متن خبر

اپل در حال بررسی باتری های قابل جابجایی برای دستگاه های iOS است – و من فکر می کنم AirPods بیشتر به آن نیاز دارد

اپل در حال بررسی باتری های قابل جابجایی برای دستگاه های iOS است – و من فکر می کنم AirPods بیشتر به آن نیاز دارد

شناسهٔ خبر: 465862 -




حق اختراع اپل برای باتری های قابل جابجایی، با نام تجاری هفته پایداری TR
(اعتبار تصویر: Apple / USPTO)

انگار که فریادهای "اما برای هفته پایداری چه می کنی تیم؟" در سرتاسر اینترنت، غول آقای کوک اخیرا پتنتی را برای محفظه‌های باتری یکنواخت ثبت کرده است – چیزی که ممکن است با آیفون ، صفحه کلید بی‌سیم و ماوس بی‌سیم شما مطابقت داشته باشد – که به ما امکان می‌دهد به طور معمول باتری‌ها را بین دستگاه‌های iOS خود تعویض کنیم.

اگر ایده اپل به بازار راه پیدا کند، این فناوری گامی محکم به سوی آینده ای مدولارتر، پایدارتر و دوستدار سیاره است، اگرچه توجه به این نکته مهم است که این یک برنامه کاربردی است نه یک حق ثبت اختراع - و طبق آمار Insights ، غول کوپرتینویی به معنای واقعی کلمه هزاران مورد را در سال پرونده می کند.

من هر گونه فشاری را برای آینده ای که در آن ما فقط یک بخش کوچک از محصول اپل خود را جایگزین کنیم، به جای کنسرو کردن و خرید دوباره، تحسین می کنم. احتمالاً می توانید احساس کنید که یک «اما» در راه است…

باتری‌های قابل تعویض برای مانیتورها و غیره ایده نجیبانه‌ای هستند، اما چند بار فکر کرده‌اید: "کاش می‌توانستم باتری مک‌بوک ایر خود را جدا کرده و از آن برای شارژ کردن آی‌پد خود استفاده کنم»؟ حالا چند بار با خود فکر کرده اید: "کاش باتری های AirPods Pro 2 من به این سرعت خراب نمی شوند"؟
اگر گزاره دوم طنین انداز شد، ما به یک زبان صحبت می کنیم، دوست.

با این حال، برای یک دقیقه به برنامه ثبت اختراع با عنوان "سیستم شارژ باتری و دستگاه های تلفن همراه و لوازم جانبی" (برای اولین بار توسط Apple Insider مشاهده شد) بازگردید. این دارای تصاویری است که اسلات های استاندارد و بسته باتری نسبتاً سنتی را نشان می دهد
- یک هسته مکعبی، یک پوسته بیرونی، دو پایانه سنسور، پایانه های هسته مثبت و منفی در انتها - آماده برای قرار دادن در تلفن همراه، یک مانیتور، یک صفحه کلید بی سیم و یک ماوس بی سیم.

متأسفانه، هیچ هدفون یا هدفون در پرونده ذکر نشده است و برای من، این مورد شماره یک اپل است که به شدت به ماندگاری بهتر نیاز دارد.

باتری‌های مک قابل تعویض توسط کاربر فقط در صورتی «جدید» هستند که بعد از سال 2009 متولد شده باشید

مک بوک 2009 اپل 2.13 گیگاهرتز در پس زمینه سفید

مک بوک 2009 اپل 2.13 گیگاهرتز یکی از آخرین محصولات باتری قابل تعویض کاربر بود که اپل ارائه داد (اعتبار تصویر: اپل)

