متن خبر

اگر بخواهید، یوتیوب اکنون دیپ فیک های هوش مصنوعی شما را حذف خواهد کرد

اگر بخواهید، یوتیوب اکنون دیپ فیک های هوش مصنوعی شما را حذف خواهد کرد

شناسهٔ خبر: 621340 -




یک تصویر عمیق در حال ایجاد روی کامپیوتر
(اعتبار تصویر: Tero Vesalainen / Shutterstock)

اخیراً نسخه ای از خود را که توسط هوش مصنوعی تولید شده است در یک ویدیوی YouTube مشاهده کردید؟ نگران نباشید - اکنون می توانید از پلتفرم بخواهید آن را حذف کند.

دلیلش این است که یوتیوب بی سر و صدا سیاست جدیدی را اجرا کرده است که نگرانی‌های مربوط به تقلید افراد توسط هوش مصنوعی را برطرف می‌کند و به افراد آسیب‌دیده اجازه می‌دهد از طریق فرآیند درخواست حریم خصوصی YouTube درخواست حذف کنند. این آخرین تلاش‌های یوتیوب و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای دست‌وپنجه نرم کردن با رسانه‌های مصنوعی و محتوای هوش مصنوعی است که توسط کاربران افراد دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود.

افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چالش های مهمی را برای پلتفرم هایی مانند یوتیوب ایجاد کرده است. رسانه‌های مصنوعی، از جمله دیپ‌فیک‌ها، می‌توانند بازنمایی‌های بسیار واقعی اما گمراه‌کننده از افراد ایجاد کنند که منجر به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و سوء استفاده احتمالی شود. در ماه مارس، یوتیوب ابزاری را در استودیوی سازندگان معرفی کرد تا سازندگان بتوانند زمانی که محتوایشان با رسانه مصنوعی ساخته شده است، فاش کنند. این پلتفرم همچنین در حال اجرای آزمایشی ویژگی یادداشت‌های جمع‌سپاری است که نشان می‌دهد ویدیویی با محتوای هوش مصنوعی گمراه‌کننده است یا صرفاً یک تقلید است.

در این خط‌مشی جدید آمده است : «اگر شخصی از هوش مصنوعی برای تغییر یا ایجاد محتوای مصنوعی استفاده کرده است که شبیه شماست یا به نظر می‌رسد، می‌توانید درخواست کنید آن را حذف کنید». "به منظور واجد شرایط بودن برای حذف، محتوا باید یک نسخه واقعی تغییر یافته یا مصنوعی از شباهت شما را به تصویر بکشد."

خط مشی به روز شده به افراد امکان می دهد در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که به اعتقاد آنها حریم خصوصی آنها را نقض می کند شکایت کنند. پیش از این، یوتیوب فقط چنین محتوایی را به عنوان ایجاد شده توسط هوش مصنوعی یا گمراه کننده بالقوه برچسب گذاری می کرد.

مشکلات حریم خصوصی

اکنون، شخصی که از طریق ابزارهای هوش مصنوعی یا وکیل او به تصویر کشیده می‌شود، می‌تواند شکایتی در مورد حفظ حریم خصوصی ارسال کند و حداقل در بیشتر موارد آن را حذف کند. سازندگان محتوا پس از ثبت شکایت، دو روز فرصت دارند تا شبیه‌سازی یا کل ویدیو را حذف کنند. اگر کاری انجام ندهند، YouTube تحلیل می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا شکایت شایستگی دارد یا خیر.

با این حال، هیچ تضمینی برای حذف وجود ندارد. این تصمیم به عواملی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا ویدیو منشا هوش مصنوعی را تایید می‌کند، به طور منحصربه‌فرد یک فرد را شناسایی می‌کند، به‌عنوان یک تقلید یا به دلایل طعنه‌آمیز گرفته می‌شود، یا شامل انجام فعالیت‌های مجرمانه یا حمایت از شخص یا چیزی توسط یک شخصیت عمومی است.

قابل ذکر است، شکایات مربوط به حریم خصوصی جدا از دریافت اخطارهای دستورالعمل‌های انجمن است. شکایات حریم خصوصی به طور خودکار به معنای اعتصاب علیه کاربر نیست، اگرچه نقض مکرر حریم خصوصی می تواند منجر به ممنوعیت کاربر شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است