متن خبر

اپل را به خاطر بازار گوشی های هوشمند آمریکا سرزنش نکنید، اپراتورهای آمریکایی را مقصر بدانید

اپل را به خاطر بازار گوشی های هوشمند آمریکا سرزنش نکنید، اپراتورهای آمریکایی را مقصر بدانید

شناسهٔ خبر: 460538 -




یک فروشگاه Verizon با مشتری با استفاده <a href= از تلفن همراه خود بیرون ایستاده بود" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Pwu3hZvQaZr84GhT9sA89J-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Pwu3hZvQaZr84GhT9sA89J-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Pwu3hZvQaZr84GhT9sA89J-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Pwu3hZvQaZr84GhT9sA89J-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Pwu3hZvQaZr84GhT9sA89J-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Pwu3hZvQaZr84GhT9sA89J-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Pwu3hZvQaZr84GhT9sA89J-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Pwu3hZvQaZr84GhT9sA89J.jpg">
(اعتبار تصویر: Verizon)

این را بنویسید، زیرا من راز خود را برای درک صنعت موبایل ایالات متحده در 20 سال گذشته به شما می گویم. پاسخ به همه چیز "حامل ها" است. هر سوال، هر معمایی. اگر می خواهید بدانید چرا ما این را داریم یا آن را نداریم؟ پاسخ اپراتورهای ایالات متحده است: AT&T، Verizon و T-Mobile. اپل چگونه توانسته است به قدرت انحصاری در ایالات متحده دست یابد و خشم وزارت دادگستری را برانگیزد؟ پاسخ حامل های ایالات متحده است.

عکس آیفون 15 پرو مکس اپل در مقابل استالاکتیت

(اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

یکی از قوی ترین نکاتی که اپل در رد شکایت دولت بیان می کند این است که دولت فقط بازار ایالات متحده را در نظر می گیرد، اما اپل در مقیاس جهانی رقابت می کند. در بازار جهانی، سهم اپل از بازار بسیار کمتر از ایالات متحده به تنهایی است. این شرکت نزدیک به 20 درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد، در مقابل بیش از 60 درصد از بازار ایالات متحده.

چرا این تفاوت فاحش وجود دارد؟ آیا به این دلیل است که سامسونگ در همه جای دنیا بسیار محبوب است؟ آیا تلفن‌های Google Pixel و Motorola Razr مانند آتش سوزی می‌شوند؟ البته که نه. این به این دلیل است که تعداد زیادی تلفن در سایر نقاط جهان وجود دارد که شما به سادگی نمی توانید آنها را اینجا در ایالات متحده خریداری کنید.

نیمی از 10 سازنده برتر گوشی در اینجا گوشی نمی فروشند

ده تولیدکننده برتر گوشی در جهان عبارتند از اپل، سامسونگ، وان پلاس و موتورولا. همچنین شامل شیائومی، اوپو، ویوو، هوآوی و ریلمی است. در حالی که برند زیرمجموعه Oppo، OnePlus، گوشی‌های خود را در ایالات متحده می‌فروشد، هیچ‌یک از این برندهای اخیر در اینجا موجود نیستند. چرا که نه؟ یادداشت های خود را تحلیل کنید، پاسخ را یادداشت کردید.

این به خاطر حامل های ایالات متحده است. خوب، ما نمی توانیم اپراتورهای آمریکایی را به خاطر ممنوعیت دولت ایالات متحده بر روی محصولات هوآوی سرزنش کنیم (اگرچه دولت شواهد خاصی برای حمایت از این ممنوعیت ارائه نکرده است). با این حال، بقیه تلفن ها در ایالات متحده موجود نیستند زیرا اپراتورها آنها را نمی فروشند. می‌توانید آنها را از طریق کانال‌های وارداتی در بازار خاکستری پیدا کنید، اما گارانتی محلی ندارند و ممکن است شبکه‌های محلی را به درستی پشتیبانی نکنند.