باتری های قابل تعویض به سختی یک ایده پیشگامانه هستند. من نمی توانم لذت عمیق راه اندازی یک گوشی جدید نوکیا 3310 را در سال 1999 به یاد بیاورم. این وظیفه ای است که شامل آزاد کردن یک باتری 1450 میلی آمپر ساعتی تازه از کیف پول پلاستیکی کوچکش و جدا کردن پشت گوشی با یک تلنگر سریع مچ دست به سمت بالا، ردیف کردن سه کنتاکت، لغزش در بسته برقی، کوبیدن دوباره همه چیز به هم، برگرداندن آن به صفحه و روشن کردن آن. فقط من؟ و اگر استقامت 3310 تا به حال کاهش یابد (به ندرت اتفاق افتاد؛ آن تلفن چند روز دوام آورد) می توانید به سادگی یک بسته باتری دیگر بخرید و خودتان این کار را انجام دهید. بسیاری از ما اگر می‌دانستیم در یک جشنواره موسیقی کمپ می‌زنیم، یک یدک در کوله‌های خود می‌افتیم. اون روزای هالیونی…

اگر می‌خواهید امروز آن را امتحان کنید، همیشه نسخه 2022 نوکیا 5710 XpressAudio وجود دارد که با هدفون‌های بلوتوثی در پشت یا نوکیا 130 و 150 آگوست 2023 عرضه می‌شود که همگی دارای باتری قابل تعویض 1450 میلی‌آمپر ساعتی هستند.

با این حال، این مورد در مورد آیفون اصلی 2007 نبود، اینطور نیست؟ در واقع، هیچ آیفونی تا به حال با باتری عرضه نشده است که ما خودمان آن را بارگذاری کنیم (و به روز کنیم). آخرین باری که اپل در هر یک از محصولات خود گزینه باتری قابل تعویض توسط کاربر را در اختیار ما قرار داد 15 سال پیش بود، در سال 2009 اپل مک بوک .

شارژ سبک برای هدفون ها وجود دارد – پس آیا اپل نمی تواند آن را برای AirPods تعمیر کند؟

Apple AirPods Pro 2 روی یک سطح مشکی.

خیلی خوب است اگر این محصول ممتاز کمی بیشتر دوام بیاورد (اعتبار تصویر: آینده)

آیا می توانید تصور کنید که از دسامبر 2016 که در دسامبر 2016 به صحنه آمدند، چند هدفون اپل به رنگ سفید مایل به یخی به محل دفن زباله راه پیدا کرده اند؟

من می توانم بهتر از آن انجام دهم - من یک تخمین تحصیلی به شما ارائه خواهم کرد. طبق آمار Statista ، بین سال‌های 2017 تا پایان سال 2022، اپل 391 میلیون جفت ایرپاد فروخت که به این معنی است که ارقام فروش اکنون به بیش از 400 میلیون دستگاه (و سپس مقداری) رسیده است. همچنین می توان حدس زد که 110 میلیون جفت فروخته شده بین سال های 2017 تا پایان سال 2019 اکنون به یک کنسرت بزرگ بزرگ در آسمان منتقل شده اند. چرا؟ زیرا حقیقت ناخوشایند این است که ایرپادهای شما دارای طول عمر محدودی هستند (که بعداً به طور کامل توضیح خواهم داد)، به دلیل باتری هایی که آنها را تغذیه می کنند.

اما AirPods را می توان بازیافت کرد، درست است - پس همه آنها در محل دفن زباله نخواهند بود؟ من در این مورد با اپل تماس گرفتم، زیرا پیشنهاد شده است که شاید استفاده مجدد از AirPods های قدیمی به عنوان بخشی از برنامه بازیافت برای اپل از نظر مالی مقرون به صرفه نباشد، در صورتی که باز کردن ایمن محفظه های راننده برای استخراج اجزای ظریف آنها امری ماهرانه است. کاری که به جای ماشین نیاز به دست واقعی انسان دارد. پس بیایید آن را روشن کنیم.

اپل به سؤال من در مورد اینکه وقتی مشتری از برنامه بازیافت خود با اطلاعات پس زمینه مفید استفاده می کند چه اتفاقی برای AirPod می افتد، به من گفت: "اجزای ایرپادها توسط بازیافت های ما جدا شده و بازیافت می شوند. آزمایشگاه بازیابی مواد ما در آستین، TX، اختصاص داده شده است. برای کشف راه حل های نوآورانه بازیافت در محصولات اپل."

