متن خبر

اپل پیشنهاد آوردن هوش مصنوعی متا به iOS 18 را رد کرده است

اپل پیشنهاد آوردن هوش مصنوعی متا به iOS 18 را رد کرده است

شناسهٔ خبر: 600489 -




چند روز پیش در گزارشی گفته شده بود که اپل و متا ظاهراً برای همکاری در زمینه هوش مصنوعی در حال مذاکره با یکدیگر هستند. در واقع متا ظاهراً قصد داشته تا چت‌بات هوش مصنوعی خود را به iOS 18 بیاورد، اما به‌نظر می‌رسد که ا‌پل با چنین همکاری مخالفت کرده است.

بلومبرگ در گزارش جدیدی با استناد به منابع خود او میگوید که اپل «ماه‌ها پیش» پیشنهاد ادغام چت‌بات متا با iOS را رد کرده است. طبق این گزارش، دو غول فناوری تقریباً در همان زمان که اپل به‌دنبال همکاری با OpenAI و گوگل بوده، «گفتگو‌های مقدماتی» با یکدیگر داشته‌اند.

دلیل مخالفت اپل با هوش مصنوعی متا

با این وجود اپل در نهایت تصمیم گرفته تا این معامله پیش نرود و دلیل آن تا حد زیادی به مخالفت آن با سیاست‌های متا در زمینه حفظ حریم خصوصی مربوط می‌شود.

در کنفرانس WWDC 2024، اپل از همکاری خود با OpenAI برای ادغام ChatGPT در Siri و Apple Intelligence در iOS 18 خبر داد. با وجود این همکاری زمانی که هوش‌مصنوعی اپل قادر به پاسخگویی به درخواست کاربران نباشد، آن‌ها می‌توانند از ChatGPT برای دریافت پاسخ خود کمک بگیرند. اپل همچنین قصد دارد در آینده پلتفرم‌های هوش مصنوعی بیشتری را به سیستم عامل خود اضافه کند تا کاربران بتوانند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند.

اپل OpenAI را به‌عنوان اولین گزینه خود برای همکاری در زمینه هوش مصنوعی انتخاب کرد، زیرا معتقد است ChatGPT بهترین چت‌بات هوش مصنوعی فعلی است. همکاری با گوگل نیز جز برنامه‌های آینده اپل خواهد بود.

Apple Intelligence اواخر امسال به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین هوش مصنوعی اپل فقط برای کاربران آیفون 15 پرو و مدل‌های آیپد و مک با تراشه M1 یا نسخه‌های جدیدتر ارائه خواهد شد. علاوه بر این، هوش اپل در ابتدا فقط به زبان انگلیسی برای کاربران ایالات متحده منتشر می‌شود و در آینده از زبان‌ها و کشورهای بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است