متن خبر

اپل Apple Intelligence را به دلیل عدم قطعیت های نظارتی و نگرانی های مربوط به داده ها به اتحادیه اروپا نمی آورد

اپل Apple Intelligence را به دلیل عدم قطعیت های نظارتی و نگرانی های مربوط به داده ها به اتحادیه اروپا نمی آورد

شناسهٔ خبر: 585583 -




Craig Federighi Apple Intelligence
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

ممکن است اتحادیه اروپا در سپتامبر امسال کمی کنار گذاشته شود، زمانی که انتظار داریم که اپل به‌روزرسانی‌های کلیدی Apple Intelligence و سایر به‌روزرسانی‌ها را در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia ارسال کند.

اینطور نیست که اپل نمی خواهد برند هوش مصنوعی خود را به کشورهای اروپایی بیاورد. آپشن های ی مانند یادداشت‌های ریاضی در iPadOS، AI Genmojis، کمک نوشتن هوش مصنوعی درون خطی، و قابلیت‌های ویرایش تصویر تولیدی در چندین پلتفرم، هنگامی که اپل در اوایل این ماه در WWDC 2024 در کالیفرنیا از آنها رونمایی کرد، توسعه‌دهندگان و مشتریان iOS، iPadOS و macOS را شگفت‌زده کرد.

در آن زمان، مشخص بود که آپشن های Apple Intelligence به زبان انگلیسی ایالات متحده کار می‌کنند، اما بیشتر آنها فکر می‌کردند که این یک محدودیت قابلیت‌های زبانی است و مربوط به محدودیت‌های نهاد شخص ثالث نیست.

با این حال، اکنون می دانیم که اپل احتمالاً در سال جاری قابلیت های iPhone Mirroring، Share Play، Screen Sharing و مهمتر از همه، Apple Intelligence را برای کاربران اروپایی عرضه نخواهد کرد. دلیل؟ قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا

به طور کلی، DMA در مورد تضمین این است که شرکت هایی مانند اپل، گوگل ، آمازون ، متا و مایکروسافت ، آنهایی که قدرت قابل توجهی در بازار دارند، از این کنترل سوء استفاده نکنند. همانطور که اتحادیه اروپا می بیند، اپل از موقعیت خود سوء استفاده کرده است و سال گذشته اتحادیه اروپا اپل را به عنوان دروازه بان تعیین کرد و آن را مجبور کرد تغییراتی در سطح پلت فرم ایجاد کند، مانند اجازه دادن به فروشگاه های برنامه شخص ثالث برای کار با آیفون.

اپل با ناخشنودی در اتحادیه اروپا و به روش خودش از این قانون پیروی کرد .

اقدامات اتحادیه اروپا سطح عدم اطمینان را برای اپل افزایش داده است و به نظر می رسد که اکنون به طور پیشگیرانه از پیشرفت ها جلوگیری می کند تا از اقدامات بیشتر اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

اپل این بیانیه را به من داد تا توضیح دهم:

@techradar ♬ صدای اصلی - TechRadar

دو هفته پیش، اپل از صدها ویژگی جدید رونمایی کرد که ما مشتاقیم آنها را برای کاربران خود در سراسر جهان ارائه دهیم. ما بسیار انگیزه داریم تا این فناوری ها را برای همه کاربران در دسترس قرار دهیم. با این حال، به دلیل عدم قطعیت‌های نظارتی ناشی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، ما معتقد نیستیم که بتوانیم سه مورد از این ویژگی‌ها (آینه‌کاری آیفون، بهبود اشتراک‌گذاری صفحه نمایش SharePlay، و هوش اپل) را در اتحادیه اروپا ارائه کنیم. کاربران امسال

به طور خاص، ما نگران این هستیم که الزامات قابلیت همکاری DMA ممکن است ما را مجبور کند که یکپارچگی محصولات خود را به گونه‌ای به خطر بیاندازیم که حریم خصوصی کاربر و امنیت داده‌ها را به خطر بیندازد. ما متعهد به همکاری با کمیسیون اروپا در تلاش برای یافتن راه حلی هستیم که ما را قادر می سازد تا این ویژگی ها را بدون به خطر انداختن ایمنی آنها به مشتریان اتحادیه اروپا ارائه دهیم.

بالاخره ممکن است حریم خصوصی باشد

جای تعجب نیست که اپل دوباره به این تکیه می کند که چگونه خواسته های اتحادیه اروپا می تواند از نظر آن منجر به کاهش امنیت و حریم خصوصی برای مصرف کنندگانش شود. چه آن را بخرید چه نخرید، شکی نیست که اپل هنگام عرضه اولین محصولات هوش مصنوعی مولد خود، امنیت داده و حریم خصوصی را در اولویت قرار داده است. Apple Intelligence مفهوم یک ابر امن یا به طور خاص تر، محاسبات ابری خصوصی را معرفی کرد، جایی که بزرگترین مدل های تولیدی اپل در آن زندگی خواهند کرد. اپل هیچ تفاوتی بین مدل‌هایی که به صورت محلی کار می‌کنند و مدل‌هایی که از ابر خود استفاده می‌کنند، مشخص نمی‌کند، زیرا اصرار دارد که حریم خصوصی و امنیت داده‌ها (از جمله ناشناس بودن و رمزگذاری) دقیقاً یکسان است.

برای مثال، اگر اتحادیه اروپا از اپل بخواهد که از ارائه دهندگان ابری شخص ثالث دعوت کند تا با محاسبات ابری خصوصی کار کنند یا گاهی جای آن را بگیرند، این امر به طور بالقوه این حفاظت از داده ها را کاهش می دهد یا از بین می برد.

جالب اینجاست که DMA اتحادیه اروپا تنها اپل را به عنوان دروازه‌بان برای iOS و iPadOS مشخص می‌کند، اما macOS اکنون بخشی از تصویر است زیرا ویژگی جدید آینه‌کاری آیفون و به‌روزرسانی غیرمعمول به شما امکان می‌دهد صفحه آیفون خود را روی مک خود اجرا کنید. من آن را دیدم و این یک ویژگی جذاب است.

کتاب در این مورد بسته نشده است. اپل همچنان در حال کار با اتحادیه اروپا برای یافتن یک مصالحه است و شاید تا زمانی که Apple Intelligence در اواخر تابستان امسال ظاهر شود، طرفین ممکن است به توافق رسیده باشند. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که چیزی به موقع برای آینه‌کاری آیفون اپل و به‌روزرسانی‌های اشتراک‌گذاری صفحه نمایش Shareplay که اپل قصد دارد در روز دوشنبه (۲۴ ژوئن) به‌صورت بتا منتشر کند، انجام شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است