متن خبر

ایستگاه‌های اتصال Thunderbolt 5 در IFA رایج شدند، اما لپ‌تاپ‌هایی که از آنها پشتیبانی می‌کنند کجا هستند؟ وعده پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه و وضوح 8K برای متقاعد کردن سازندگان نوت بوک کافی نیست.

ایستگاه‌های اتصال Thunderbolt 5 در IFA رایج شدند، اما لپ‌تاپ‌هایی که از آنها پشتیبانی می‌کنند کجا هستند؟ وعده پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه و وضوح 8K برای متقاعد کردن سازندگان نوت بوک کافی نیست.

شناسهٔ خبر: 751223 -




ایستگاه اتصال Revodok Thunderbolt 5
(اعتبار تصویر: UGREEN)

Thunderbolt 5 (TB5)، آخرین جهش اینتل در اتصال پرسرعت، قرار است نحوه مدیریت انتقال داده، خروجی نمایشگر و شارژ دستگاه را بهبود بخشد.

با حداکثر 80 گیگابیت در ثانیه پهنای باند - و گزینه تقویت تا 120 گیگابیت در ثانیه - به طور موثر سرعت Thunderbolt 4 را دو برابر می کند. این قدرت اضافی برای کار با نمایشگرهای دوگانه 8K ، انتقال فایل های ویدئویی بزرگ و اجرای برنامه های بلادرنگ مانند بازی عالی است. و واقعیت مجازی

یکی از ویژگی های برجسته Thunderbolt 5 توانایی آن در ارائه توان 240 واتی است که به معنای شارژ سریع تر لپ تاپ ها و آب کافی برای تامین انرژی دستگاه های پرمشقت از طریق یک کابل واحد است. به علاوه، با تاندربولت 3 و 4 سازگار است، پس ادغام آن در تنظیمات فعلی شما باید ساده باشد. پهنای باند و قدرت اضافی برای فناوری‌هایی مانند نمایشگرهای 16K و پردازنده‌های گرافیکی خارجی قوی‌تر نیز برای آینده مصون است.

لپ تاپ ها کجا هستند؟

در IFA 2024، UGREEN از ایستگاه داکینگ Revodok Thunderbolt 5 جدید خود، یکی از اولین دستگاه هایی که از این فناوری استفاده کرد، رونمایی کرد.

این دستگاه مجهز به سه پورت Thunderbolt 5 است که تا 80 گیگابیت بر ثانیه انتقال داده را ارائه می دهد و در صورت نیاز می تواند تا 120 گیگابیت بر ثانیه را تقویت کند. همچنین همه کاره است و از یک صفحه نمایش 8K برای کاربران ویندوز و تنظیمات سه نمایشگر برای مک پشتیبانی می کند. با 13 پورت، از جمله USB-C، USB-A و HDMI، برای پاسخگویی به کاربرانی که نیاز جدی به اتصال دارند ساخته شده است.

ایستگاه docking Revodok واقعاً نشان می‌دهد که Thunderbolt 5 از نظر انتقال داده، خروجی نمایشگر و تحویل انرژی چه کاری می‌تواند انجام دهد. این یک راه حل مفید برای حرفه ای هایی است که حجم زیادی از داده ها را مدیریت می کنند و نمایشگرها و دستگاه های متعددی را اجرا می کنند. ما قبلاً ایستگاه داکینگ UGREEN Revodok Max 208 8-in-1 Thunderbolt 4 را تحلیل کرده بودیم و می توانید تحلیل چهار ستاره ما را در اینجا بخوانید.

با این حال، در حالی که مانند سایر ایستگاه های اتصال TB5 (به عنوان مثال J5 Create) نگاهی اجمالی به آینده دارد، لپ تاپ هایی با پورت های Thunderbolt 5 داخلی هنوز در افق هستند. برای اینکه کاربران از مزایای کامل Thunderbolt 5 بهره مند شوند، باید شاهد پذیرش گسترده تری از سوی سازندگان لپ تاپ باشیم. این اتفاق خواهد افتاد، اما این سوال بزرگ که هنوز بی پاسخ است، چه زمانی است.

به غیر از ایستگاه اتصال، UGREEN همچنین تعدادی از محصولات دیگر را در IFA معرفی کرد، مانند Nexode Power Bank، یک شارژر 20000 میلی آمپر ساعتی که قادر به ارائه حداکثر 145 وات است، و سری NASync، خط جدیدی از ذخیره سازی متصل به شبکه برای شخصی و استفاده تجاری همچنین شارژرها و پاوربانک های سری Uno خود را به نمایش گذاشت.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است