متن خبر

اپل مخفیانه روی قاتل جستجوی گوگل برای ‘سال’ احتمالا هرگز راه اندازی نخواهد شد

اپل مخفیانه روی قاتل جستجوی گوگل برای ‘سال’ احتمالا هرگز راه اندازی نخواهد شد

شناسهٔ خبر: 440253 -




در حال حاضر، اپل و گوگل در شراکت پرسودی درگیر هستند که سالانه حدود ۸ میلیارد دلار به دست می آورد. این همکاری شامل فرستادن پایگاه کاربری قابل توجه خود (میلیاردها فکر کنید!) توسط اپل به جستجوی گوگل است و در ازای آن، کمیسیونی از درآمد تبلیغات جستجوی گوگل دریافت می کند. اگرچه اپل مزایای فوق‌العاده‌ای دارد، اما گوگل همچنان به اپل برای ارتقای موتور جستجو و حفظ تسلط بر بازار نیاز دارد.

این ترتیب به این معنی است که اپل از چندین مزیت مانند برخورداری از منابع رایگان برای بهبود قابلیت‌های جستجوی غیروبی خود و همچنین داشتن موثرترین تراشه چانه‌زنی جهان در مذاکرات قیمت با Google برخوردار است.

با وجود این، همانطور که بلومبرگ او میگوید ، سیاست اپل همیشه این بوده است که «مالک فناوری‌های اصلی زیربنای محصولاتش باشد». اگر غول فناوری از دانش و نزدیکی خود به موتور جستجوی گوگل استفاده کند، از قدرت جستجوی بالایی برخوردار خواهد بود و درآمد بیشتری از تبلیغات را حفظ می کند. لازم نیست با توانایی گوگل برای فروش تبلیغات و جستجو مطابقت داشته باشد. ساخت موتور داخلی خود برای افزایش درآمد کافی است.

زن ناامید <a href= از لپ تاپ. Yan Krukov از طریق Pexels" class="lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6q6avcEEbm5WZkNtb8qp5B-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6q6avcEEbm5WZkNtb8qp5B-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6q6avcEEbm5WZkNtb8qp5B-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6q6avcEEbm5WZkNtb8qp5B-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6q6avcEEbm5WZkNtb8qp5B-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6q6avcEEbm5WZkNtb8qp5B-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6q6avcEEbm5WZkNtb8qp5B.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6q6avcEEbm5WZkNtb8qp5B.jpg">

(اعتبار تصویر: Yan Krukov / Pexels)

با این حال اپل سال هاست که در حال توسعه موتور جستجوی خود است. به گفته بلومبرگ، جان جیاناندریا، یکی از مدیران سابق گوگل که اکنون مسئول یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در اپل است، چندین سال است که یک تیم موتور جستجو را اداره می کند. این موتور با اسم رمز «پگاسوس» شناخته می‌شود و اساساً یک موتور جستجو برای برنامه‌های خود اپل است که راه خود را به تعداد بیشتری از آنها از جمله اپ استور باز خواهد کرد.

همچنین Spotlight وجود دارد، موتوری که به کاربران امکان می دهد ویژگی ها و ابزارها را در دستگاه های خود پیدا کنند. اخیراً، اپل پشتیبانی از جستجوی وب را به Spotlight اضافه کرده است که به کاربران کمک می کند تا با اشاره به سایت های مختلف پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند.

جستجوی وب اپل در گذشته توسط مایکروسافت بینگ و گوگل انجام شده است. Giannandrea و تیم او همچنین به دنبال ادغام ویژگی های جستجوی اپل در iOS و macOS بوده اند و در عین حال این فناوری را با ابزارهای هوش مصنوعی مولد تقویت می کنند.

همچنین فناوری‌هایی وجود دارد که اپل در حال حاضر برای افزایش قابلیت‌های ابزارهای جستجوی خود از جمله Applebot از آن استفاده می‌کند. این کار با جستجو در اینترنت و نمایه سازی وب سایت ها برای نتایج جستجوی دقیق تر، وب سایت های بیشتری را از طریق Siri و Spotlight به کاربران خود ارائه می دهد.

اپل همچنین دارای یک تیم فناوری تبلیغاتی است، چیزی که اگر سابق تصمیم بگیرد موتور جستجوی کامل خود را ایجاد کند، آن را بسیار به گوگل نزدیک می‌کند.

دستی <a href= که آیفون را جلوی تلویزیون گرفته است" class="lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DXHuvvk7GW7DPn6beYgLXD-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DXHuvvk7GW7DPn6beYgLXD-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DXHuvvk7GW7DPn6beYgLXD-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DXHuvvk7GW7DPn6beYgLXD-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DXHuvvk7GW7DPn6beYgLXD-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DXHuvvk7GW7DPn6beYgLXD-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DXHuvvk7GW7DPn6beYgLXD.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DXHuvvk7GW7DPn6beYgLXD.jpg">

(اعتبار تصویر: آینده)

چه چیزی این غول عظیم فناوری را متوقف می کند؟ به نظر می رسد اپل تمایلی به ساخت موتورهای جستجوی خود ندارد. حداقل به گفته ادی کیو، معاون ارشد خدمات اپل، همکاری آن با گوگل بهترین نتیجه را دارد.

Cue به احتمال زیاد روی پول است، زیرا اپل تمایل دارد شراکت هایی را حفظ کند که بهترین منافع آن را تامین کند. اگر اپل تصمیم می گرفت به طور کامل در یک موتور جستجو سرمایه گذاری کند، به سادگی این کار را انجام می داد، مشابه آنچه که اپل سال ها با اینتل برای تراشه هایش شریک شد، تا زمانی که این کار را نکرد و شروع به طراحی سیلیکون خود در داخل کرد.

یک موتور جستجو غول پیکر خودش است، موتوری که احتمالا اپل علاقه ای به مقابله با آن به این زودی ندارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است