متن خبر

اینتل می گوید آینده تراشه ها به همان موادی بستگی دارد که در حال حاضر به آن نگاه می کنید

اینتل می گوید آینده تراشه ها به همان موادی بستگی دارد که در حال حاضر به آن نگاه می کنید

شناسهٔ خبر: 435789 -




اینتل تا پایان دهه از شیشه در فرآیند تولید خود برای بسته بندی ۳۰ تریلیون ترانزیستور در یک تراشه استفاده خواهد کرد.

پیشرفت سخت افزاری که در اینتل Innovation 2023 اعلام شد، شاهد «فناوری زیرلایه هسته شیشه ای» خواهد بود که جایگزین رزین آلی می شود که در حال حاضر به عنوان پایه و اساس اجزای سازنده خود استفاده می کند.

استفاده از شیشه به اینتل ۵۰ درصد مساحت تراشه بزرگ‌تری می‌دهد تا بتواند، برای مثال، کاشی‌های CPU بیشتری را در یک بسته قرار دهد. در کنار نوآوری هایی مانند انباشته شدن سه بعدی، اینتل ۳۰ تریلیون ترانزیستور بسته بندی شده در یک بستر شیشه ای را پیش بینی خواهد کرد. این بدان معناست که سریع‌ترین پردازنده‌ها، مانند آنهایی که برای محاسبات و مراکز داده با کارایی بالا استفاده می‌شوند، حتی سریع‌تر می‌شوند. همچنین به این معنی است که صنعت در مسیر پیروی از قانون مور باقی خواهد ماند - که پیش بینی می کرد تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه هر چند سال یکبار دو برابر می شود.

چرا اینتل به دنبال آینده ای شیشه محور است؟

بابک سابی، معاون ارشد و مدیر کل مونتاژ و توسعه تست اینتل گفت: پس از یک دهه تحقیق، اینتل به زیرلایه های شیشه ای پیشرو در صنعت برای بسته بندی های پیشرفته دست یافته است.

ما مشتاقانه منتظر ارائه این فناوری های پیشرفته هستیم که برای چندین دهه آینده به نفع بازیگران اصلی و مشتریان ریخته گری ما باشد.

به گفته غول تولید تراشه، استفاده از شیشه ضروری است زیرا بستر آلی استاندارد صنعت در چند سال آینده به محدودیت های خود خواهد رسید.

بسیاری از سیستم‌های درون بسته‌های فعلی (SiP) از چهار چیپ‌لت استفاده می‌کنند، اما اینتل انتظار دارد که شیشه راه را برای ۲۴×۲۴ SiP هموار کند – که قابلیت‌های سریع‌ترین پردازنده‌ها را به‌ویژه برای محاسبات با کارایی بالا (HPC) به شدت افزایش می‌دهد.

جدا از صرف ترانزیستورهای بیشتر در یک سیستم، زیرلایه های شیشه ای همچنین انتقال نیرو به تراشه ها را بهبود می بخشد، که به ناچار انرژی بیشتری مصرف می کند.

مسطح بودن آنها باعث می شود تا عمق فوکوس بهتر برای لیتوگرافی، در کنار ثبات ابعادی بهتر برای اتصالات داخلی - اساساً به تراشه های بیشتری اجازه می دهد تا با یکدیگر متصل شوند.

آنها همچنین می توانند دماهای بسیار بالاتری را نیز تحمل کنند، که اگر اینتل اهداف خود را برای ساخت SiP های عظیم ۲۴×۲۴ خود ببیند، مورد نیاز خواهد بود.

این شرکت تأیید کرده است که اینتل تا پایان دهه استفاده از بسترهای هسته شیشه‌ای را در بسته‌بندی آغاز خواهد کرد، و اگر بقیه صنعت زودتر از آن پیروی نکنند، شوک‌کننده خواهد بود.

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است