پاسخ کامل اپل به شرح زیر است:
«Apple AirPods Pro (نسل دوم) برای محیط زیست بهتر است.

– AirPods Pro با مواد و آپشن های متعددی طراحی شده است تا تأثیر آن‌ها بر محیط‌زیست را به حداقل برساند، از جمله استفاده از عناصر خاکی کمیاب 100% بازیافتی در همه آهن‌رباها و 100% طلای بازیافتی در آبکاری چندین برد مدار چاپی. این کیس همچنین از 100٪ قلع بازیافتی در لحیم کاری برد اصلی و 100٪ آلومینیوم بازیافتی در لولا استفاده می کند. AirPods Pro (نسل دوم) فاقد مواد بالقوه مضر مانند جیوه، BFRs، PVC و بریلیم است.

– بسته بندی بازطراحی شده پوشش پلاستیکی بیرونی را حذف می کند و 90 درصد یا بیشتر از بسته بندی با استفاده از مواد فیبر ساخته شده است و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از تمام بسته بندی ها تا سال 2025 نزدیک می کند.

– AirPods برای ماندگاری طولانی ساخته شده‌اند، اگر مشتری مشکلی داشت، باید به فروشگاه اپل یا ارائه‌دهنده خدمات مجاز مراجعه کند یا برای کمک با Apple Care تماس بگیرد.

– اگر مشتری با باتری ایرپاد خود مشکل داشته باشد و دیگر تحت گارانتی نباشد، گزینه سرویس باتری به مشتری اجازه می دهد تا هر ایرپاد را با هزینه ای سرویس کند.

- از طریق برنامه باتری خود برای AirPods، ایرپادهای کاربر را جایگزین می کنیم و سپس ایرپادهای قبلی را به یک مرکز می فرستیم تا مطمئن شویم که آنها به درستی بازیافت شده اند.

- اجزای AirPods توسط بازیافت‌کنندگان ما جدا شده و بازیافت می‌شوند. آزمایشگاه بازیابی مواد ما در آستین، تگزاس، به کشف راه حل های بازیافت نوآورانه در محصولات اپل اختصاص دارد.

- مانند همه محصولاتمان، ما از نزدیک با بازیافت‌کنندگان خود کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که AirPods به درستی بازیافت می‌شوند و همچنین از بازیافت‌کنندگان خارج از زنجیره تامین خود پشتیبانی می‌کنیم.

– اگرچه ایرپادها واجد شرایط ارزش مبادله ای نیستند، اما به صورت رایگان به عنوان بخشی از برنامه بازیافت پذیرفته می شوند. شما می‌توانید تجهیزات الکترونیکی کوچک قدیمی خود مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها یا باتری‌ها را به هر فروشگاه اپل ببرید و ما مسئولانه و رایگان آنها را بازیافت خواهیم کرد.

AppleCare+ for Headphones که شامل AirPods می‌شود تا دو سال پشتیبانی فنی و پوشش سخت‌افزاری تخصصی را برای AirPods فراهم می‌کند، از جمله حوادث نامحدود محافظت از آسیب‌های تصادفی، که هر کدام مشمول هزینه اضافی ۲۵ پوند (یا ۲۹ دلار) می‌شوند.»

پس ، اگرچه پلاستیک‌های مختلف در ایرپادهای شما تجزیه‌پذیر نیستند (آنها به سادگی به طبیعت باز نمی‌گردند)، اپل او میگوید که در اینجا پیشرفت‌های بزرگی دارد. اکنون، هدفون‌های اپل تنها نیستند که ممکن است مردم به جای استفاده از راه‌حل‌های بازیافت اپل، آن‌ها را دور بیاندازند، (سایر هدفون‌های پلاستیکی بی‌سیم واقعی موجود هستند، فقط بهترین راهنمای خرید هدفون‌ها و بهترین هدفون‌های حذف نویز را ببینید)، اما برخلاف اپل ، برخی از تولیدکنندگان برتر در حال اجرای شارژ سیاره پسندتر هستند سیستم ها در تلاش برای جلوگیری از برنامه های بازیافت - زیرا در حالت ایده آل، درون آنها منقضی نمی شود.

