متن خبر

اپیک گیمز، سازنده Fortnite، ۱۶ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند که بر ۸۷۰ نفر تأثیر می‌گذارد.

اپیک گیمز، سازنده Fortnite، ۱۶ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند که بر ۸۷۰ نفر تأثیر می‌گذارد.

شناسهٔ خبر: 438472 -




سازنده Fortnite روز پنجشنبه اعلام کرد که اپیک گیمز ۱۶ درصد از کارمندان خود را اخراج می کند که بر حدود ۸۷۰ نفر تأثیر می گذارد. این شرکت همچنین اعلام کرد که Bandcamp، یک پلتفرم توزیع آنلاین صوتی را که سال گذشته به دست آورد، کنار می‌گذارد و بیشتر SuperAwesome، یک توسعه‌دهنده فناوری ایمن برای کودکان را که در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد، کنار می‌گذارد. اخبار اخراج اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز در یادداشتی خطاب به کارمندان می‌نویسد: «مدتی است که ما بیشتر از درآمدمان پول خرج کرده‌ایم، روی تکامل بعدی Epic سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و Fortnite را به‌عنوان اکوسیستمی الهام‌گرفته از فراورده‌ها برای سازندگان توسعه می‌دهیم. من مدت‌ها خوش‌بین بودم که می‌توانیم بدون اخراج نیروی کار را از طریق این انتقال قدرت دهیم، اما در نگاه به گذشته می‌بینم که این غیرواقعی بود.»

سوینی در ادامه بیان کرد که این شرکت تلاش‌های مستمری برای کاهش هزینه‌ها انجام داده است، از جمله حرکت به سمت صفر خالص استخدام و کاهش هزینه‌های عملیاتی در مواردی مانند بازاریابی و رویدادها. علی‌رغم این تلاش‌ها، شرکت به «پایداری مالی بسیار کوتاه» رسید و Epic به این نتیجه رسید که اخراج‌ها گام منطقی بعدی است. سوینی می گوید که انجام اخراج ها در حال حاضر و در این مقیاس باعث تثبیت مالی شرکت خواهد شد.

در مورد Bandcamp و SuperAwesome، Bandcamp در حال پیوستن به Songtradr، یک شرکت بازار موسیقی است، در حالی که تجارت تبلیغاتی SuperAwesome به یک شرکت مستقل تحت نام تجاری SuperAwesome تبدیل خواهد شد که توسط مدیر عامل فعلی آن، کیت اولافلین رهبری می شود.

سوینی نوشت: «ما در حال کاهش هزینه‌ها هستیم بدون اینکه توسعه یا خطوط اصلی کسب‌وکار خود را زیر پا بگذاریم تا بتوانیم بر برنامه‌های بلندپروازانه خود تمرکز کنیم. "حدود دو سوم اخراج ها در تیم هایی خارج از توسعه اصلی بود. برخی از محصولات و ابتکارات ما طبق برنامه زمان بندی شده فرود می آیند و برخی ممکن است در زمان برنامه ریزی ارسال نشوند زیرا در حال حاضر منابع کافی ندارند. اگر به معنای حفظ توانایی خود برای دستیابی به اهدافمان، رسیدن به سوی دیگر سودآوری و تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو در متاورس باشد، ما با معاوضه زمانبندی موافق هستیم."

این شرکت می گوید که بر حمل و نقل تمرکز کرده است، ابتکارات موفقیت آمیز خود، که شامل فصل بعدی Fortnite و Fortnite Chapter 5، Del Mar، Sparks و Juno می شود. Epic او میگوید زمان‌بندی انتشار این پروژه‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند.

این خبر در حالی منتشر می شود که Epic امروز اعلام کرد که Fortnite V-Bucks در ایالات متحده و چندین کشور دیگر در تاریخ ۲۷ اکتبر افزایش قیمت خواهد داشت. در یک پست وبلاگی، این شرکت توضیح داد که افزایش قیمت حدود ۱۲٪ تا ۱۵٪ برای هر بسته است. به دلیل "عوامل اقتصادی مانند تورم و نوسانات ارز".

این اخراج همچنین در حالی صورت می‌گیرد که اپیک روز چهارشنبه یک دادخواست تأییدیه به دادگاه عالی ارائه کرد و کار را برای بالاترین دادگاه در این سرزمین آغاز کرد تا اگر تجارت نرم‌افزاری اپل قوانین ضدتراست فدرال را نقض می‌کند، دوباره تحلیل کند. اگر دیوان عالی پرونده را انتخاب کند، نبرد حقوقی طولانی مدت بین دو شرکت را که اکنون پنج سال است راه خود را از طریق دادگاه طی کرده است، دوباره آغاز می کند.

در پست اتاق خبر امروز، Epic اشاره می‌کند که «در حال برداشتن گام‌هایی برای کاهش هزینه‌های قانونی ما است، اما به مبارزه با انحصارات و مالیات‌های توزیع اپل و گوگل ادامه می‌دهد، پس متاورس می‌تواند پیشرفت کند و فرصت‌هایی را برای Epic و همه توسعه‌دهندگان دیگر ایجاد کند.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است