متن خبر

اپل سرانجام پشتیبانی از RCS را در iOS 18 به آیفون می‌آورد

اپل سرانجام پشتیبانی از RCS را در iOS 18 به آیفون می‌آورد

شناسهٔ خبر: 544543 -




اپل درجریان کنفرانس WWDC24 اعلام کرد که برنامه Messages در iOS 18 از RCS پشتیبانی خواهد کرد. این استاندارد جدید جایگزین SMS به‌عنوان پروتکل پیش‌فرض ارتباطی بین دستگاه‌های اندروید و iOS خواهد شد. این تصمیم پس از سال‌ها از سوی اپل نشان می‌دهد این شرکت درنهایت مقاومت خود را در مورد این موضوع کنار گذاشته است.

متأسفانه درجریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، جز اینکه این ویژگی در iOS 18 خواهد آمد، اطلاعات بیشتری مطرح نشد. البته وب‌سایت اپل در مورد این موضوع، نحوه نمایش RCS در آیفون‌ها را نشان داده است.

درنهایت RCS در نسخه جدید سیستم عامل اپل به آیفون می‌آید

درحال‌حاضر، وقتی افراد با دستگاه‌های iOS و اندروید به هم پیام می‌دهند، از سرویس SMS یا MMS استفاده می‌شود. عکس‌ها و ویدیوها باکیفیت پایین‌تر ارسال می‌شوند، پیام‌ها کوتاه‌تر می‌شوند و مهم‌تر از همه، مکالمات به‌صورت سرتاسری رمزنگاری نمی‌شوند. پیام‌های ارسالی از گوشی‌های اندروید به صورت سبز رنگ در چت‌های iMessage نمایش داده شده و باعث ایجاد آشفتگی می‌شوند.

اما RCS یا همان Rich Communication Services، به‌عنوان جایگزینی برای SMS توسعه داده شده است. گفتنی است RCS امکاناتی مانند نمایش تایپ‌کردن، رسید خوانده‌شدن، امکان ارسال پیام‌های طولانی‌تر و پشتیبانی از تصاویر و ویدیوها با کیفیت بالاتر را ارائه می‌دهد. به‌عبارت دیگر، RCS بسیار شبیه به iMessage است. این پروتکل به استاندارد پیام‌رسانی در گوشی‌های اندروید تبدیل شده است زیرا اپراتورهای بی‌سیم ایالات‌متحده آن را در پنج سال گذشته به‌طور کامل پذیرفته‌اند، اما اپل به‌طرز سرسختانه‌ای از پشتیبانی آن خودداری کرده بود. از iOS 18 به بعد، برخی از آپشن های مشابه iMessage بالاخره در چت‌های بین‌پلتفرمی در دسترس خواهند بود.

در گذشته فشارهایی از سوی گوگل و سامسونگ به اپل برای پذیرش RCS در آیفون اعمال شده بود. این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرد که در سال آینده پشتیبانی از RCS را اضافه خواهد کرد. اما احتمالاً زمان‌بندی این اطلاع‌رسانی تصادفی نبود و این خبر بخشی از تلاش اپل برای آرام‌کردن مقامات نظارتی اتحادیه اروپا بوده است.

اسپانسر این رویداد در وب‌سایت دیجیاتو، زیتل است؛ Say no to limits ,zitel

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است