متن خبر

اپل به کاربران آیفون در 98 کشور در مورد حملات جاسوسی مزدور هشدار می دهد

اپل به کاربران آیفون در 98 کشور در مورد حملات جاسوسی مزدور هشدار می دهد

شناسهٔ خبر: 642538 -




اپل دور جدیدی از اعلان‌های تهدید را برای کاربران آیفون در 98 کشور صادر کرده است و به آنها در مورد حملات احتمالی نرم‌افزارهای جاسوسی مزدور هشدار می‌دهد. این دومین کمپین هشدار از سوی این شرکت در سال جاری است، پس از اعلان مشابهی که در ماه آوریل برای کاربران 92 کشور ارسال شد.

طبق یک سند پشتیبانی در وب سایت این شرکت، از سال 2021، اپل به طور مرتب این اعلان ها را ارسال می کند و به کاربران بیش از 150 کشور می رسد. هشدار چهارشنبه هویت مهاجمان یا کشورهایی را که کاربران اعلان دریافت کرده‌اند فاش ن کرد.

این شرکت در اخطاریه به مشتریان آسیب دیده نوشت: «اپل متوجه شد که شما هدف یک حمله نرم افزارهای جاسوسی مزدور قرار گرفته اید که سعی دارد از راه دور آیفون مرتبط با Apple ID شما -xxx- را به خطر بیندازد.

«این حمله احتمالاً شما را به‌خاطر اینکه چه کسی هستید یا کاری که انجام می‌دهید هدف قرار می‌دهد. اگرچه هنگام شناسایی چنین حملاتی هرگز نمی توان به اطمینان مطلق رسید، اما اپل به این هشدار اعتماد زیادی دارد – لطفاً آن را جدی بگیرید.»

بر اساس اظهارات کاربران، کاربران در هند از جمله کسانی هستند که آخرین اعلان های تهدید اپل را دریافت کرده اند. در ماه اکتبر، اپل هشدارهای مشابهی را به چندین روزنامه نگار و سیاستمدار در این کشور ارسال کرد. عفو بین‌الملل، یک گروه مدافع حقوق بشر، بعداً گزارش داد که متوجه حضور پگاسوس، یک نرم‌افزار جاسوسی بسیار تهاجمی که توسط شرکت اسرائیلی NSO Group ساخته شده است، در آیفون‌های روزنامه‌نگاران برجسته هندی وجود دارد.

اپل در ارتباط خود با کاربران آسیب دیده بر ماهیت حساس روش‌های شناسایی تهدید تاکید کرد و هشدار داد که افشای جزئیات بیشتر می‌تواند به مهاجمان در فرار از شناسایی آینده کمک کند.

اپل همچنین از سال گذشته تغییر قابل توجهی در زبان خود ایجاد کرده است و ترجیح می دهد این حوادث را به جای اصطلاح قبلی "حملات دولتی" به عنوان "حملات نرم افزارهای جاسوسی مزدور" توصیف کند.

اپل گفته است که برای شناسایی چنین حملاتی تنها به «اطلاعات و تحقیقات اطلاعاتی تهدیدات داخلی» متکی است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است