اپل در شاخص رضایت مشتریان آمریکایی، سامسونگ را پشت سر گذاشت
براساس نتایج نظرسنجی ACSI، مشتریان اپل نسبت به مشتریهای سایر برندها رضایت بیشتری از محصولاتشان دارند؛ به همین دلیل اپل توانسته سامسونگ را در این عرصه کنار بزند و صدرنشین ردهبندی رضایت کاربران شود.
به گزارش وبسایت «اپل اینسایدر»، بسیاری از کاربران بهدلیل سختافزار باکیفیت و سیستم نرمافزاری روان اپل تجربه کاربری قابلقبولی داشتهاند. سال 2023 اپل و سامسونگ هر دو در این زمینه به یک اندازه موفق بودند اما بهتازگی در نظرسنجی جدید «شاخص رضایت مشتریان آمریکایی» (ACSI) در حوزه لوازمخانگی و گجتها، اپل بهتنهایی صدرنشین شده است.
اپل درحالی توانسته امتیاز 85 را در این نظرسنجی کسب کند که سال گذشته با 83 امتیاز مشترکاً با سامسونگ صدرنشین این نظرسنجی بود. اما اکنون اپل نسبت به پارسال 2 امتیاز بیشتر و سامسونگ یک امتیاز کمتر دارد. بهبود عملکرد آیپدها و ارتقای کیفیت مکبوکها، اصلیترین دلایلی بودند که رضایت کاربران را به دست آوردند.
جالب اینجاست که اچپی با رشد 4 درصدی از سامسونگ پیشی گرفته و مقام دوم را به دست آورده است.
نتایج نظرسنجی رضایت مشتریان آمریکایی
در این نظرسنجی، به 13113 خریدار ایمیل فرستاده و از آنها خواسته شد تجربیات خود را درباره محصولاتی که اخیراً خریدهاند، بیان کنند. در پایان این نظرسنجی، میانگین امتیازها از 80 در سال گذشته به 81 افزایش یافت که عمدتاً بهدلیل بهبود کلی کیفیت گجتها، مخصوصاً لپتاپها و تبلتها بوده است. درحالیکه میانگین امتیاز PCها از 84 امتیاز به 82 امتیاز کاهش پیدا کرده است.
این روند نشان میدهد کاربران به سختافزار، توانایی پردازش گرافیکی، کیفیت صدا، دسترسی به نرمافزارها و برنامهها توجه زیادی دارند. سهولت کار با سیستم و سرعت پردازش CPU نیز در اولویت دوم خریداران قرار دارد. همچنین دسترسی به لوازم جانبی و به حداقل رساندن خرابیهای سیستم اولویتهای دیگر خریداران هستند.
خبرکاو
ارسال نظر