اینتل نسخه جدیدی از فناوری ارتقاء مقیاس XeSS خود را عرضه کرده است که رقیب Nvidia DLSS و AMD FSR برای افزایش سرعت فریم در بازی های رایانه شخصی است .
Intel XeSS 1.3 در صحنه تازه است، اگرچه توجه داشته باشید که در حال حاضر در مرحله آزمایش پیش نمایش است، با تیم Blue ادعا می شود که عملکرد مناسبی در مقایسه با XeSS 1.1 یا 1.2 افزایش داده است.
در رایانه شخصی با پردازنده گرافیکی Arc A750 ، اینتل با Diablo 4 با وضوح 1440p (با جزئیات بالا و ردیابی پرتو روشن) یک جهش بسیار چشمگیر در فریم در ثانیه (fps) کشف کرد. بدون XeSS، اکشن RPG با سرعت 37 فریم در ثانیه اجرا می شد، اما با XeSS که به 71 فریم در ثانیه افزایش یافت – و با XeSS 1.3 جدید، بازی به سرعت 91 فریم در ثانیه رسید. این افزایش عملکرد تقریباً 30 درصدی نسبت به نسخه قبلی XeSS است.
سایر بازیها دارای پیشرفتهای کمتر، اما همچنان ارزشمند هستند، در حدود 5 فریم در ثانیه، افزایشی در حدود 10 درصد.
اینتل همچنین گرافیک یکپارچه ای را با پردازنده گرافیکی Arc در یک پردازنده Intel Core Ultra نشان داد و بازی ها را با کیفیت 1080p با جزئیات متوسط اجرا کرد. به طور متوسط، تیم آبی دریافت که XeSS 1.3 در مقایسه با نسخه های قبلی، 8 درصد فریم در ثانیه بیشتر ارائه می دهد.
نه تنها سریعتر، بلکه ظاهر بهتری نیز دارد
XeSS 1.3 فقط در مورد نرخ فریم سریعتر برای GPU شما نیست، زیرا اینتل کیفیت تصویر را نیز تنظیم کرده است. این شرکت به ما می گوید که نسخه 1.3 فناوری ارتقاء مقیاس خود از مدل به روز شده ای بهره می برد که جزئیات بیشتری را در تصویر ارائه می دهد، آنتی آلیاسینگ بهتر (صاف کردن jaggies) و کمتر در راه شبح سازی ارائه می دهد.
در مجموع، به نظر می رسد یک گام بزرگ رو به جلو برای XeSS باشد، اما اینتل باید با فناوری ارتقاء مقیاس خود به پیشبرد ادامه دهد – زیرا AMD و Nvidia قطعاً ثابت نیستند.
در واقع، انویدیا به تازگی DLSS 3.7 را منتشر کرد که بهبودهایی مشابه آنچه را که در اینجا از اینتل می بینیم ارائه می دهد (شباح کمتر، ثبات زمانی بهتر). و AMD ممکن است حرکتهای بزرگتری در دست داشته باشد – احتمالاً در نهایت هوش مصنوعی را با FSR ترکیب کند . (توجه داشته باشید که هم اینتل و هم انویدیا در حال حاضر از هستههای هوش مصنوعی با شتاب سختافزاری برای تقویت فناوریهای ارتقاء مقیاس مربوطه خود استفاده میکنند).
ارسال نظر