متن خبر

اپل در نهایت پشتیبانی از RCS را در آخرین نسخه بتای iOS 18 اضافه کرد

اپل در نهایت پشتیبانی از RCS را در آخرین نسخه بتای iOS 18 اضافه کرد

شناسهٔ خبر: 602995 -




اپل بالاخره پشتیبانی از خدمات ارتباطی غنی (RCS) را به برنامه پیام های خود اضافه کرد. این ویژگی به عنوان بخشی از دومین نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 18 در اوایل این هفته ارائه شد.

RCS یک پروتکل پیام رسانی است که از اینترنت برای ارسال و دریافت فایل ها و تصاویر با کیفیت بالا، دیدن نشانگرهای تایپ، دریافت رسید خواندن، شروع چت گروهی و غیره استفاده می کند. تا پیش از این، کاربران آیفون فقط می‌توانستند پیام‌های SMS یا MMS را از برنامه Messages برای افرادی ارسال کنند که دستگاه اپل نداشتند - شما می‌توانید رسانه‌ها را به اشتراک بگذارید، رسید خواندن دریافت کنید و از سایر ویژگی‌ها فقط با سایر کاربران دستگاه اپل از طریق iMessage استفاده کنید. با استفاده از این به‌روزرسانی، کاربران آیفون می‌توانند با هرکسی که از دستگاهی که از RCS پشتیبانی می‌کند، که شامل اکثر گوشی‌های اندرویدی می‌شود، استفاده کند و فایل‌ها را به اشتراک بگذارد.

با این حال، پیام‌های دستگاه‌های اندرویدی همچنان به صورت حباب‌های سبز رنگ در iMessage نشان داده می‌شوند.

به نظر می رسد در حال حاضر پشتیبانی از RCS محدود به اپراتورهای آمریکایی مانند T-Mobile، AT&T و Verizon است. در حالی که کاربران می‌توانند در صورت نصب نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 18، این کلید را ببینند، این ویژگی تنها در صورتی کار می‌کند که شرکت مخابراتی تلفن همراه آن‌ها از RCS پشتیبانی کند و بسته شبکه خود را برای iOS 18 به‌روزرسانی کرده باشد. زمانی که از پروتکل بودن آن بشنویم این داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد. در مناطق دیگر پشتیبانی می شود.

اپل به طور خلاصه اشاره کرد که iOS 18 در اوایل ماه جاری در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) از پشتیبانی RCS برخوردار خواهد شد.

اپل در بیانیه مطبوعاتی خود که جزئیات iOS 18 را توضیح می دهد، گفت: «در هنگام پیام رسانی به مخاطبینی که دستگاه اپل ندارند، برنامه Messages اکنون از RCS برای رسانه های غنی تر و پیام های گروهی مطمئن تر در مقایسه با SMS و MMS پشتیبانی می کند.

کاربران آیفون و اندروید به طور یکسان برای سال‌ها از اپل می‌خواهند که از RCS پشتیبانی کند، زیرا پیام‌رسانی و اشتراک‌گذاری چیزها را با افراد بدون در نظر گرفتن اینکه از چه دستگاهی استفاده می‌کنند، آسان‌تر می‌کند. گوگل همچنین سال هاست که اپل را برای شکستن شکاف حباب آبی و سبز تحت فشار قرار داده است.

نسخه بتای توسعه‌دهنده همچنین قابلیت انعکاس آیفون‌ها بر روی نمایشگرهای مک را به همراه داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است