متن خبر

اپل قوانین اپ استور را تغییر می‌دهد تا شبیه‌سازهای بازی‌های قدیمی را در سطح جهانی مجاز کند

اپل قوانین اپ استور را تغییر می‌دهد تا شبیه‌سازهای بازی‌های قدیمی را در سطح جهانی مجاز کند

شناسهٔ خبر: 462549 -




اپل قوانین اپ استور خود را روز جمعه به روز کرد تا به شبیه سازها برای بازی های کنسول های یکپارچهسازی با سیستمعامل در سطح جهانی با گزینه ای برای دانلود عناوین اجازه دهد. با این حال، این شرکت هشدار داد که توسعه دهندگان مسئول اطمینان از رعایت قوانین کپی رایت هستند.

کاربران اندروید در حال حاضر می‌توانند به تعداد زیادی شبیه‌ساز برای پخش آثار کلاسیک قدیمی در دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشند. آپدیت اپل احتمالا برخی از این توسعه دهندگان را تشویق می کند تا شبیه سازهای خود را به اپ استور بیاورند.

این شرکت اعلام کرد که این برنامه های شبیه ساز باید از مکانیزم خرید درون برنامه ای برای ارائه اقلام دیجیتال استفاده کنند. از آنجایی که اپل مجبور است قوانین اپ استور را به دلیل مقررات تغییر دهد، این نوع بازی ها جریان درآمد دیگری را برای این شرکت فراهم می کند.

در ژانویه، زمانی که اپل اولین مجموعه قوانین را مطابق با قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) منتشر کرد، این شرکت همچنین اعلام کرد که به فروشگاه‌های پخش بازی در سراسر جهان اجازه می‌دهد. به علاوه، قوانین فروشگاه App را در آن زمان به روز کرد تا از خریدهای درون برنامه ای برای بازی های کوچک و چت ربات های هوش مصنوعی پشتیبانی کند.

اپل همچنین روز جمعه این بند را برای ارائه پلاگین هایی برای پوشش برنامه های کوچک مبتنی بر HTLM5 به روز کرد - احتمالاً شامل خدمات ارائه شده توسط برنامه های فوق العاده مانند WeChat.

برنامه‌ها ممکن است نرم‌افزار خاصی را ارائه دهند که در باینری تعبیه نشده باشد، به‌ویژه برنامه‌ها و بازی‌های کوچک HTML5، بازی‌های پخش جریانی، چت‌بات‌ها و افزونه‌ها. علاوه بر این، برنامه های شبیه ساز کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل می توانند بازی ها را دانلود کنند.

ماه گذشته، زمانی که وزارت دادگستری ایالات متحده از اپل شکایت کرد، سرکوب برنامه‌های فوق‌العاده یکی از پنج نکته در شکایت درباره اقدامات انحصاری این شرکت بود.

یکی دیگر از ارتقاء عمده قوانین به سرویس های پخش موسیقی - مانند Spotify - اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به اشتراک ها و سایر خریدهای دیجیتال را به همراه پیوندهایی برای هدایت کاربران به وب سایت خود برای تکمیل خرید نمایش دهند.

ماه گذشته، Spotify به‌روزرسانی‌ای را در اپ استور ارائه کرد تا اطلاعات قیمت‌گذاری را به کاربران مستقر در اتحادیه اروپا نشان دهد، اما برای هفته‌ها هیچ تاییدی از سوی اپل دریافت ن کرد. آخرین به‌روزرسانی قوانین اپل احتمالاً راه را برای برنامه ارتقا یافته Spotify در اتحادیه اروپا هموار می‌کند.

ما برای نظر دادن با Spotify تماس گرفته‌ایم و اگر پاسخی شنیدیم، داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است