متن خبر

اپیک گیمز می‌خواهد به‌خاطر عدم پیروی از دستورات دادگاه دوباره از اپل شکایت کند

اپیک گیمز می‌خواهد به‌خاطر عدم پیروی از دستورات دادگاه دوباره از اپل شکایت کند

شناسهٔ خبر: 447020 -




اپیک گیمز (Epic Games) در یک پرونده قضایی مدعی شده که اپل از دستورات دادگاه پیروی نکرده است و باید بیشتر از این به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا کاربران را به انجام پرداخت‌ها در خارج از اپ استور راهنمایی کنند.

در حالی که به‌نظر می‌رسید نبرد حقوقی طولانی مدت بین Epic Games و اپل در اواسط ژانویه 2024 به پایان می‌رسد، حالا شرکت سازنده فورتنایت (Fortnite) اعلام کرده که قصد دارد دادخواست جدیدی بابت اهانت به دادگاه علیه اپل ثبت کند.

دادگاه عالی اوایل ماه ژانویه از شنیدن درخواست‌های جداگانه اپل و اپیک گیمز در مورد دعوای حقوقی سه‌ساله آن‌ها علیه یکدیگر درباره قوانین اپ استور خودداری کرد. در نتیجه، اپل می‌تواند همچنان پردازش‌های مربوط به سیستم‌های پرداخت شخص ثالث را در برنامه‌ها ممنوع کند، اما باید این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند که بتوانند برای خرید کالاهای دیجیتال از یک گزینه غیر از اپ استور استفاده کنند.

اپل از آن زمان تاکنون تغییراتی را در قوانین اپ استور ایالات متحده اعمال کرده است و اکنون به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق یک لینک، خریداران را به یک وب‌سایت خارجی متصل کنند. بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها همچنان قصد دارند برای این روش نیز کارمزد 12 تا 27 درصدی دریافت کنند.

اختلاف جدید اپل و اپیک گیمز

به دنبال این تغییرات، حالا اپیک گیمز در پرونده خود او میگوید :

«اپل سندی را با‌ عنوان «اعلامیه مطابقت با حکم دادگاه» ارائه کرد که دستورالعمل‌های جدید اپ استور را تشریح می‌کند و ادعا کرد که «در تاریخ 16 ژانویه 2024، به‌طور کامل از آن‌ها پیروی کرده است. لطفا توجه داشته باشید که شاکی، یعنی اپیک گیمز با انطباق ادعایی اپل از این حکم مخالفت می‌کند و قصد دارد درخواستی مبنی بر تعیین مبانی عدم تبعیت اپل و درخواست معافیت مناسب از این دادگاه را ارائه کند.»

اپیک همچنین اعلام کرده که برای تنظیم یک برنامه توجیهی برای هر دو طرف که بتوانند آن را به دادگاه ارائه کنند، در حال مذاکره با اپل است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است