متن خبر

ایالات متحده محدودیت های بیشتری را برای صادرات فناوری بر چین، روسیه و ایران اعمال می کند

ایالات متحده محدودیت های بیشتری را برای صادرات فناوری بر چین، روسیه و ایران اعمال می کند

شناسهٔ خبر: 735063 -




تراشه کامپیوتر با پرچم ایالات متحده و چین
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

پرزیدنت بایدن با اعمال کنترل های سخت تر بر محاسبات کوانتومی و کالاهای نیمه هادی، تلاش ایالات متحده برای مهار پیشرفت فناوری چین را تسریع کرده است. ابزارهای پیشرفته ساخت تراشه و سایر فناوری های نیمه هادی برای کاربردهای هوش مصنوعی بسیار مهم هستند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده قوانین جدید را اعلام کرد و دلایل امنیت ملی و سیاست خارجی را برای این اقدام ذکر کرد. این محدودیت ها صادرات در سراسر جهان را پوشش می دهد و آلن استوز، دفتر صنعت، تأیید می کند،

هماهنگ کردن کنترل‌های ما بر روی کوانتومی و سایر فناوری‌های پیشرفته، توسعه و استقرار این فناوری‌ها را برای دشمنانمان به‌طور قابل توجهی دشوارتر می‌کند تا امنیت جمعی ما را تهدید کند.»

مسابقه به سمت بالا

قوانین جدید بدین معناست که هر شرکتی که فناوری‌های خاصی را صادر می‌کند برای انجام این کار به مجوز دولت ایالات متحده نیاز دارد و به دولت این فرصت را می‌دهد که فروش را به کشورها در راستای اهداف سیاست خارجی خود محدود کند.

مرکز فروش استراتژیک و بین‌المللی ارزیابی کرد: «موفقیت کنترل‌های ایالات متحده احتمالاً به توانایی هماهنگ کردن محدودیت‌های ایالات متحده با محدودیت‌های متحدان کلیدی بستگی دارد، که کنترل‌های صادراتی آن‌ها به طور قابل‌توجهی با کنترل‌های ایالات متحده متفاوت است و منجر به شکاف‌های اساسی می‌شود».

محدودیت‌هایی بر فروش و خدمات تراشه‌ها قبلاً با مقامات اهرمی ایالات متحده به امید تأثیرگذاری بر ژاپن برای محدود کردن صادرات آن‌ها در دست اجرا بوده است. چین تهدید به تلافی در برابر این موضوع کرد ، زیرا هم ایالات متحده و هم چین به دنبال تسلط بر چیزی هستند که به نظر می رسد در حال تبدیل شدن به نبرد فرسایشی بین دو ابرقدرت است.

چین در حال حاضر در تحقیقات فناوری و هزینه‌های تراشه‌ها پیشتاز است و طبق گزارش‌ها به سطح توسعه تولیدکنندگان اصلی، یعنی تولید نیمه‌هادی تایوان، نزدیک است. همانطور که هوش مصنوعی به توسعه خود ادامه می دهد، نیمه هادی ها و سایر اجزای فناوری ارزشمند

از طریق ثبت نام

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده

الن تقریباً چهار سال است که با تمرکز بر سیاست های پس از کووید در حالی که در مقطع کارشناسی سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه کاردیف تحصیل می کند و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در ارتباطات سیاسی می نویسد. قبل از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان یک نویسنده جوان، او برای تیم محتوای MVC در Future Publishing کار می کرد و با بازرگانان و خرده فروشان برای آپلود محتوا کار می کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است