متن خبر

اکنون زمان مناسبی برای مایکروسافت است تا ویندوز 8 را احیا کند – به یک دلیل ساده

اکنون زمان مناسبی برای مایکروسافت است تا ویندوز 8 را احیا کند – به یک دلیل ساده

شناسهٔ خبر: 459648 -




صفحه اصلی کاشی ویندوز 8.
(اعتبار تصویر: جورج دولگیخ / شاتر استوک)

خوب، من می دانم که عنوان یک جمله جسورانه است. ویندوز 8 یکی از مذموم‌ترین نسخه‌های سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت بود - در زمانی منتشر شد که همه هنوز مشتاق سادگی عملکردی ویندوز XP بودند، و دارای یک رابط کاربری عجیب و غریب مبتنی بر کاشی بود که به نفع خط تبلت سرفیس طراحی شده بود. سری محصولی که به نظر نمی رسید مایکروسافت هرگز به طور کامل به آن متعهد باشد.

من دروغ نمی گویم، من در آن زمان سوار قطار نفرت ویندوز 8 بودم. جهنم، من هادی لعنتی بودم و صاحب یک سرفیس بودم. بزرگترین نقص سیستم عامل، به نظر من، این بود که شامل گزینه تعویض به یک رابط معمولی (و صادقانه بگویم، بهتر) ویندوز دسکتاپ بود، اما نه به طور پیش فرض - اضافه کردن یک مرحله اضافی آزاردهنده برای رسیدن به دسکتاپ من هر بار. دستگاهم را روشن کردم

بدتر از همه، سرفیس نیازی به رابط کاربری شبیه تبلت نداشت. بخشی از جذابیت این بود که این تبلت با عملکرد بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی بود، پس من به سادگی یک رابط کاربری متفاوت نمی‌خواستم - من یک لپ‌تاپ می‌خواستم. اما اگر آن صفحه کاشی واقعاً خوب بود - درست جلوتر از زمان خود، چه؟

مایکروسافت سرفیس ویندوز 8 <a href= را نمایش می دهد." class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/yrKhqB6g3H2nZ3cb2ptyYE-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/yrKhqB6g3H2nZ3cb2ptyYE-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/yrKhqB6g3H2nZ3cb2ptyYE-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/yrKhqB6g3H2nZ3cb2ptyYE-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/yrKhqB6g3H2nZ3cb2ptyYE-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/yrKhqB6g3H2nZ3cb2ptyYE-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/yrKhqB6g3H2nZ3cb2ptyYE.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/yrKhqB6g3H2nZ3cb2ptyYE.jpg">

سرفیس کلاسیک برای من یک موضوع نوستالژی است - اما نه به خاطر سیستم عاملش، مطمئناً. (اعتبار تصویر: مایکروسافت)

تبلت‌های سرفیس هنوز رقیب ضعیفی برای اپل آی‌پد هستند، اگر سهم بازار چیزی کاهش پیدا کند، اما نسل جدیدی از دستگاه‌های ویندوزی در شهر وجود دارد: دستگاه‌های دستی بازی. پس از موفقیت Valve's Steam Deck ، تعداد انگشت شماری از تقلیدکنندگان مبتنی بر ویندوز را دیدیم: Asus ROG Ally ، Lenovo Legion Go ، و MSI Claw آینده، فقط به نام چند.

من یک متحد ROG دارم و واقعاً آن را دوست دارم - آزادی بازی های رایانه شخصی مورد علاقه ام در حال حرکت (یا در رختخواب) بسیار عالی است. اخیراً، من از راه‌اندازی نسبتاً عالی Prey 2017 لذت می‌برم که به طرز شگفت‌انگیزی روی دستگاه دستی ایسوس به خوبی اجرا می‌شود.

سخت افزار قابل توجه است: Ally یک دستگاه کاملاً طراحی شده از ایسوس است و تراشه AMD Z1 Extreme که به آن انرژی می دهد چیزی غیرقابل باور نیست. با این حال، مشکل کلیدی Ally - مانند سایر بازی های رایانه شخصی - این است که ویندوز 11 را اجرا می کند.

ضعف ویندوز

در پایان، ویندوز 11 برای استفاده با ماوس و صفحه کلید طراحی شده است. این واقعاً یک شکست مایکروسافت نیست. این یک سیستم عامل است که عمدتاً روی لپ تاپ های رایانه های شخصی رومیزی استفاده می شود. اما برای استفاده در دستگاهی با صفحه نمایش کوچک و حتی یک پد لمسی برای کنترل ماوس مناسب نیست.

