متن خبر

اپل ممکن است با متا در زمینه هوش مصنوعی همکاری کند

اپل ممکن است با متا در زمینه هوش مصنوعی همکاری کند

شناسهٔ خبر: 593175 -




با ورود اپل به رقابت هوش مصنوعی، به دنبال کمک از شرکای خود نیز می باشد.

در طی معرفی Apple Intelligence در اوایل ماه جاری، اپل اعلام کرد که با OpenAI همکاری خواهد کرد تا ChatGPT را به نسخه اصلاح شده سیری وارد کند. اکنون، وال استریت ژورنال گزارش می دهد که اپل و شرکت مادر فیس بوک متا در حال مذاکره در مورد یک معامله مشابه هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که این مذاکرات نهایی نشده است و هنوز ممکن است به نتیجه نرسد. متا از اظهار نظر خودداری کرد. اپل بلافاصله پاسخی نداد.

همانطور که سارا پرز بيان کرد ، رویکرد اپل به هوش مصنوعی در حال حاضر کمی خسته کننده و عملی به نظر می رسد - به جای اینکه آن را به عنوان فرصتی برای اختراع مجدد یا اختلال عمده تلقی کند، با گفت ن ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی (مانند نوشتن پیشنهادات و ایموجی های سفارشی) به موجود خود شروع کرده است. محصولات اما تأکید بر عملی بودن بیش از زرق و برق ممکن است کلید پذیرش هوش مصنوعی باشد. سپس، اپل می تواند از شراکت ها برای فراتر رفتن از قابلیت های مدل های هوش مصنوعی خود استفاده کند.

پس ، یک معامله با متا می‌تواند باعث شود اپل کمتر به یک شریک متکی باشد و در عین حال اعتباری برای فناوری هوش مصنوعی متا ایجاد کند. ژورنال گزارش می دهد که اپل پیشنهادی برای پرداخت هزینه برای این مشارکت ها ندارد. در عوض، اپل برای شرکای هوش مصنوعی توزیع می کند که می توانند اشتراک های پریمیوم را بفروشند.

و در حالی که ایلان ماسک، که یکی از بنیانگذاران OpenAI است اما اکنون از طریق استارت آپ جدید xAI خود با آن رقابت می کند، به نظر می رسید آنقدر نگران این احتمال که ChatGPT عمیقاً با سیستم عامل های اپل ادغام شود، او تهدید کرد که دستگاه های اپل را از شرکت هایش، اپل ممنوع خواهد کرد. گفته است قبل از به اشتراک گذاشتن هرگونه سوال و داده با ChatGPT از کاربران اجازه می خواهد. احتمالاً هر ادغام با متا نیز به همین صورت عمل می کند.

در یکی دیگر از توسعه‌های اخیر، اپل همچنین گفته است که در حالی که Apple Intelligence قرار است در جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل‌های خود (از جمله iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia) در اواخر سال جاری عرضه شود، قصد دارد این فناوری را از آن عقب نگه دارد. اتحادیه اروپا، به دلیل قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (که قرار است رقابت در بازارهای دیجیتال را تشویق کند). همچنین گفته است که از Mirroring آیفون و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش SharePlay جلوگیری می‌کند.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما نگران هستیم که الزامات قابلیت همکاری DMA ممکن است ما را مجبور کند که یکپارچگی محصولات خود را به گونه‌ای به خطر بیاندازیم که حریم خصوصی کاربران و امنیت داده‌ها را به خطر بیندازد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است