متن خبر

اکسپوننت انرژی هند، شارژ 15 دقیقه ای را برای خودروهای سه چرخ مسافری به ارمغان می آورد

اکسپوننت انرژی هند، شارژ 15 دقیقه ای را برای خودروهای سه چرخ مسافری به ارمغان می آورد

شناسهٔ خبر: 463938 -




هند یک خودروی سواری سه چرخ برقی دریافت می کند که از 0 تا 100 درصد در 15 دقیقه شارژ می شود. راه اندازی EV جدید - همکاری بین سازنده خودرو Omega Seiki Mobility و استارتاپ فناوری باتری Exponent Energy - در بحبوحه جاه طلبی هند برای برقی کردن 80٪ از تمام سه چرخ های خود تا سال 2030 در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای انجام می شود.

این سه چرخ جدید که Stream City Qik نام دارد و قیمت آن 3900 دلار (324999 روپیه هند) است، روز جمعه عرضه شد و فروش آن از 15 می در دهلی و بنگالور آغاز خواهد شد. این یک برداشت از Omega Stream City قبلی است و دارای یک بسته باتری اختصاصی 8.8 کیلووات ساعتی برای ارائه بیش از 86 مایل (126 کیلومتر) برد است. این دستگاه مجهز به فناوری شارژ Exponent Energy است که استارت‌آپ ادعا می‌کند با اتصال به ایستگاه شارژ استارت‌آپ (که e^pump نامیده می‌شود)، باتری را در 15 دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند.

در حال حاضر، Exponent Energy 60 ایستگاه شارژ در شش شهر دارد: دهلی-ان سی آر، بنگالورو، چنای، احمدآباد، کلکته و حیدرآباد. به گفته این شرکت، این شرکت قصد دارد در سال 2024 100 ایستگاه شارژ در دهلی-ان سی آر و بنگالورو و در مجموع 1000 ایستگاه تا سال 2025 داشته باشد که همه آنها در اختیار رانندگان Stream City Qik قرار خواهند گرفت.

این مشارکت به معنای گسترش Exponent Energy در قلمرو جدید است، زیرا این استارت‌آپ مستقر در بنگلور قبلاً فناوری شارژ سریع خود را برای سه چرخ‌ها به عملیات بار و ناوگان ارائه می‌داد. بر اساس داده های دولتی، بخش سه چرخ مسافری هند بیش از 4 برابر تعداد سه چرخ های باری است. این بخش بیش از 43 درصد رشد کرد و تنها در ژانویه بیش از 45000 خودروی سواری سه چرخ فروخته شد.

وسایل نقلیه سه چرخ در میان کارگران گیگ در هند که از آنها برای حمل و نقل مسافران و تحویل بسته ها استفاده می کنند، محبوب هستند. دولت هند شرکت ها را تشویق کرده است تا تولید سه چرخ برقی را تشویق کنند و به فروش آنها برای جذب مشتریان یارانه پرداخت کرده است.

مشارکت بین Exponent Energy و Omega Seiki بر اساس شراکت قبلی قبلی است. در سال 2022، Exponent با Altigreen تحت حمایت Reliance Industries و شرکت هندی Murugappa متعلق به گروه Murugappa، Montra Electric برای راه اندازی سه چرخ باری مجهز به فناوری شارژ سریع خود همکاری کرد. این استارت‌آپ همچنین با Magenta Mobility، سرمایه‌گذاری شده توسط Morgan Stanley و BP Ventures، و Fyn Mobility برای ارائه شارژ سریع در ناوگان خود شریک شد. بیش از 1000 وسیله نقلیه که بیش از 100000 جلسه شارژ را تکمیل می کنند، در حال حاضر دارای فناوری Exponent Energy هستند که هدف استارتاپ تا سال 2025 به 25000 افزایش می یابد.

آرون وینایاک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Exponent Energy، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: "ما برای اثبات فناوری کارگو را شروع کردیم." «همانطور که مقیاس را افزایش دادیم، متوجه شدیم که راننده‌ها واقعاً عاشق شارژ سریع هستند زیرا این افراد نمی‌توانند وسایل نقلیه خود را در خانه شارژ کنند. و آنها برای انجام کیلومترهای بیشتر گرسنه‌تر هستند... آنها باید به دویدن ادامه دهند، هر کجا که نیاز است ادامه دهند و هر کجا که مسافر نیاز دارد بروند.»

