متن خبر

اپل بی سر و صدا یک سیستم عامل جدید را منتشر کرد که تقریباً هیچ کس متوجه آن نشد – سطوح سیستم عامل بدون نام در وبلاگ Private Cloud Compute در حالی که اپل به هوش مصنوعی می پردازد.

اپل بی سر و صدا یک سیستم عامل جدید را منتشر کرد که تقریباً هیچ کس متوجه آن نشد – سطوح سیستم عامل بدون نام در وبلاگ Private Cloud Compute در حالی که اپل به هوش مصنوعی می پردازد.

شناسهٔ خبر: 553557 -




ارائه هوش اپل
(اعتبار تصویر: اپل)

تا به حال با بیشتر، اگر نگوییم همه، آپشن های هوش مصنوعی، متأسفم «هوش مصنوعی » که در WWDC 2024 اعلام کرد بسیار آشنا هستید - اما در طول رونمایی، این شرکت تمام تلاش خود را کرد تا در مورد مراحل صحبت کند. برای محافظت از حریم خصوصی کاربر انجام شد.

برای پشتیبان گیری از هوش اپل، اپل محاسبات ابری خصوصی (PCC) را معرفی کرد. این سیستم اطلاعات ابری استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی اپل را به پردازش هوش مصنوعی مبتنی بر ابر گسترش می دهد. PCC اطمینان حاصل می کند که داده های شخصی کاربر ارسال شده به PCC برای افراد دیگری غیر از کاربر، از جمله اپل، غیرقابل دسترس باقی بماند.

اپل در یک پست وبلاگی در مورد Private Cloud Compute و نحوه عملکرد آن برای ایمن نگه داشتن داده‌های کاربر، گفت: «ساخته شده با سیلیکون سفارشی اپل و سیستم عامل سخت‌شده برای حفظ حریم خصوصی، ما معتقدیم PCC پیشرفته‌ترین معماری امنیتی است که برای هوش مصنوعی ابری به کار گرفته شده است. محاسبه در مقیاس."

برای پشتیبانی از بارهای کاری استنتاج LLM طراحی شده است

بله، اپل می گوید که یک سیستم عامل سخت شده نوشته است. این شرکت در مورد آخرین نسخه های macOS یا iOS که در WWDC معرفی شده است صحبت نمی کند، بلکه چیزی کاملاً متفاوت است.

هیچ جزئیاتی در مورد این سیستم عامل، حتی نام آن ارائه نشده است، اما اپل در پست وبلاگ آن را بیشتر ذکر کرده است.

پس از بیان این مطلب، «ریشه اعتماد Private Cloud Compute گره محاسباتی ما است: سخت افزار سرور سفارشی ساخته شده که قدرت و امنیت سیلیکون اپل را با همان فناوری های امنیتی سخت افزاری مورد استفاده در آیفون، از جمله Secure Enclave به مرکز داده می رساند. و Secure Boot، این شرکت اضافه کرد، ما این سخت افزار را با یک سیستم عامل جدید جفت کردیم: زیرمجموعه ای سخت شده از پایه های iOS و macOS که برای پشتیبانی از حجم کاری استنتاج مدل زبان بزرگ (LLM) در حالی که یک سطح حمله بسیار باریک را ارائه می دهد، طراحی شده است.

در حالی که اطلاعات زیادی در مورد سیستم عامل جدیدی که اپل برای PCC طراحی کرده است نداریم، به زودی خواهیم دانست. این شرکت او میگوید : «هنگامی که Private Cloud Compute را راه‌اندازی می‌کنیم، گام فوق‌العاده‌ای را برمی‌داریم تا تصاویر نرم‌افزاری از هر ساخت PCC را برای تحقیقات امنیتی در دسترس عموم قرار دهیم.» این شامل هر برنامه و فایل اجرایی مربوطه و خود سیستم عامل می شود. اپل می‌افزاید: «نرم‌افزار ظرف ۹۰ روز پس از گنجاندن در گزارش یا پس از در دسترس بودن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار مربوطه، هرکدام زودتر منتشر می‌شود، منتشر می‌شود.»

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است