متن خبر

ایالات متحده از Adobe به دلیل پنهان کردن هزینه های پایان کار و ایجاد مشکل در لغو اشتراک شکایت می کند

ایالات متحده از Adobe به دلیل پنهان کردن هزینه های پایان کار و ایجاد مشکل در لغو اشتراک شکایت می کند

شناسهٔ خبر: 565454 -




وزارت دادگستری ایالات متحده شکایتی را علیه Adobe تنظیم کرده است که ادعا می کند این شرکت با پنهان کردن هزینه پایان زودهنگام مشتریان را فریب می دهد و باعث می شود مردم نتوانند اشتراک خود را لغو کنند.

در شکایتی که روز دوشنبه ارائه شد، وزارت دادگستری نوشت: «ادوبی با ثبت نام در پرسودترین طرح اشتراک پیش‌فرض خود، بدون افشای شرایط مهم طرح، به مشتریان آسیب رسانده است. »

دولت می گوید ادوبی مصرف کنندگان را به سمت اشتراک «ماهانه پرداختی سالانه» سوق داد بدون اینکه به آنها اطلاع دهد که لغو این طرح در سال اول صدها دلار هزینه دارد.

در این شکایت آمده است که ادوبی تنها زمانی هزینه‌های خاتمه زودهنگام را فاش می‌کند که مشترکین تلاش می‌کنند آن را لغو کنند، و با به دام انداختن مشتریان در اشتراک‌هایی که دیگر نمی‌خواهند، هزینه پایان زودهنگام را به یک «ابزار حفظ قدرتمند» تبدیل می‌کند.

طبق این شکایت، Adobe در حین ثبت‌نام، شرایط اصلی طرح APM خود را با چاپ دقیق و پشت جعبه‌های متنی گزینه‌ها و لینک‌ها پنهان می‌کند، و افشای اطلاعاتی را ثابت می‌کند که طراحی شده‌اند تا مورد توجه قرار نگیرند و اکثر مصرف‌کنندگان هرگز آن‌ها را نمی‌بینند. سپس Adobe با به کارگیری یک فرآیند لغو سخت و پیچیده، از لغو لغو جلوگیری می کند.

ادوبی می گوید قصد دارد این ادعاها را در دادگاه رد کند.

دانا رائو، مشاور عمومی و مدیر ارشد اعتماد Adobe در بیانیه‌ای گفت: «سرویس‌های اشتراک راحت، انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه هستند تا به کاربران این امکان را می‌دهند تا طرحی را انتخاب کنند که به بهترین وجه متناسب با نیازها، جدول زمانی و بودجه آنها باشد. "اولویت ما این است که همیشه اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما یک تجربه مثبت دارند. ما در مورد شرایط و ضوابط قراردادهای اشتراک خود شفاف هستیم و یک فرآیند لغو ساده داریم.»

شکایت وزارت دادگستری می گوید که Adobe قوانین فدرال را که برای حمایت از مصرف کنندگان طراحی شده اند، نقض کرده است. دولت به دنبال "امکانات دستوری، مجازات های مدنی، تسهیلات پولی عادلانه و همچنین تسهیلات دیگر" است.

Adobe در سال 2012 به مدل اشتراکی روی آورد و شروع به الزام مصرف کنندگان به پرداخت هزینه دسترسی به نرم افزار شرکت به صورت مکرر کرد. در گذشته کاربران می توانستند پس از پرداخت یک بار هزینه به نرم افزار این شرکت دسترسی داشته باشند. کمیسیون تجارت فدرال خاطرنشان می کند که اشتراک ها بیشتر درآمد شرکت را تشکیل می دهند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است