیون دلاری بود). در حال حاضر حداقل یک ناشر به آن نزدیک شده است تا آن را خریداری کند، و در زمانی که نمونه‌های ارزشمندی از استارت‌آپ‌های متمرکز بر مصرف‌کننده برای جذب سرمایه وجود دارد، می‌دانیم که سرمایه‌گذاران در حال حاضر برای یک دور دیگر به آن نزدیک می‌شوند، اگر Inkitt بخواهد آن را افزایش دهد. این سری C کنونی اینکیت را در حدود 400 میلیون دلار پس از پول ارزش گذاری می کند.

جاه‌طلبی‌های اینکیت، به نوعی، زیگ قابل توجهی برای صنعت نشر است.

با ظهور تلفن‌های همراه و برنامه‌هایی که برای اشغال چند دقیقه (یا گاهی اوقات بسیار بیشتر) از اوقات فراغت مصرف‌کنندگان ساخته شده‌اند، مطالعه در دو دهه گذشته کاهش یافته است. در سال 2022، آخرین سالی که توسط اداره آمار کار ردیابی شده است، متوسط ​​بزرگسالان آمریکایی تنها حدود 15 دقیقه در روز مطالعه می کنند که نسبت به چندین سال قبل بیش از 20 دقیقه کاهش یافته است. میانگین تعداد کتاب های خوانده شده (و تکمیل شده) نیز به حدود 5 کتاب کاهش یافته است.

اینکیت با تکیه بر این روند، از قضا، بر علیه این روند شرط بندی می کند. بر این باور است که می‌تواند با تمرکز بر روش‌های نوآورانه‌تر ارائه کتاب، ساختن فصل‌هایی که کوتاه‌تر و خواندن آسان‌تر در دستگاه‌های تلفن همراه باشد و ترکیب تعدادی جلوه‌ها (مانند افکت‌ها) از زمان خواندن و تعامل بیشتری از کاربران خود جذب کند. به عنوان صدا) در سراسر متن تا تجربه خواندن پویاتر شود.

و همچنین با متناسب کردن کتابها با ذائقه خوانندگان. این تست‌های A/B را در مورد هر جنبه‌ای از اثر، از عنوان‌ها و قوس داستانی گرفته تا خطوط اول و کلیف‌هنگرز اجرا می‌کند. این به Inkit مجموعه ای از داده ها می دهد نه فقط برای کتاب های خاص، بلکه در مورد نحوه عملکرد ادبیات داستانی به طور کلی، و بهترین عملکرد - آموخته هایی که به نوبه خود سریعتر برای کتاب های بعدی که منتشر می شوند اعمال می شود.

به نظر می رسد همه اینها نتیجه می دهد. برخی از خدماتی که در اوج همه‌گیری کووید-19 شکوفا شدند - تحویل "آنی"، خرید آنلاین، رویدادهای مجازی، و جریان‌های همه چیز - در سال‌های پس از آن کاهش یافته یا حداقل به الگوهای رشد رام‌تری بازگشته‌اند. برای Inkitt، Galatea و جدیدترین استارت آپ، Galatea TV، که همگی زمان نامزدی را افزایش داده اند، اینطور نیست.

البازاز درباره سال‌های پس از همه‌گیری او میگوید : «مردم در حال حاضر چیزهای زیادی دارند. آنها به دنبال راه فراری هستند و ما فکر می کنیم به همین دلیل است که ما در حال پیشرفت بوده ایم.

او بيان کرد که اینکیت در مجموع رتبه ۱۱ پرفروش‌ترین ناشر در سطح جهان را بالاتر از نام‌های معروفی مانند Penguin Random House دارد و ادعا می‌کند که الگوریتم‌های آن ۲۰ برابر بیشتر از ناشران سنتی برای انتشار یک کتاب پرفروش به آن می‌دهند. .

درآمدها در سال گذشته دو برابر شده است (اگرچه عدد واقعی را فاش نمی کند). و در حالی که پروژه‌های جدیدتر مانند Galatea TV بیشتر شاخه‌ای از شرکت مطالعه هستند، به خودی خود بازدهی بزرگی را به همراه دارند. او بيان کرد که یک سریال تلویزیونی بر اساس کتاب اشتباه زیبا گالاتیا به تنهایی 500000 دلار درآمد داشته است. او گفت که این شرکت "تقریباً سودآور" است.

