اینها برترین برنامههایی هستند که Gen Z برای بزرگسالان جوان دانلود کردهاند
واضح است که Gen Z بر مصرف اپلیکیشن تاثیر دارد. آنها که به عنوان "نسل اول موبایل" شناخته می شوند، حدود 40٪ از کل کاربران تلفن همراه در سراسر جهان را تشکیل می دهند. ما که در مورد ترجیحات آنها کنجکاو بودیم، اخیراً با شرکت اطلاعات اپلیکیشن Appfigures تماس گرفتیم که مروری بر 50 برنامه پربارگیری Gen Z در سال جاری ارائه کرد.
به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی، ما نتوانستیم اطلاعاتی را برای کاربران 13 تا 17 ساله به دست آوریم. این شرکت فقط تعداد کل دانلودها را برای کاربران 18 تا 24 ساله به اشتراک گذاشته است و داده ها محدود به کاربران در ایالات متحده است، پس ارائه نمی کند. تصویر کامل با این حال، این به ما ایده ای از ترجیحات در میان قشر قدیمی این نسل می دهد.
از پلتفرمهای محبوب تجارت الکترونیک و رسانههای اجتماعی گرفته تا ابزارهای ویرایش عکس، بیایید نگاهی دقیقتر به برنامههایی بیندازیم که در سال 2024 با این آمار جمعیتی طنینانداز شدهاند.
بر اساس دادههای کاربران iOS و Android در ایالات متحده، بیشترین بارگیریشده از ژانویه تا اکتبر Temu بود، بازار آنلاین محبوبی که تقریباً هر نوع محصولی را که فکرش را بکنید با نرخهای بسیار تخفیف ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید
آلوم اسپیس ایکس در حال کار برای جمع آوری 550 میلیون دلار سرمایه اولیه فناوری عمیق هستند
بزرگسالان جوان Gen Z این برنامه را 41.98 میلیون بار دانلود کرده اند، که نشان می دهد انتخاب گسترده اقلام مقرون به صرفه علیرغم تعهد آنها به پایداری و بحث های جاری پیرامون مد سریع، برای این گروه خاص بسیار جذاب است. تمو همچنین روی استراتژیهای گیمیفیکیشن برای ایجاد انگیزه در خریداران، مانند کوپن، پاداش و هدایای رایگان شرط میبندد.
برخلاف Temu، رقیب آن، Shein، توانست تنها 14.68 میلیون دانلود جدید به دست آورد. این رقم لزوما نشان دهنده علاقه رو به کاهش به برنامه نیست. در عوض، نشان می دهد که این جمعیت شناسی خاص از بزرگسالان جوان ممکن است قبلاً آن را روی دستگاه های خود نصب کرده باشند.
جای تعجب نیست که TikTok با 33.23 میلیون دانلود بعد از Temu در رتبه دوم قرار دارد. برنامه ویدیویی کوتاه به دلایل مختلف در بین کاربران 18 تا 24 ساله محبوب است، واضح ترین آنها این است که به عنوان منبعی برای محتوای سریع و قابل هضم عمل می کند. به اندازه کافی جالب توجه است که برنامه تحت سلطه Gen Z نیز به عنوان یک موتور جستجو بر گوگل ترجیح داده می شود.
یکی دیگر از پلتفرمهای ویدیویی بزرگ، یوتیوب، همچنان در بین جوانان نسل Z محبوبیت دارد. Appfigures بيان کرد که در یک بازه زمانی حدود 10 ماهه، این اپلیکیشن موبایل 14.03 میلیون نصب جدید جمع آوری کرده است. در حالی که این عدد به اندازه TikTok نیست، اما همچنان نشان دهنده تعامل قابل توجه در بین این گروه است.
همچنین به نظر می رسد که آنها باعث رشد در صنعت برنامه های نمایش کوتاه می شوند. یکی از جدیدترین اپلیکیشنهایی که مورد توجه قرار گرفته ShortMax است که حدود 1000 فیلم کوتاه در ژانرهای مختلف از جمله درام، عاشقانه و معمایی را ارائه میکند. داده ها نشان می دهد که افراد 18 تا 24 ساله تا کنون بیش از 10 میلیون بار این برنامه را در سال 2024 نصب کرده اند.
بزرگسالان جوان Gen Z علاوه بر عادات خرج کردن و پخش جریانی، خانواده برنامه های متا را نیز دانلود می کنند. Threads با 32.32 میلیون نصب در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن WhatsApp با 28.42 میلیون، اینستاگرام با 26.29 میلیون، فیس بوک با 20.58 میلیون و مسنجر با 17.63 میلیون قرار دارند.
