متن خبر

اگر یک پهپاد تحویلی را ساقط کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر یک پهپاد تحویلی را ساقط کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

شناسهٔ خبر: 630355 -




با سرمایه‌گذاری و آزمایش شرکت‌های ثروتمند مانند آمازون، گوگل و والمارت در تحویل هواپیماهای بدون سرنشین، پدیده‌ای که منعکس‌کننده این دوران مدرن است ظهور کرده است. هواپیماهای بدون سرنشین، حامل تنقلات و سایر اقلام مختلف، از آسمان شلیک می شوند.

حوادث هنوز نادر است. با این حال، دستگیری اخیر در فلوریدا، که در آن مردی یک پهپاد والمارت را سرنگون کرد، این سؤال را مطرح می‌کند که عواقب قانونی آن چیست و آیا این عواقب در صورت رایج‌تر شدن این رویدادها می‌تواند تشدید شود.

در مورد فلوریدا، والمارت در حال انجام تظاهرات تحویل در کلرمونت، فلوریدا - تقریباً 25 مایلی غرب اورلاندو - بود که صدای بلندی در هنگام فرود کشتی به گوش رسید. به گفته کلانتر شهر لیک، مظنون، دنیس وین، ظاهراً اعتراف کرده است که به هواپیمای بدون سرنشین شلیک کرده است. ظاهراً او به مقامات گفته است که این اولین تجربه او با هواپیماهای بدون سرنشین نیست که بر فراز و اطراف خانه‌اش پرواز می‌کنند و او را به این باور رسانده است که کشتی‌های کوچک و بدون سرنشین ممکن است از او جاسوسی کنند.

این مرد به جرم شلیک سلاح گرم و "شبه جنایتکارانه" که منجر به خسارت بیش از 1000 دلار شد، متهم شد. والمارت به نوبه خود ادعا می کند که این مبلغ در مجموع حدود 2500 دلار بوده که عمدتاً مربوط به سیستم بارگیری پهپاد است.

از آنجایی که در ایالات متحده تعداد اسلحه‌های بیشتری نسبت به مردم وجود دارد، احتمالاً تعداد بیشتری از هواپیماهای بدون سرنشین سرنگون می‌شوند. و در حالی که حادثه هفته گذشته بی سابقه نیست، کاملاً مشخص نیست که عواقب آن چقدر می تواند سخت باشد.

این تا حد زیادی به دلیل این واقعیت است که هیچ مورد برجسته ای وجود نداشته است که تیرانداز حداکثر مجازات را دریافت کند. با این حال، این به خوبی می تواند تغییر کند، زیرا شرکت های چند میلیارد دلاری بیشتری حریم هوایی خود را به خطر می اندازند. در این مرحله اولیه، سال ها هزینه تحقیق و توسعه همراه با مقیاس پذیری بسیار محدود به معنای قیمت بسیار بالا برای هر پهپاد است.

به عنوان مثال، در سال 2022، آمازون برای هر تحویل توسط پهپاد پرایم ایر، 484 دلار هزینه می کرد. قیمت از آن زمان پایین آمده است. پیش بینی های خوش بینانه نشان می داد که این رقم در سال 2025 به حدود 63 دلار کاهش می یابد. حتی این رقم هنوز تقریباً 20 برابر قیمت متوسط ​​تحویل زمینی است.

تحویل هواپیماهای بدون سرنشین نیز به همان سرعتی که آمازون انتظار داشت افزایش نیافته است. از زمان نوشتن این مقاله، پرایم ایر تنها در یک مکان - ایستگاه کالج، تگزاس - پس از پایان عملیات در کالیفرنیا در دسترس است. دو مکان اروپایی و یک مکان دیگر در ایالات متحده قرار است تا پایان سال جاری وارد شوند.

در حالی که هواپیماهای بدون سرنشین مصرفی برای بیش از یک دهه در حال تکثیر بوده اند، مسئله پیامدهای قانونی کاملاً روشن نبوده است.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) پس از تیراندازی با هواپیمای بدون سرنشین در سال 2016 در آرکانزاس، پاسخی جزئی به ما داد. در آن زمان، FAA طرف‌های ذینفع را به 18 USC 32 معرفی کرد. قانون تحت عنوان "خرابکاری هواپیما" بر تخریب بی‌رویه "هر هواپیما در حوزه قضایی هواپیمای ویژه ایالات متحده یا هر هواپیمای غیرنظامی مورد استفاده، عملیاتی یا استفاده شده" متمرکز است. شاغل در تجارت هوایی بین ایالتی، برون مرزی یا خارجی.»

در نگاه اول، به نظر می‌رسد که قانون اساساً بر هواپیماهای سرنشین دار متمرکز است، از جمله ماده‌ای که «ارتکاب خشونت علیه هر شخص در هواپیما، نه صرفاً اعضای خدمه، را جرم فدرال می‌داند، در صورتی که این عمل احتمالاً ایمنی را به خطر می‌اندازد. از هواپیما.” با این حال، FAA در پاسخ به تیراندازی با هواپیماهای بدون سرنشین آرکانزاس اظهار داشت که چنین حفاظتی می تواند شامل پهپادها (وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین) نیز باشد. این زبان در واقع به اندازه کافی گسترده به نظر می رسد که پهپادها را پوشش دهد. این بدان معناست که به نوبه خود، مجازات ها به طور بالقوه سخت هستند.

این موضوع پس از یک حادثه در سال 2020 در مینه سوتا احیا شد. در آن پرونده، مظنون به اتهامات جنایی مربوط به آسیب جنایی و تخلیه سلاح در محدوده شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت. اینها احتمالاً در بیشتر سناریوهای مربوط به اموال، به جای آسیب بدنی، هواپیماهای بدون سرنشین یا غیر از آنها، اتهاماتی هستند. حتی با این مثال‌ها، قانون سفت و سختی وجود ندارد که پیش‌بینی کند که آیا دادستان‌ها می‌توانند اتهامات فدرالی مانند 18 USC 32 را نیز مطرح کنند یا نه.

همانطور که وبلاگ حقوقی Above the Law اشاره می کند، در بیشتر موارد، دولت فدرال قوانین ایالتی را برای اجرا به تعویق انداخته است. در همین حال، در بیشتر مواردی که 18 USC 32 اعمال شده است، اگر خدمه انسانی/مسافران درگیر باشند، ممکن است اتهامات بالقوه دیگری مانند قتل وجود داشته باشد. مطمئناً می توان استدلال کرد که تیراندازی به یک قطعه سخت افزاری بزرگ از آسمان در یک منطقه پرجمعیت پتانسیل خود را برای آسیب بدنی ایجاد می کند، اگرچه ممکن است به همان شیوه پیگرد قانونی نداشته باشد.

با این حال، با افزایش تحویل پهپادها در ایالات متحده، ممکن است به زودی پاسخی برای نقش قوانین فدرال مانند 18 USC 32 در تیراندازی پهپادها داشته باشیم. اضافه کردن آن به تصویر مجازات هایی از جمله جریمه نقدی و تا 20 سال زندان را به همراه دارد که به طور بالقوه این عواقب را تشدید می کند. با این حال، آنچه واضح است این است که عواقب آن می تواند شدید باشد، خواه به آن استناد شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است