Urbanista لس آنجلس

Urbanista لس آنجلس می تواند با استفاده از نور شارژ شود - بله، حتی در یک روز برفی (اعتبار تصویر: Truls Steinung)

نمونه موردی: رابطه Urbanista با Powerfoyle که در سال 2021 به عنوان آینده صدای پایدار شروع به خبرساز شدن کرد. Powerfoyle ماده ای است که با مشارکت شرکت انرژی پایدار Exeger ساخته شده است که هر نوری را - هم از فضای باز و هم در داخل خانه - تبدیل می کند. از خورشید و از لامپ ها - به انرژی که می تواند انرژی الکترونیکی ما را تامین کند. و کیس کاربری ایده آل هدفون های بی سیم واقعی است.

آندرس آندرین، مدیرعامل Urbanista، تقریباً سه سال پیش گفت: «با هدفون‌هایی که با نور شارژ می‌شوند، ما یک نقطه درد عمده را که مصرف‌کنندگان در مورد شارژ نشدن باتری‌هایشان احساس می‌کنند برطرف می‌کنیم. انرژی".

تا به امروز، Urbanista Malibu ، Urbanista Los Angeles (تصویر بالا) و Urbanista Phoenix (اولین هدفون های نوری تا کنون) همگی از Powerfoyle برای شارژ استفاده می کنند – و همچنین گزینه های Powerfoyle از House of Marley، RPT آدیداس وجود دارد. 02 SOL و A6219 GO فیلیپس نیز. پس در این چه، اپل؟

نماینده اپل به من بيان کرد که اپل هرگز در مورد برنامه‌های آینده/محصولات منتشر نشده خود صحبت نمی‌کند، پس چیزی برای اشتراک‌گذاری در آنجا وجود ندارد. و به اندازه کافی منصفانه - ما هنوز می توانیم امیدوار باشیم.

در اینجا دلیل ماندگاری ایرپادها وجود ندارد - و چرا باید در چشم انداز خود تجدید نظر کنیم

همانطور که قبلاً اشاره کردم، اپل تا به امروز بیش از 400 میلیون جفت ایرپاد فروخته است. و همه آنها منقضی خواهند شد. من آن را دوست ندارم (من یک متخصص صدا هستم؛ من هر روز در مورد این چیزها می نویسم و ​​AirPods Pro 2 مجموعه ای بسیار با استعداد از هدفون ها هستند) اما واقعیت همچنان باقی است: حتی AirPods Pro شما 249 دلار / 249 پوند / 399 دلار استرالیا 2 دیر یا زود روح را تسلیم خواهد کرد.

AirPods دقیقا چقدر دوام می آورد ؟ صادقانه بگویم، این تماس سختی است، زیرا عواملی مانند تعداد دفعات استفاده از آنها، تعداد دفعات شارژ آنها (که در واقع به همان اندازه برای سلامت باتری مضر است که وصل کردن آنها در طول شب به برق - ما این را از تلفن های خود می دانیم، نه. ?)، چه در باشگاه بدنسازی عرق کرده باشید، چه تعداد دفعات تماس یا گوش دادن با ANC (هر دوی این موارد باتری را نسبتاً سریع تخلیه می کنند، پس نیاز به شارژ بیشتری دارند) و حتی تعداد دفعات تمیز کردن هدفون های خود همه بر طول عمر باتری تأثیر می گذارد. .