هواوی MWC

هواوی در نمایشگاه MWC در بارسلون، اسپانیا گوشی‌های خود را به نمایش می‌گذارد (اعتبار تصویر: هواوی)

مشخص نیست که چرا اپراتورهای آمریکایی نیمی از برندهای برتر تلفن را در اینجا در ایالات متحده نمی فروشند، و ما فقط می توانیم حدس و گمان های کور را اضافه کنیم. آیا انگیزه سیاسی وجود دارد، زیرا همه این برندها چینی هستند؟ من شخصاً از یک تحلیلگر صنعت موبایل شنیده ام که دولت ایالات متحده به نحوی بر تصمیم اپراتور برای صرف نظر از فروش بیشتر گوشی های جدید چینی تأثیر گذاشته است. آن تحلیل‌گر نمی‌خواهد کارنامه خود را حفظ کند، پس من این احتمال را با مقدار زیادی از نمک می‌پذیرم.

احتمال دیگر این است که فروش گوشی در اینجا برای یک سازنده خارجی صرفاً مقرون به صرفه است. اگر می‌خواهید گوشی‌ها را در فروشگاه‌های اپراتور ایالات متحده بفروشید، باید با اپراتورها کار کنید. این بدان معناست که صدها دستگاه را برای آزمایش به آزمایشگاه‌ها بفرستید و هر چیزی را در دستگاهی که در آن تست‌های سخت رد می‌شود تنظیم کنید.

این به معنای کار بومی‌سازی بیشتر برای هر تلفن است. اپراتورهای ایالات متحده همچنین خواهان تعهد بازاریابی هستند، در غیر این صورت تلفن ها در قفسه های پشتی، پشت همه گوشی های آیفون و گلکسی و تلفن های ارزان قیمت بی نام با برند Verizon یا AT&T قرار می گیرند.

برای اپراتورهای آمریکایی راحت تر است که به شما آیفون بفروشند

هنگامی که با آیفون خود مشکل دارید، نیازی به تماس با Verizon ندارید. می توانید با اپل تماس بگیرید

همان انگیزه ای که اپراتورهای آمریکایی را از فروش این برندهای رقیب گوشی باز می دارد، همان چیزی است که آیفون را در صدر جدول نگه می دارد. فروش آیفون برای اپراتورهای آمریکایی بسیار آسان است. اپل در کنار هر آنچه اپراتورها خرج می کنند، پول زیادی را صرف بازاریابی می کند. پاداش ها و مشوق هایی برای فروش آیفون های بیشتر وجود دارد، به خصوص با AppleCare متصل شده.

بهتر از همه، وقتی با آیفون خود مشکل دارید، نیازی به تماس با Verizon ندارید. می توانید با اپل تماس بگیرید. در واقع، اپل احتمالاً ترجیح می دهد شما مستقیماً با آنها تماس بگیرید.

بیشتر شرکت‌ها از تماس‌های خدمات مشتری متنفرند زیرا هزینه زیادی دارند و منجر به فروش بیشتر نمی‌شوند. اگر این تلفن‌ها تماس‌های زیادی با خدمات مشتری ایجاد کنند، اپراتورها از خرید تلفن خودداری می‌کنند. این دلیل دیگری است که ما تلفن های چینی را که معمولاً دارای مشکلات بومی سازی و زبان ضعیف هستند در فروشگاه های اپراتور ایالات متحده نمی بینیم.

اپراتورهای آمریکایی بیشتر از هر کس دیگری آیفون می خرند

اپل به خاطر سهم بالای خود در بازار مقصر نیست. در عوض، بزرگترین مشتریانش را سرزنش کنید، آنهایی که آنقدر آیفون می خرند که تسلط اپل اجتناب ناپذیر است. مشتری اصلی اپل من یا شما نیستیم. این حامل های ایالات متحده است. اپل میلیون ها گوشی را مستقیماً به اپراتورهای آمریکایی می فروشد و آنها آنها را به ما می فروشند.

