متن خبر

اپل ماشین خود را رها می کند: در اینجا پروژه های دیگری وجود دارد که این شرکت انجام داده است

اپل ماشین خود را رها می کند: در اینجا پروژه های دیگری وجود دارد که این شرکت انجام داده است

شناسهٔ خبر: 455055 -




از AirPower گرفته تا تبلت های متروکه، مسیر موفقیت اپل پر از شکست است

اپل برنامه های خود را برای ورود به صنعت خودرو با خودروی الکتریکی خودران مرموز خود کنار گذاشته و در عوض تمرکز خود را به دنیای بسیار محبوب هوش مصنوعی مولد معطوف کرده است. این پروژه باعث شد که این شرکت مدیران برجسته ای را از مکان هایی مانند تسلا و فورد استخدام کند. پایان آن منجر به از دست دادن شغل برای برخی از کارکنان شده است، در حالی که برخی دیگر بخش های داخل شرکت را تغییر داده است.

طبق گزارش‌ها، پروژه موسوم به تایتان از سال 2014 در دست ساخت بوده است. با توجه به سابقه اپل در ایجاد اختلال در بازارهای مختلف، می‌توانست رقابت سختی را برای تسلا و دیگران ثابت کند. این شرکت این کار را با آی‌پاد، آیفون، اپل واچ و اخیراً با ایرپادهای خود انجام داد (هیئت داوران هنوز در Vision Pro حضور دارند).

اما هر پروژه ای موفقیت چشمگیر برای این شرکت نبوده است. قبل از پروژه تایتان، چندین تلاش اپل انجام شده است که موفق به دیدن نور روز نشده است. در اینجا برخی از نمونه‌های قابل توجه‌تر از پروژه‌های اپل که به بازار نیامده‌اند آورده شده است.

ایرپاور

اعتبار تصویر: اپل

هر مثالی مربوط به گذشته های دور نیست. انتظار می رفت تشک شارژ بی سیم که اپل برای اولین بار در سال 2017 معرفی کرد، از استاندارد Qi برای شارژ همزمان سه دستگاه استفاده کند. با این حال، این شرکت در سال 2019 این پروژه را لغو کرد و دلیل آن عدم دستیابی به "استانداردهای بالا" بود. اپل در سال 2020 AirPower را با شارژر مسافرتی تاشو MagSafe Duo جایگزین کرد. اما برخلاف تشک AirPower، MagSafe Duo تنها از شارژ همزمان حداکثر دو دستگاه پشتیبانی می کند: iPhone و Apple Watch یا iPod.

تلویزیون

تلویزیون اپل (با اپل تی‌وی اشتباه نشود) نمونه دیگری از پروژه‌ای است که مدت‌ها شایعه شده و محقق نشد. تحلیلگران و سرمایه گذاران پیش‌بینی می‌کردند که در سال 2011 یک تلویزیون فوق‌العاده با کیفیت کامل از این شرکت وارد شود. مانند پروژه تایتان، اپل هرگز قبل از اینکه سال‌ها پیش کنار گذاشته شد، وجود آن را به‌طور عمومی فاش ن کرد.

Vademecum

اپل بیش از یک دهه و نیم قبل از عرضه اولین آی‌پد، نمونه اولیه تبلت‌های اولیه را طراحی کرد. در سال 1994، برخی از تصاویر اولیه این پروژه به صورت آنلاین منتشر شد که نشان می‌دهد در حال تحلیل اضافه شدن یک قلم و دوربین داخلی است. با این حال، همانطور که دن راسل، مدیر سابق اپل در یک پست وبلاگی در سال 2018 بحث کرد، این شرکت پروژه را متوقف کرد زیرا در آن زمان "بازاری برای رایانه لوحی" وجود نداشت.

MessageSlate

Vademecum تنها تلاش ناموفق اپل برای طراحی جدول نبود. تقریباً در همان زمان، این شرکت همچنین بر روی یک پروژه مبتنی بر سیستم عامل نیوتن به نام MessageSlate (با اسم رمز Senior) کار می کرد. یک برنامه علامت تجاری برای دستگاه در سال 1993 ظاهر شد. با این حال، اپل آن را کنار گذاشت و MessagePad، یک نسخه کوچکتر از نمونه اولیه MessageSlate را در اواخر سال تحویل داد.

والت

خیلی قبل از آیفون، اپل یک «مک تلفنی» با نام رمز WALT را آزمایش کرد. برخی از واحدهای اولیه WALT حتی در eBay برای حراج ظاهر شدند. با این حال، اپل هرگز در مورد دستگاه به طور عمومی صحبت ن کرد.

پن لایت

در سال 1992، اپل در حال توسعه تبلت دیگری بود. به نظر می‌رسد که PenLite بر اساس سیستم 7.1 است - اولین نسخه از سیستم عامل مکینتاش اپل که برای رایانه‌های مبتنی بر PowerPC طراحی شده است. گزارش ها حاکی از آن است که این دستگاه دارای قلم و پردازنده 25 مگاهرتزی موتورولا خواهد بود. برخلاف Vademecum، PenLite بدون دوربین در حال توسعه بود. اپل در نهایت آن پروژه را نیز کنار گذاشت. مانند دستگاه بعدی، شرکت تشخیص داد که بازار به سادگی آماده نیست.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است