متن خبر

ایسوس بزرگترین مانیتور میکرو ال ای دی را با قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلار به فروش می رساند – اما تنها ۴K و نرخ تازه سازی پایینی دارد.

ایسوس بزرگترین مانیتور میکرو ال ای دی را با قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلار به فروش می رساند – اما تنها ۴K و نرخ تازه سازی پایینی دارد.

شناسهٔ خبر: 436136 -




ایسوس در حال عرضه مانیتور ۱۳۵ اینچی MicroLED حرفه ای خود به کسانی است که در صنایع خلاق هستند، از جمله متخصصان پس از تولید و هنرمندان VFX – اما اندازه آن ممکن است با چند محدودیت جبران شود.

ProArt Cinema PQ07 دقیقاً مانند نمایشگرهای OLED نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایتی را ارائه می‌کند، اما بر خلاف استانداردهای رایج نمایشگر فعلی، هیچ محدودیت‌دهنده روشنایی خودکار (ABL) با مشکل مواجه نمی‌شود.

طبق Notebook Check، این بدان معناست که می‌تواند سطح روشنایی ۲۰۰۰ نیتی در میدان کامل را حفظ کند. در مقایسه، آخرین تلویزیون‌های OLED ال‌جی می‌توانند به ۲۱۰۰ نیت برسند – اما باز هم، این تلویزیون‌ها توسط ABL‌هایی محدود می‌شوند که به‌طور خودکار هنگام نمایش تصویر سفید یا روشن در هر زمان، نمایشگر را کم‌نور می‌کنند.

بزرگترین مانیتور MicroLED که می توان با پول خرید

نمایشگرهای MicroLED نوع نسبتا جدیدی از فناوری در فضای نمایشگر هستند، اما قیمت‌ها همچنان بسیار گران هستند، در حالی که نمایشگرهای OLED در سال‌های اخیر بسیار مقرون به صرفه‌تر شده‌اند. بسیاری از آخرین نمایشگرهای MicroLED در CEDIA 2023 در ماه سپتامبر به نمایش گذاشته شدند.

طبق این نشریه، صفحه نمایش MicroLED ایسوس از پنل های سامسونگ - یکی از پیشروان صنعت در این فناوری - استفاده نمی کند، زیرا گام پیکسلی ۰.۷۸ میلی متری آن کمتر از آن چیزی است که سامسونگ در اوایل سال نشان داد.

سازنده سخت افزار برای اولین بار این نمایشگر را در Computex 2023 در ماه ژوئن به نمایش گذاشت، اما در آن زمان اطلاعات بسیار کمی در مورد مشخصات موجود بود.

این نمایشگر دارای بزرگترین اندازه نمایشگر برای یک مانیتور MicroLED در بازار فعلی است، اما همچنین می توانید چندین صفحه نمایش را با هم ترکیب کنید تا سطح صفحه نمایش را به صورت مدولار افزایش دهید.

در حالی که مزایای زیادی برای ProArt Cinema PQ07 وجود دارد، محدودیت‌های متعددی نیز وجود دارد. فراتر از قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلاری آن، طیف رنگی آن ۹۵% DCI-P3 است که از سطحی است که بهترین نمایشگرهای OLED به آن دست یافته اند.

همچنین ممکن است به نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز محدود شود، در حالی که بسیاری از مانیتورهای حرفه‌ای ممکن است به نرخ تازه‌سازی تا ۲۴۰ هرتز برسند.

این بزرگترین نمایشگر موجود نیست، اما امثال The Wall سامسونگ – که به طور مشابه تولید مجازی را هدف قرار می دهد – کمی متفاوت عمل می کند و برای استفاده در تابلوهای دیجیتال مناسب تر است.

در همین حال، نمایشگر LED Direct View ال‌جی برای نصب در سینمای خانگی طراحی شده است و از ۸۱ اینچ تا ۳۲۵ اینچ عظیم است. اما، مانند صفحه نمایش سامسونگ، این نمایشگر مانند ProArt PQ07 ایسوس برای حرفه ای ها طراحی نشده است.

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است