اکثر مردم در ایالات متحده هنوز تلفن خود را مستقیماً از اپراتور تلفن همراه خود خریداری می کنند. در حالی که اپل و سامسونگ هر دو مستقیماً می فروشند، و اپل حتی یک فروشگاه در مرکز خرید محلی شما دارد، اکثر دارندگان آیفون در ایالات متحده تلفن خود را از AT&T یا Verizon یا T-Mobile یا یکی از شبکه های کوچکتر (اغلب به طور کامل) خریداری کردند. از این سه پهنای باند بخرید. به هر حال، اپراتورها در صورت ثبت نام برای یک قرارداد بلندمدت، بهترین معامله را برای یک تلفن جدید به شما ارائه می‌دهند، و چه کسی می‌تواند این روزها صدها صدها را پیش پرداخت کند؟

شخصی <a href= به ساعت اپل روی مچ دست خود نگاه می کند. این دستگاه به آنها هشدار می دهد که ضربان قلب بالایی دارند." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/95hvLPsJHdMkLa34q8Q2gQ-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/95hvLPsJHdMkLa34q8Q2gQ-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/95hvLPsJHdMkLa34q8Q2gQ-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/95hvLPsJHdMkLa34q8Q2gQ-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/95hvLPsJHdMkLa34q8Q2gQ-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/95hvLPsJHdMkLa34q8Q2gQ-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/95hvLPsJHdMkLa34q8Q2gQ.jpg">

ورایزون در حال حاضر یک ساعت اپل را به صورت رایگان به شما می دهد (اعتبار تصویر: اپل)

اگر دلیلی وجود دارد که آیفون اپل گوشی غالب در بازار است، دلیل آن اپراتورهای ایالات متحده است. آن‌ها آیفون‌های بیشتری نسبت به اپل مستقیم می‌فروشند، همراه با ساعت‌های اپل که شما را در پلتفرم اپل قفل می‌کنند. اگر همه دستگاه‌های خود را به شبکه آن‌ها وصل کنید، Verizon اغلب یک ساعت و یک تبلت رایگان به شما هدیه می‌دهد. ما هر بار که یک مدل جدید عرضه می شود، شاهد این معامله هستیم.

نه تنها اپل به تنهایی مسئول تسلط خود بر بازار ایالات متحده نیست، بلکه منصفانه است که بگوییم بازار تلفن همراه ایالات متحده می تواند از تحلیل دقیق استفاده کند. پس از اینکه T-Mobile اسپرینت را بلعید، مشتریان ایالات متحده با بازار بسیار کمتر رقابتی روبرو شدند.

وزارت دادگستری به جای دنبال کردن اپل برای تسلط بر بازار، باید شبکه های تلفن همراه ایالات متحده را تشویق کند تا گزینه های بیشتری را در فروشگاه ها ارائه دهند. سایر نقاط جهان گزینه های بسیار بیشتری دارند و بازار جهانی رقابتی تر است. اگر اپراتورهای ایالات متحده دلیلی هستند که ما انتخابی مشابه سایر نقاط جهان نداریم، شاید این اپراتورهای ایالات متحده هستند که مشکل دارند و نه اپل.

ویرایشگر موبایل ایالات متحده

فیل برن یک صدای برجسته در تحلیل های لوازم الکترونیکی مصرفی است که بیش از 20 سال پیش اولین دستگاه خود ( Sony D-EJ01 Discman) را برای eTown.com تحلیل کرده است. او از قبل از آیفون، برای سایت‌های مختلفی از جمله PCMag، infoSync، PhoneScoop و Slashgear درباره تلفن‌ها و فناوری تلفن همراه می‌نوشت. او دارای مدرک کارشناسی ارشد نظریه فرهنگی از دانشگاه کارنگی ملون است.

فیل، بازبین داخلی سامسونگ موبایل بود و ماه‌ها قبل از راه‌اندازی، نظرات و پیش‌بینی‌های خود را درباره دستگاه‌های جدید محرمانه می‌نوشت. او در سال 2017 آنجا را ترک کرد. او در یک فروشگاه اپل در نزدیکی بوستون، MA، در اوج محبوبیت iPod کار می کرد. او یک معلم انگلیسی دبیرستان در مدارس Title I بوده است و یک نجات غریق گواهی شده است. علاقه او به گوشی های هوشمند و پوشیدنی ها است و مطمئن است که چیز بزرگ بعدی گوشی هایی خواهد بود که روی صورت خود می زنیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است