متن خبر

ایالات متحده از سرکوب بیشتر شرکت های فروش فناوری به هواوی خبر می دهد

ایالات متحده از سرکوب بیشتر شرکت های فروش فناوری به هواوی خبر می دهد

شناسهٔ خبر: 470109 -




چین
اعتبار تصویر: Geralt / Pixabay (اعتبار تصویر: Geralt / Pixabay)

ایالات متحده در جدیدترین سرکوب خود که برای مهار تسلط چین در بخش فناوری طراحی شده و در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی ادامه دارد، مجوزهای خاصی را لغو کرده است که اجازه فروش تراشه‌ها به هواوی مستقر در شنژن را می‌دهد.

این خبر که توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده (از طریق CNBC ) تایید شده است، جزئیات مجوزهای خاصی را که لغو شده اند، بیان نمی کند.

به گفته این آژانس، این تصمیم با ارزیابی مستمر ایالات متحده در مورد بهترین راه برای محافظت از منافع امنیت ملی خود در میان یک چشم انداز تهدید دیجیتال پویا مطابقت دارد.

ایالات متحده برخی از مجوزهای چین را لغو می کند

این اولین کمپین ضد هوآوی ایالات متحده نیست - در سال 2019، ایالات متحده هوآوی را به دلیل نگرانی های خود مبنی بر داشتن روابط این شرکت چینی با ارتش این کشور به "فهرست موجودیت" اضافه کرد.

علیرغم مقررات تجاری سختگیرانه اخیر، هواوی انعطاف پذیری فوق العاده ای را به ویژه در تجارت مصرف کننده خود نشان داده است. عرضه اخیر میت 60 پرو عامل مهمی در موفقیت جهانی این شرکت بوده است این گوشی هوشمند از تراشه های تولید شده توسط سازنده تراشه برتر کشور یعنی SMIC استفاده می کند که محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر دولت ها را برطرف کرده و دور می زند.

اگرچه هوآوی در فهرست پنج برند برتر گوشی‌های هوشمند برای محموله‌های جهانی قرار نمی‌گیرد، اما این شرکت شاهد افزایش عظیم 70 درصدی فروش سال به سال در سرزمین اصلی چین بود، در حالی که در سه ماهه اول 2024، 17 درصد از فروش را به خود اختصاص داد. کل بازار

OPPO، HONOR، vivo و Apple هر کدام بین 15 تا 16 درصد را به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده سطح تنوع دیجیتال در چین است.

به طور گسترده تر، اقدامات دولت ایالات متحده در بحبوحه تشدید تنش ها بین دو کشور انجام می شود - رئیس جمهور بایدن اخیرا قانونی را امضا کرد که به طور بالقوه می تواند TikTok را در ایالات متحده ممنوع کند مگر اینکه از شرکت مادر چینی خود جدا شود.

در سال‌های اخیر، ماهیت در هم تنیده منافع اقتصادی و ژئوپلیتیکی به طور فزاینده‌ای آشکار شده است، اما توسعه آهسته چنین محدودیت‌هایی به هر دو طرف فرصت داده تا بر این اساس خود را تطبیق دهند و بسیاری از ممنوعیت‌ها را در بهترین حالت بی‌اثر می‌سازد.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است