اینکیت، که در برلین تأسیس شد و اکنون در سانفرانسیسکو مستقر است، بر داستان‌های داستانی متمرکز است - اما کاملاً دقیق نیست که بگوییم هدف آن داستان‌های ادبی است. در واقع، پس از اینکه نویسنده معروفی که چندین سال پیش روی پلتفرم مشغول بود، پس از اینکه اینکیت تعدادی ویرایش را برای یک رمان آینده به او پیشنهاد داد، با وحشت و انزجار از آنجا دور شد، البازاز بيان کرد که اینکیت ترجیح می‌دهد خود را از سردرد کار با نام‌های بزرگ نجات دهد. منیت های بزرگ برای تمرکز بر دم بلند استعدادهای کشف نشده.

جالب خواهد بود که ببینیم آن دم بلند تا چه اندازه در برابر اراده الگوریتم تسلیم می شود. البازاز بيان کرد که داستان‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، بر اساس درمان‌های جذاب ساخته شده توسط انسان‌های با استعداد، بخشی از آنچه که امیدوار است در آینده انجام دهد، همراه با شخصی‌سازی داستان‌ها با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی است.

او اضافه کرد که شخصی‌سازی هنوز در حال انجام است و اینکیت درجات مختلفی از تغییرات را امتحان می‌کند که ممکن است روی یک اثر اصلی اعمال کند، یا حتی به طور بالقوه کنترل‌ها را به خود خوانندگان بدهد.

برای مشاهده این چشم انداز، این شرکت با تعدادی از LLM ها، از جمله APIهای OpenAI، Anthropic و Mistral AI (البازاز بيان کرد که مورد علاقه کنونی استارت آپ برای مسیرهای کوتاهتر) برای ساخت روایت آزمایش کرده است و سفارشی سازی های خود را حول آنها ایجاد کرده است. گفت.

هر کتاب همچنین به صورت خودکار به 10 زبان منتشر می شود: DeepL هوش مصنوعی اولیه ای است که برای این منظور استفاده می شود. این شرکت از تولیدکننده صدای متن به گفتار ElevenLabs برای کتاب‌های صوتی خود استفاده می‌کند و در حال حاضر از Leonardo برای روی جلد استفاده می‌کند (او بيان کرد که اخیراً از Midjourney تغییر کرده است). به نظر می رسد ایده اصلی این است که برای بهترین نتیجه از ترکیبی برای مثلث بندی استفاده کنید.

او گفت: «این LLM ها محتوای بسیار بد تا متوسط ​​می نویسند. نکته این است که LLM ها به تنهایی قادر به ایجاد محتوای پرفروش نیستند. اینجاست که ما با داده‌هایی که طی دو سال گذشته جمع‌آوری کرده‌ایم وارد می‌شویم.»

جالب اینجاست که یک دلیل IP نیز در پشت این موضوع وجود دارد: Inkitt نمی‌خواهد برای یک رمان کامل به هیچ LLM تکیه کند، زیرا اگرچه پلتفرم‌ها اصرار دارند که قصد استفاده از داده‌های اختصاصی برای آموزش مدل‌های خود را ندارند، Inkitt ترجیح می‌دهد این کار را انجام ندهد. او گفت: فرصت را بپذیر. (برای این منظور، گاهی اوقات به طور عمدی از اعلان‌های مسطح درخواست می‌کند تا از آموزش بیش از حد به LLM در مورد بهترین کار Inkit اجتناب شود.)

این استارت‌آپ حتی در حین حرکت در آب‌های دشوار برای جلوگیری از غرق شدن، قطعاً فرصت‌هایی برای شناور شدن پیدا کرده است. تمرکز و علاقه آن به ایجاد یک امپراتوری محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی به استارتاپ کمک کرد تا سرمایه گذار اصلی خود را حفظ کند. Vinod Khosla در پایان سال گذشته در مورد اینکه چگونه فکر می کند آینده سرگرمی بیش از حد شخصی خواهد شد نوشت، و مأموریت Inkitt (و موفقیت تا کنون) را بسیار مناسب می کند.

خود وینود از مصاحبه برای این داستان خودداری کرد، اما بیانیه ای ارائه کرد: "با ظهور هوش مصنوعی، سرگرمی می تواند فراوان و شخصی شود." اینکیت دقیقاً این کار را با داستان‌ها انجام می‌دهد و محتوایی ایجاد می‌کند که بیش از حد شخصی و برای هر فرد معنادار باشد.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است