متن خبر

ایالات متحده فروش نرم افزار کسپرسکی را به دلیل خطرات امنیتی روسیه ممنوع کرد 

ایالات متحده فروش نرم افزار کسپرسکی را به دلیل خطرات امنیتی روسیه ممنوع کرد 

شناسهٔ خبر: 582022 -




دولت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش آنتی ویروس کسپرسکی را در این کشور ممنوع کرده است و از آمریکایی‌هایی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند می‌خواهد به ارائه‌دهنده دیگری سوئیچ کنند.

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی با این استدلال که کسپرسکی امنیت ملی ایالات متحده و حریم خصوصی کاربران را تهدید می کند، "اولین ممنوعیت در نوع خود" را اعمال کرد زیرا این شرکت در روسیه مستقر است.

روسیه نشان داده است که این ظرفیت و حتی بیشتر از آن، قصد سوء استفاده از شرکت‌های روسی مانند کسپرسکی برای جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها را دارد. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده در تماسی با خبرنگاران بيان کرد و به همین دلیل است که ما مجبور به انجام اقداماتی هستیم که امروز انجام می دهیم.

خبر ممنوعیت اولین بار توسط رویترز قبل از اعلام این خبر منتشر شد. یکی از سخنگویان کسپرسکی بلافاصله به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کسپرسکی از 20 ژوئیه از فروش نرم افزار خود به مصرف کنندگان و مشاغل آمریکایی منع می شود، اما این شرکت می تواند تا 29 سپتامبر به روزرسانی های نرم افزاری و امنیتی را برای مشتریان فعلی ارائه دهد. پس از آن، کسپرسکی دیگر اجازه نخواهد داشت به روز رسانی های نرم افزاری را انجام دهد. به گفته رایموندو به مشتریان ایالات متحده.

این بدان معناست که نرم افزار و خدمات شما کاهش می یابد. به همین دلیل است که من قویاً توصیه می کنم که فوراً جایگزینی برای Kaspersky پیدا کنید.

رایموندو بيان کرد که مصرف کنندگان آمریکایی که قبلاً از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می کنند، قانون را نقض نمی کنند.

رایموندو گفت: «افراد و شرکت‌های آمریکایی که همچنان از محصولات و خدمات کسپرسکی استفاده می‌کنند یا دارند، قانون را نقض نمی‌کنند، شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده‌اید و مشمول هیچ گونه مجازات کیفری یا مدنی نمی‌شوید». با این حال، من شما را به قوی‌ترین شرایط ممکن تشویق می‌کنم که فوراً استفاده از آن نرم‌افزار را متوقف کنید و برای محافظت از خود و داده‌هایتان و خانواده‌تان به یک جایگزین بروید.»

برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان، رایموندو بيان کرد که وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری برای اطلاع دادن به مصرف کنندگان ایالات متحده تلاش خواهند کرد و دولت ایالات متحده یک وب سایت راه اندازی خواهد کرد، «تا افرادی که تحت تأثیر قرار می گیرند بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند تا بفهمند چرا ما کاری را که انجام می‌دهیم انجام می‌دهیم و به آنها کمک می‌کنیم تا گام‌های بعدی را بردارند.»

یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی ایالات متحده در طول این تماس مطبوعاتی بيان کرد که آژانس امنیت سایبری فدرال CISA با سازمان‌های زیرساختی حیاتی که از نرم‌افزار Kaspersky در عملیات خود استفاده می‌کنند برای کمک به یافتن جایگزین‌ها، ارتباط برقرار خواهد کرد. این مقام همچنین بيان کرد که آنها قصد ندارند از هیچ اقدام خاصی توسط کسپرسکی که منجر به تصمیم امروز شده است نام ببرند. (وزارت بازرگانی از خبرنگاران خواست نام این مقام را نگویند.)

ممنوعیتی که روز پنجشنبه اعلام شد، جدیدترین تشدید در مجموعه طولانی اقدامات دولت آمریکا علیه شرکت کسپرسکی مستقر در مسکو است.

در سپتامبر 2017، دولت ترامپ آژانس های فدرال ایالات متحده را از استفاده از نرم افزار کسپرسکی به دلیل ترس از اینکه این شرکت مجبور به کمک به آژانس های اطلاعاتی روسیه شود، ممنوع کرد. در اوایل سال، گزارش شد که هکرهای دولتی روسیه اسناد طبقه بندی شده ایالات متحده را که در رایانه خانگی یک پیمانکار اطلاعاتی ذخیره شده بود، به دلیل استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی به سرقت برده اند و این اولین حادثه شناخته شده جاسوسی ناشی از استفاده از نرم افزار این شرکت است.

بر اساس گزارشی که وال استریت ژورنال در آوریل 2023 منتشر کرد، تصمیم ممنوعیت کسپرسکی از سال گذشته در حال انجام است.

طبق گفته کسپرسکی، این شرکت بیش از 400 میلیون مشتری فردی و بیش از 240000 مشتری شرکتی در سراسر جهان دارد. این مقام ارشد از بیان تعداد مشتریان آمریکایی کسپرسکی خودداری کرد، اما بيان کرد که تعداد قابل توجهی از جمله سازمان‌های زیرساختی حیاتی و نهادهای دولتی و ایالتی وجود دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است