با این حال، اشتباه نکنید، باتری های AirPods و هدفون های شما به مرور زمان خراب می شوند . شما می توانید با تمام دقت و احترام در جهان با AirPods خود رفتار کنید تا تا آنجا که ممکن است از آنها جان سالم به در ببرید، اما نمی توانید بیش از این که بتوانید گذر زمان را متوقف کنید، جلوی نابودی آنها را بگیرید. چرا؟ لایه ای از تجمع کریستالی به آرامی یون لیتیوم کوچک را می پوشاند دیوارهای داخلی باتری است، پس مقاومت الکتریکی افزایش می یابد. با گذشت زمان، نتیجه کاهش میزان شارژ باتری‌های گفته شده حتی در 100 درصد ظرفیت است. علاوه بر این، باتری‌های هدفون شما به مرور زمان و تنها با نشستن در آنجا شارژ خود را از دست می‌دهند. آیا تا به حال یک جفت هدفون قدیمی در یک جیب پیدا کرده اید و متوجه شده اید که وقتی کیس را برمی دارید دیگر روشن نمی شوند؟ که

باز هم، اپل در اینجا تنها نیست، این یک مشکل با باتری های موجود در هر مجموعه ای از هدفون های بی سیم واقعی است که من تا به امروز آزمایش کرده ام.

هدفون بی سیم Urbanista Phoenix

هدفون ها بسیار شبیه AirPods هستند، اما بدنه آن کمی بزرگتر است (اعتبار تصویر: Urbanista)

چرا شرکت‌های بیشتری از Powerfoyle استفاده نمی‌کنند و باتری‌ها را کنار هم نمی‌گذارند؟ در بررسی تا حد زیادی درخشان خود از Urbanista لس آنجلس ، به طعنه گفتیم: "در کارایی سیستم شارژ در اینجا شک نکنید. یا اینکه چقدر احساس راضی به شما دست می دهد"، پس وقتی به شما می گوییم که در هدفون، کار می کند.

البته، حاشیه سود همیشه یک مسئله است، اما اندازه نیز مشکل است. دلیل اینکه سازندگان هدفون‌ها باتری‌های قابل شارژ و غیر قابل تعویض را انتخاب می‌کنند تقریباً به همین سادگی است که «ایربادها را کوچک‌تر می‌کند». وقتی نوبت به دنبال بهترین هدفون برای گوش‌های کوچک می‌شود، من به اندازه فرد بعدی مقصر هستم – انتخاب فعلی من برای بهترین هدفون برای گوش‌های بیژو خودم Sony LinkBuds S است . نگاهی گذرا به Urbanista Phoenix نشان می‌دهد که این مورد در جایی است که پنل خورشیدی/نور محیطی در آن قرار دارد و قاب مذکور کوچک نیست…

در نهایت، مردم باید یک تجدید نظر داشته باشیم. خیلی آسان است که هدفون‌های در حال مرگ خود را بیرون بیاورید، یک مجموعه جدید انتخاب کنید و دیگر به آن فکر نکنید. ما باید از خود بپرسیم که تا چه اندازه هدفون‌های کوچک‌تر و همیشه زیباتر به سبک «مد سریع» می‌خواهیم و چقدر آینده‌ای پایدار می‌خواهیم – برای وسایل گوش دادن خود و برای نسل‌های آینده.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده ارشد ستاد صوتی

بکی یکی از نویسندگان ارشد در TechRadar است (که به او اطمینان داده شده است که به جای سن به تخصص اشاره دارد) که روی همه چیزهای صوتی تمرکز دارد. قبل از پیوستن به تیم، او سه سال را در What Hi-Fi گذراند؟ تست و تحلیل همه چیز، از هدفون های بی سیم مناسب کیف پول گرفته تا سیستم های صوتی بسیار پیشرفته. قبل از اینکه بکی کارشناسی ارشد خود را در روزنامه نگاری در سال 2018 بگیرد، به عنوان یک منتقد هنری در کنار 22 سال فعالیت حرفه ای به عنوان یک رقصنده و هوانورد حرفه ای فعالیت می کرد - هر عشق به رقص با عشق به موسیقی شروع می شود. بکی قبلا در Stuff، FourFourTwo و The Stage همکاری داشته است. وقتی نمی نویسد، هنوز هم می توان او را در حال پرتاب اشکال در یک استودیوی رقص یافت، این روزها با درجات مختلف موفقیت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است