از سوی دیگر، ویندوز 8 با در نظر گرفتن کنترل‌های لمسی ساخته شده بود، که زمانی که من می‌توانستم (و این کار را انجام دادم) به سادگی یک ماوس بی‌سیم را در حالت لپ‌تاپ به سرفیس خود متصل کنم، بسیار زیاد بود. مطمئناً، من می‌توانم یک موش را به متحدم متصل کنم، اما این به جای آسان‌تر کردن زندگی من، هدف استفاده از آن را شکست می‌دهد.

لپ تاپ ویندوز 11 <a href= که Copilot را نشان می دهد" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM.jpg">

ویندوز 11 عالی است، اما برای دستگاه های کوچک صفحه لمسی مناسب نیست. (اعتبار تصویر: مایکروسافت)

چیدمان کاشی ویندوز 8 مترادف با سیستم عامل ویندوز فون بود، که من همچنان معتقدم که رابط کاربری تلفن همراه با طراحی خوبی بود که تنها به دلیل ضعف فروشگاه مایکروسافت در مقایسه با پیشنهادات رقیب اپل و گوگل شکست خورد. بسیار قابل تنظیم، آسان برای پیمایش، و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر بود. تصور می‌کنم که یک رابط کاربری مشابه در ROG Ally چقدر فوق‌العاده می‌تواند باشد، و برای ایسوس و AMD گریه می‌کنم - تمام کار سخت آنها تا حدی با امتناع مایکروسافت از ایجاد یک "حالت دستی" مناسب برای ویندوز خنثی شد.

راه حل های مربع

همانطور که دستگاه‌های مشابه بیشتری وارد بازار می‌شوند (من در قطار نشسته‌ام و در مسیر نمایش دستی جدید MSI Claw در حال نوشتن همین مقاله هستم)، مایکروسافت فرصت عالی برای استفاده از این روند را دارد.

بخشی از جذابیت Steam Deck رابط کاربری ساده اما موثر SteamOS آن است. ROG Ally نرم افزار Asus Armory Crate را از پیش نصب کرده است که به عنوان یک پایگاه خوب و با کاربری آسان عمل می کند که از طریق آن می توانید بازی های خود را مرور و راه اندازی کنید، اما برای رسیدن به آنجا باید در ویندوز 11 حرکت کنید. این یک مانع آزاردهنده است که - کاملاً طعنه آمیز - نارضایتی من را از استفاده از ویندوز 8 در گذشته تکرار می کند. پس من مؤدبانه از مایکروسافت می‌پرسم: نسخه بهتری از سیستم عامل خود را برای این دستگاه‌های دستی مرتب کنید.

بهترین قسمت؟ شما حتی به سختی نیاز به انجام کار طراحی جدید دارید، بچه ها! چیدمان کاشی ویندوز 8 خوب به نظر می رسید ، و من بسیار خوشحال می شوم که رابط کاربری دسکتاپ مشابهی را برای بازی های دستی آینده اجرا کند. همچنین می‌تواند نیاز به نرم‌افزارهای شخص ثالث را در یک لحظه از بین ببرد و تسلط سیستم‌عامل شما را در بازار دستی تضمین کند. با ویندوز 12 در افق، اکنون زمان ضربه زدن است. خیلی لطفا، مایکروسافت؟

ویرایشگر، محاسبات

کریستین ویرایشگر محاسباتی TechRadar در بریتانیا است. او از مجله Maximum PC نزد ما آمد و در آنجا عاشق سخت افزار کامپیوتر و ساخت رایانه شخصی شد. او قبل از پرش به TechRadar یکی از اعضای ثابت تیم بازبینی آزاد ما بود و معمولاً می‌توان آن را دید که قبل از اینکه به موجودی حساب بانکی‌اش نگاه کند، روی آخرین کارت گرافیک یا لپ‌تاپ بازی گران‌قیمتش آب می‌ریزد و گریه می‌کند.

کریستین یک مبارز مشتاق برای حقوق LGBTQ+ و صاحب یک سگ نجات جذاب به نام لوسی است که او را پس از غلبه بر سرطان در سال 2021 به فرزندی پذیرفت. وقتی می خواهد از خانه کار کند، از او خواسته شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است