از آنجایی که Threads اخیراً راه اندازی شده است، منطقی است که دانلودهای جدید بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، به نظر می رسد که علاقه مجددی به فیس بوک به دنبال طراحی مجدد با هدف درگیر کردن این نسل آگاه در رسانه های اجتماعی وجود دارد. (در حالی که ما نمی توانیم به طور قطع تعیین کنیم که آیا به روز رسانی مستقیماً بر افزایش بارگیری ها تأثیر گذاشته است یا خیر، لازم است به همبستگی بالقوه توجه کنیم.)
گوگل، یکی دیگر از غول های فناوری، نیز در سال جاری تعداد قابل توجهی از دانلودها را جمع آوری کرده است. برنامه موتور جستجو 17.65 میلیون نصب داشته است، در حالی که سایر محصولات متعلق به Google Chrome و Meet به ترتیب 10.19 میلیون نصب و 9.63 میلیون نصب داشته اند. در همین حال، گوگل درایو 7.22 میلیون دانلود و گوگل فوتوز 6.79 میلیون دانلود به دست آورد.
یکی دیگر از کشفیات نه چندان تکان دهنده این بود که ChatGPT OpenAI همچنان مورد علاقه افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله است و ۲۴.۶۳ میلیون نصب اپلیکیشن به دست آورده است. از آنجایی که بسیاری از جوانان Gen Z که دانشگاه را شروع کرده اند یا وارد مراحل اولیه حرفه خود شده اند، ChatGPT به عنوان یک منبع مورد علاقه برای اهداف آموزشی و راهنمایی شغلی ظاهر شده است. نظرسنجی انجام شده توسط Best Colleges نشان داد که 43 درصد از دانشجویان کالج به استفاده از ChatGPT یا ابزارهای هوش مصنوعی مشابه اعتراف کرده اند.
یکی دیگر از اپلیکیشنهای مبتنی بر هوش مصنوعی که مورد توجه قرار گرفت، همراه مطالعه هوش مصنوعی Gauth بود. این اپلیکیشن که توسط شرکت مادر TikTok، ByteDance توسعه یافته است، به 8.37 میلیون نصب جدید دست یافته است. در حالی که از سال 2021 وجود داشته است، Gauth در اوایل سال جاری شاهد افزایش بارگیری بود و در ماه آوریل به دومین برنامه آموزشی پربارگیری برای دستگاه های iOS در ایالات متحده تبدیل شد.
برای Gen Z، برنامه های اشتراک گذاری عکس و رسانه های اجتماعی جزء لاینفک زندگی روزمره آنها هستند. پس به جرات می توان بيان کرد که بسیاری از این نوع پلتفرم ها به فهرست راه پیدا می کنند.
علاوه بر رتبه بندی Threads و اینستاگرام، CapCut ByteDance یکی دیگر از پلتفرم های مورد علاقه جوانان Gen Z است. برنامه ویرایش ویدیو به دلیل طیف وسیعی از جلوه ها و فیلترهای خود شناخته شده است، که آپلود محتوای ویرایش شده را در TikTok و سایر سیستم عامل های سازگار آسان می کند. داده ها نشان می دهد که این برنامه 21.72 میلیون بار دانلود جدید داشته است.
اپلیکیشن دیگری از ByteDance، Lemon8، نیز با 7.7 میلیون دانلود در میان این گروه سنی مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه این کپیکننده اینستاگرام در ایالات متحده به کندی رشد کرده است، اما به نظر میرسد در حال پیشرفت با مخاطبان هدف خود است.
اسنپ چت با 19.16 میلیون نصب، تلگرام با 13.12 میلیون، پینترست 8.23 میلیون، Reddit با 8.06 میلیون و X با 7.58 میلیون نصب در رتبه های بعدی قرار دارند.
تاکنون، نتفلیکس با 15.67 میلیون نصب، برترین سرویس پخش است که بیشترین تعداد جوانان 18 تا 24 ساله را جذب کرده است. Prime Video و Disney+ نیز با 12.86 میلیون و 11.68 میلیون دانلود فاصله چندانی ندارند. Max، Peacock و Tubi هر کدام حدود 7 میلیون دانلود یا بیشتر دارند.
و به نظر می رسد برنامه پخش موسیقی که علاقه زیادی را در بین جوانان نسل Z جلب می کند، چیزی نیست جز پلتفرم پیشرو، Spotify. این برنامه 10.45 میلیون دانلود را جذب کرده است که جذابیت قابل توجه آن را برای این گروه سنی برجسته می کند.
در نهایت، نگاهی به دادههای دانلود برنامههای پرداخت انداختیم تا مشخص کنیم کدام پلتفرمها برای خرید، تقسیم صورتحسابها و ارسال نکات در بین جوانان محبوبتر هستند. پی پال، یک بازیکن معتبر در بازار، جهشی را در دانلودهای جدید تجربه کرد که مجموعاً 13.92 میلیون بار بود. Venmo با 7.8 میلیون دانلود در ادامه قرار گرفت، در حالی که Cash App 6.9 میلیون دانلود را به ثبت رساند.
ارسال نظر