اینستاگرام در حال کار بر روی ویژگی «نقشه دوستان» است که به شما امکان میدهد مکان دوستان را ردیابی کنید
سخنگوی متا روز دوشنبه به TechCrunch تایید کرد که اینستاگرام در حال توسعه یک ویژگی "نقشه دوست" است که به کاربران امکان می دهد مکان های دوستان خود را در زمان واقعی مشاهده کنند. این شرکت می گوید این ویژگی که شبیه نقشه اسنپ چت است، یک نمونه اولیه داخلی است و به صورت خارجی آزمایش نمی شود. این ویژگی اولین بار توسط مهندس معکوس الساندرو پالوزی، که اغلب ویژگی های رسانه های اجتماعی را در حال توسعه قبل از راه اندازی رسمی آنها کشف می کند، مشاهده شد.
اگر اینستاگرام قصد دارد رسماً نقشه دوستان را راهاندازی کند، پس از شبیهسازی عملکرد استوریهای اصلی برنامه در سال 2016، یکی دیگر از آپشن های محبوب اسنپ چت را کپی میکند. ببینید دوستان و خانواده آنها در حال حاضر در کجا قرار دارند. با این ویژگی جدید، اینستاگرام به کاربران خود دلیل دیگری برای صرف زمان بیشتر در برنامه خود و کمتر در خدمات شرکت های دیگر می دهد.
اینستاگرام همچنین فرصتی برای جذب افرادی دارد که از طرفداران Zenly بودند، یک برنامه نقشه اجتماعی که اسنپ آن را خریداری کرد و سپس سال گذشته آن را تعطیل کرد.
با توجه به اسکرین شات های ارسال شده در Threads توسط Paluzzi، نقشه دوستان اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که انتخاب کنند چه کسی می تواند موقعیت مکانی خود را ببیند. اسکرین شات ها همچنین نشان می دهد که داده های موقعیت مکانی رمزگذاری شده اند. میتوانید انتخاب کنید که موقعیت مکانی خود را با دنبالکنندگانی که شما را دنبال میکنند، فهرست «دوستان نزدیک» یا با هیچکس به اشتراک بگذارید. این نقشه همچنین دارای تنظیمات "Ghost Mode" است که آخرین مکان فعال شما را پنهان می کند.
ارسال توسط @alex193a
مشاهده در موضوعات
نقشه دوستان به کاربران اجازه می دهد پیام های کوتاه یا "یادداشت ها" را روی نقشه بگذارند تا دیگران ببینند. یادداشتهای اینستاگرام در حال حاضر پیامهای کوتاهی هستند که در بالای فید پیامرسانی مستقیم شما ظاهر میشوند، اما اگر نقشه دوستان منتشر شود، کاربران میتوانند این بهروزرسانیهای کوتاه را روی نقشه پست کنند. عملکرد یادداشتها روی نقشه میتواند برای انجام کارهایی مانند اطلاعرسانی به دوستانتان در مورد یک فروشگاه پاپآپ سرگرمکننده یا رستوران جدیدی که در حال حاضر در آن غذا میخورید، استفاده شود.
این خبر در حالی منتشر می شود که اینستاگرام در تلاش است تا نقشه های درون برنامه ای خود را افزایش دهد. در اواخر سال 2022، این شرکت یک تجربه نقشه قابل جستجو را معرفی کرد که به کاربران امکان می داد مکان های برچسب گذاری شده محبوب اطراف خود را کاوش کنند و نتایج مکان را بر اساس دسته بندی های خاص از جمله رستوران ها، کافه ها و سالن های زیبایی فیلتر کنند. راه اندازی این نقشه قابل جستجو یک هفته پس از آن صورت گرفت که پرابهاکار راگاوان، معاون ارشد گوگل اعلام کرد که کاربران جوان هنگام جستجوی مکان های جدید به جای جستجوی گوگل یا نقشه، به برنامه هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک روی می آورند.
بیشتر بخوانید
آمازون مسیر خود را تغییر داد، دسترسی پلیس به فیلم حلقه را از طریق برنامه Neighbors لغو کرد
پس از قطع شدن در یکی از کسب و کارهای اصلی گوگل، اینستاگرام ممکن است اکنون با استفاده از Friend Map خود به دنبال مقابله با اسنپ چت و اپل باشد.
ارسال نظر