Exponent Energy و Omega Seiki Mobility برای آزمایش رفتار مصرف کننده، خلبان های کنترل کننده نزدیک را در چند ماه گذشته اجرا کردند. آن‌ها دریافتند سه چرخ‌هایی که حداکثر سه مسافر را حمل می‌کنند، گاهی تا 22 ساعت در روز کار می‌کنند و دو راننده به‌طور متوالی از آن‌ها برای دوشیدن تقاضای درون شهری استفاده می‌کنند. این امر دسترسی سه چرخ مسافری به شارژ سریع را ضروری می کند. جایگزین دیگری برای شارژ سریع در این مورد می تواند تعویض باتری باشد، اما به گفته Vinayak، این در مقیاس کار نمی کند.

«مگر اینکه باتری تعویض شده را به سرعت شارژ نکنید، باتری آن تمام می شود. و از آنجایی که این باتری‌ها قابل تعویض هستند، اندازه باتری‌ها محدود است و برد نسبتاً محدودی دارید.»

فناوری پشت ارتقاء سه چرخ

فناوری باتری Exponent Energy شامل باتری‌های لیتیوم یونی به همراه سیستم مدیریت باتری داخلی آن است که هر سلول را در زمان شارژ در زمان واقعی نظارت می‌کند. علاوه بر این، این استارت‌آپ ایستگاه‌های شارژ خود را دارد که از سیستم مدیریت حرارتی خارج از برد استفاده می‌کنند که آب سرد را از طریق دوشاخه شارژ منتقل می‌کند. این به حفظ دمای هر سلول باتری در حین شارژ کمک می کند و شارژ 0-100٪ را در 15 دقیقه به همراه 3000 چرخه ضمانت عمر ممکن می کند.

Vinayak به TechCrunch بيان کرد که ایستگاه های شارژ Exponent Energy با شارژ روزانه 20 تا 30 وسیله نقلیه بازده 10 برابری را ارائه می دهند، در حالی که سایر ایستگاه های شارژ EV معمولاً دو خودرو را شارژ می کنند. به طور مشابه، راه اندازی یک ایستگاه شارژ Exponent نزدیک به 6000 دلار (500000 روپیه هند) هزینه دارد، در حالی که یک ایستگاه CNG صدها و هزاران دلار نیاز دارد. به گفته مدیر اجرایی، این در دسترس بودن CNG را به حدود 60 ایستگاه در بنگالورو محدود کرده است، در حالی که Exponent Energy در حال حاضر 40 ایستگاه شارژ در شهر دارد.

Omega Stream City Qik

اعتبار تصویر: Omega Seiki Mobility

او گفت: «اگر به مردم قابلیت سوخت‌گیری بسیار سریع، قابلیت شارژ مجدد بسیار سریع، شبکه‌ای قابل اعتماد و متراکم به اندازه کافی بدهید، مردم در واقع به برد اهمیت نمی‌دهند.

Stream City Qik ابتدا در دهلی و بنگالورو در دسترس خواهد بود و قرار است اواخر امسال وارد شهرهای جدید شود. Omega Seiki Mobility همچنین نسبت به عرضه سه چرخ شارژ سریع خود به بازارهای فراتر از هند پس از جلب توجه کافی خوشبین است.

من می توانم بازارهای سراسر جهان را باز کنم. Uday Narang، بنیانگذار و رئیس Omega Seiki Mobility، به TechCrunch گفت: ما آزمایش هایی را در سراسر جنوب شرقی آسیا، بنگلادش، آفریقا انجام می دهیم.

Omega Seiki Mobility مستقر در دهلی نو دارای ظرفیت تولید سالانه 20000 وسیله نقلیه است که سه کارخانه در شمال هند و یک کارخانه در ایالت شرقی Jharkhand دارد. از سوی دیگر، Exponent Energy ظرفیت ساخت ماهانه 500 واحد شارژ را دارد که در نظر دارد تا ماه جولای تا آگوست این تعداد را به 3000 واحد افزایش دهد.

Stream City Qik با قیمت 3900 دلار (324999 روپیه هند) با سایر خودروهای سه چرخ برقی و گازی موجود در بازار هند دارای قیمت رقابتی است. وینایاک و نارنگ گفتند که به دنبال شکست دادن رقابت در قیمت گذاری نیستند، بلکه می خواهند به ریشه کن کردن اضطراب شارژ در بین رانندگان سه چرخ کمک کنند و درآمد ماهانه آنها را تا 30 درصد افزایش دهند.

Exponent Energy که در سال 2020 تأسیس شد، که Eight Roads Ventures، Lightspeed Venture Partners و TDK Ventures را در میان سرمایه گذاران اصلی خود به حساب می آورد، تاکنون 44.4 میلیون دلار جمع آوری کرده است. این استارت‌آپ در سال 2023 درآمد مکرر سالانه 6 میلیون دلاری ایجاد کرد و قصد دارد تا سال 2025 به حدود 72 میلیون دلار برسد. همچنین به دنبال استفاده از فناوری شارژ خود در اتوبوس‌های برقی در هند در اواخر امسال است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است